بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

روز ارتش از نگاه امام خمینی قدس( سره)

 29 فروردین
روز ارتش
همزمان با نزدیک شدن پیروزى انقلاب اسلامى ، ارتش رژیم شاهنشاهى نیز با پیوستن به مردم ، در براندازى نهایى رژیم سهیم شد. فرار نظامیان از پادگان ها، خوددارى از مقابله با مردم ، سرپیچى از دستورات فرماندهان طاغوت ، رژه پرسنل نیروى هوایى در محضر امام قدس سره شرکت در خنثى کردن کودتاى 21 بهمن و پیوستن کامل به صفوف ملت در 22 بهمن 57، از نتایج ارزنده برخورد حکیمانه حضرت امام با ارتش بود و این عنایت با نامگذارى روز 29 فروردین در سال 1358 به نام ارتش جمهورى اسلامى توسط معظم له کامل شد.

ادامه مطلب ...

امیر سپهبد صیاد شیرازی از نگاه امام خمینی قدس(سره)

21 فروردین
شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازى
امیر سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداکار دین قرآن سپهبد على صیاد شیرازى ، جانشین ستادکل نیروهاى مسلح ، پس از سالها تلاش در سرزمینهاى داغ جنوب و گردنه هاى برافراشته غرب ، در بامداد 21 فروردین 1378 آماج گلوله هاى منافقین خود فروخته قرار گرفت و در اعلى علیین ماءوى گزید.

ادامه مطلب ...

قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا از نگاه امام خمینی قدس(سره)

20 فروردین
قطع رابطه سیاسى ایران و آمریکا
رابطه سیاسى ایالات متحده آمریکا با جمهورى اسلامى ایران ،پس از فراز و نشیب هاى بسیار در روابط دو کشور و بعد از گذشت بیش از یک قرن و نیم از زمان محمد شاه قاجار تا سقوط محمدرضاپهلوى ، در 20 فروردین 1359 قطع شد و در واقع ارتباط استعمارى آمریکا با ایران به پایان خود رسید.

ادامه مطلب ...

ولادت حضرت زینب(س)از نگاه امام خمینی قدس(سره)

5 جمادى الثانى
ولادت حضرت زینب
حضرت زینب ،پیام رسان نهضت عاشورا، دختر على علیه السلام و فاطمه زهرا علیهاالسلام در پنجم جمادى الاول سال پنجم هجرى متولد شد. از القاب او مى توان عقیله بنى هاشم ، عارفه ، عالمه ، محدثه و فاضله رانام برد. این بانوى بزرگوار از جدش رسول خدا و نیز پدر و مادر بزرگوارش حدیث روایت کرده است . دو پسرش به نام هاى محمد سالار اسیران ، در سفر اسارت در کوفه و دمشق خطبه هاى آتشین ایراد و دستگاه ستم بنى امیه را رسوا نمود.

ادامه مطلب ...

آیة الله سید محمد باقر صدر از نگاه امام خمینی قدس(سره)

19 فروردین
شهادت آیة الله سید محمد باقر صدر
در پى پیروزى انقلاب اسلامى ایران ، آیة الله سید محمد باقر صدر، از مراجع تقلید نجف ، حمایت همه جانبه خود و ملت عراق را از نهضت امام قدس سره اعلام کرد. اما در پى این اعلام حمایت ،مورد آزار رژیم عراق قرار گرفت که منجر به اعتصاب عمومى مردم عراق شد. رژیم بعث با حمله به منزل آیة الله صدر،ایشان و خواهر فاضله اش ‍ بنت الهدى صدر را دستگیر و زندانى نمود و سرانجام آنان را روز سه شنبه 19 فروردین 1359 در زیر شکنجه به شهادت رساند.

ادامه مطلب ...

۱۲ فروردین از نگاه امام خمینی قدس(سره)

 ۱۲فروردین
روز جمهورى اسلامى
روز 12 فروردین سال 1358، روز ظهور شخصیت واقعى مردم ایران و روز تثبیت انقلاب اسلامى است . در این روز پربرکت ، ساختار جدید سیاسى - اجتماعى ایران برمبناى آراى اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران یعنى 2/98 درصد،برقرار گردید و نظام مقدس جمهورى اسلامى با اراده الهى و خواست مردم تثبیت شد.

ادامه مطلب ...

عزل منتظری از دیدگاه امام خمینی قدس(سره)

روز ششم فروردین 1368، پیشواى انقلاب اسلامى که ایام آخر عمر شریف خود را مى گذراند و همواره نگران آینده این نظام مقدس بود، در یک آینده نگرى خردمندانه ، قائم مقام خود را که با دشمنان و منحرفان همنوایى داشت و نصایح حضرتش در او مؤ ثر نیفتاده بود از انسانیت برکنار کرد.

ادامه مطلب ...

عید نوروز از دیدگاه امام خمینی قدس(سره)

امیرمؤ منان على علیه السلام مى فرماید:(هر روزى که در آن ، نافرمانى و معصیت خدا نشود، آن روز،عید است .) عید ملى و باستانى نوروز، نخستین روز از سال شمسى و آغاز فصل بهار است .

ادامه مطلب ...

سال جهاد اقتصادی

سر خوش آن عیدی که آن بانی نور*                 از کنار کعبه بنماید ظهور* 

قلبها را مهر هم عهدی زند*                            از حرم بانگ اناالمهدی* 

 

 

           با سلام. با توجه به بیانات رهبری سال جهاد اقتصادی بر شما مبارک.