بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

«چه متن تهیه‌شده در مذاکرات تصویب بشود و چه نشود...»

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر از دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای تشکر کردند و با اشاره به ضرورت بررسی قانونی برای تصویب متن تهیه شده در مذاکرات هسته‌ای، چهار نکته‌ی مهم را فارغ از اینکه این متن به تصویب برسد یا نرسد بیان کردند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این نکات را به شرح ذیل در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد.http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/30352/940427-khotbe.jpg
 
ادامه مطلب ...

شبیه ترین روز به قیامت در پیش است

http://avinyfilm.ir/sites/default/files/content/images/story/94-04/22/894_15713.jpg

به فرموده امام محمد باقر علیه السلام٬ آرزوی تحقق وعده الهی و استقرار حکومت جهانی عدل مهدوی ٬ بهترین پاداش و عیدی است که باید در روز عید فطر از خداوند متعال ٬ آن را درخواست نمود. 
ادامه مطلب ...

دلم نوشته پیاده روی اربعین2


دهید مژده به یاران که یار مى آید
قرار گیتى چشم انتظار مى آید
کلید صبح به دست و سرود عشق به لب

ز انتهاى شب آن شهسوار مى آید



http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/92-03/01/380279-21.jpg


نمیدونم از کجا باید شروع کنم!از مجوز اکران فیلمی که بسیار جای سوال و مسئله دارد(رستاخیز)بگویم یا از توافق هسته ای ویا مشکلاتی اخیری که داشتیم یا از دیدار دلنشین دانشجویان با حضرت آقا بگویم.به بهانه زادروز شناسنامه ای حضرت آقا که امروز بود(خود ایشان 29 فروردین را اشاره فرمودند) یاد پیاده روی اربعین افتادم که چه چیزی برایم جلب توجه کرد.در روز اول پیاده روی وقتی شروع به پیاده رفتن کردم همه چیز را با دقت نگاه میکردم و کلا حواسم به محیط اطرافم بود،بعد از چند ساعت در این حال بودن به خودم گفتم برای چی اومدم؟برای چی در این مسیر پیاده دارم میرم؟یاد دور زدن دور کعبه افتادم که در آنجا نباید حتی یک لحظه سرت را به اطراف بچرخانی.چرا؟رفتار در دور زدن کعبه یک نوع تبعیت و اطاعت است.یعنی باید با تمام وجود و حواس دور بزنی.باید نگاهت به امامت باشد و در این مسیر راه بروی،باید تمام وجودت را معطوف به امامت بکنی،رفتار در کعبه یک نوع ماکت رفتاری در قبال امام (ع) است.وقتی در این فکر بودم در مسیر پیاده روی متوجه شدم که لهو و لعب دنیا نباید حواس من را از اصل گمراه کند و یا باعث فراموش کردن من از موضوع اصلی بشود و در ادامه مسیر تمام سعی و تزکیه خود را در این راه انجام دادم تا درگیر بازی دنیا و شیطان نشوم و موقه ایی که نزدیک نجف شدم برای حال بهتر خدمت امام (ع) رسیدن ،اول به کوفه رفتم  و محل ضربت مولا را زیارت کردم  واعمال آنجا را به جا آوردم و فضای سختی هایی که به مولا وارد شد را میخواستم احساس کنم و جفای مردم کوفه،البته این را بگویم که موقه ایی که در ورودی شهر کوفه شدم،ترسیدم،خاطرات سختی هایی که به مولایم وارد شد را احساس کردم و بعد از یک شب بودن در شهر به سمت نجف حرکت کردم،وقتی وارد شهر نجف شدم لحظه ایی که وارد شدم بازم احساس کردم که شیطان قصد وسوسه و مشغول کردن من را در بازار دارد،به مولایم توسل کردم و سرم را پایین آوردم و آرام از بین بازار سرپوشیده  رد شدم تا به یک فضای سر باز رسیدم و وقتی بالا را نگاه کردم به ناگاه گنبد و بارگاه مولایم را دیدم،بغض گلویم را گرفت و لی ابهت مولایم اجازه نداد که گریه کنم و آرام جلو رفتم،اما وقتی به محل ضربت خوردن مولایم فکر کردم،به دست بسته مولایم و صدای ناله مادر مهربان فکر کردم و موقه ای که میخواست رو به آسمان دعا کند و مولا جلوی ایشان را گرفت. به یاد مادر مهربان عالم که افتادم دیگر طاقت نیاوردم و بغضم ترکید.چه لحظات شیرین و دلنشینی بود.به خاطر فضای دلنشین در کنار مولا بودن دو روز در نجف و در حوزه علمیه آنجا ساکن شدم تا کمی آرام شوم و بعد دوباره به پیاده روی خود ادامه دهم بگذرد که در این دو روز باز هم خاطراتی برایم ماند،ولی هدف از گفتن این خاطره این بود که میخواستم بگویم که ما باید از اصل غافل نشیم،اول از همه متوسل شدن به امام زمان(عج) و در مرحله بعد تبعیت و اطاعت از نائب ایشان، نباید حواسمان پرت شود در این شلوغی بازار و درگیر کردن ما در دنیائیات،بهترین چیز تبعیت و اطاعت از ولی زمان است و در راستای او قدم باید برداشت و نباید برداشت های شخصی و مغرضانه نسبت به مسائل داشت و خود را درگیر کرد،همان چیزی که غرب های سالها در لجن زار آن غوطه ور هستند و باید فقط نگاه به امام (ع) و ولی او داشت نه جلوتر و نه عقب تر


http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1394/139404242156d9705.jpg


بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای رئیس‌جمهور
با سلام و تحیت و تشکر از زحمات فراوان جنابعالی، اولاً لازم میدانم از تلاش پیگیر و پرطاقت هیئت مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ئی صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و پاداش الهی را برای آنان مسألت نمایم، سپس، به سرانجام رسیدن این مذاکرات، گام مهمی است، با این حال لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی میدانید که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.
از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سید علی خامنه‌ای
۱۳۹۴/۴/۲۴

دیدار جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب 94

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/30241/C/13940420_0130241.jpg

بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان

در بیست و پنجمین روز ماه مبارک رمضان ۱۴۳۶
در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله

نکاتی که پرداخته شد:
حضور پرشور و پرنشاط و پرانگیزه‌ی جوانها در عرصه‌ی مسائل گوناگون کشور
ما دائم شعار بدهیم امّا دنبالش عمل نباشد
سخت‌گیری بر تشکّلهای انقلابی
کنسرت‌ها در دانشگاه
من موافقم که کرسی‌های آزاداندیشی تشکیل بشود
کسانی به عنوان نماینده‌ی رهبری از زبان رهبری حرف میزنند
مبارزه‌ی با استکبار، مبارزه‌ی با نظام سلطه تعطیل‌پذیر نیست
ازدواج را آسان کنید
رسم خواستگاری رفتن و وساطت کردن برای ازدواج
ماه رمضان، فصل معنویّت، بهار معنویّت، بهار صفا
آرمان‌خواهی مخالف محافظه‌کاری است، نه مخالف واقع‌گرایی
ایجاد جامعه‌ی اسلامی و تمدّن اسلامی
مبارزه با نظام سلطه و استکبار است
آرمان ها،عدالت خواهی،سبک زندگی،رشد علمی،دانشگاه اسلامی،سطحی نگری
«اسلام رحمانی»
ارزش آمریکایی
تشکلّها یک اقلّیّت دانشجویی‌اند
جذب دانشجو حرفهای نو
استفاده از بخشی از شیوه‌های هنری
یکی از راه‌های تأثیرگذاری و جذّاب شدن تشکّلها، اقناع فکری است
از این اساتید ارزشی استفاده کنید
فهم وضع کنونی کشور
مجموعه‌ی مصمّمی بر این شد که آرمانهای انقلاب را بکلّ بشویند بگذارند کنار
نفوذ گسترده‌ی جمهوری اسلامی
دهه‌ی پیشرفت و عدالت را واقعاً با پیشرفت و عدالت تمام کنیم
تشکّلهایی هم هستند که مثل ظرفهای یکبار مصرف 
ادامه مطلب ...

ایران تنها امید باقی مانده برای آزادی قدس است

کسی نمی تواند با فلسطین باشد اما با ایران نباشد


http://www.ammarname.ir/sites/default/files/alalam_635721544721468614_25f_4x3_0.jpg


نصرالله تاکید کرد: آن کسی که تا کنون پرچم را برافراشته و از همه پیش افتاده است و حاضر نیست با اصل وجود رژیم صهیونیستی موافقت کند و به آن اذعان کند، ایران است حتی اگر پرونده هسته‌ای به شکست بینجامد.‬‎ ایرانی که از همه پیش افتاده است در حال حمایت از محور مقاومت است و از جنبش های مقاومت حمایت می کند و این مساله را تاکنون کسی جرات نکرده است به آن عمل کند‬‎.

‫کسی نمی‌تواند با فلسطین باشد اما با ایران نباشد و نمی توانی با فلسطین باشی مگر آنکه با ایران بوده باشی و نمی شود دشمن ایران بود و مدعی دفاع از فلسطین باشی چرا که ایران تنها امید باقی مانده برای آزادی قدس است. هیچ پروژه فارسی یا صفوی در منطقه وجود ندارد.

  ادامه مطلب ...

القدس لنا

چند طرح گرافیکی به مناسبت روز قدس






شهید عبدالرسول زرین

http://www.axgig.com/images/74611282689147650870.jpg

مرد دهدشتی با ۷۰۰ شلیک گلوله «صیاد خمینی» شد
 ۷۰۰ شلیک موفق داشت، (درصورتی که کریس کایل بهترین تک تیر انداز آمریکایی فقط ۱۶۰شلیک موفق داشت) ،،،
به گوش سمت چپش تو عکس دقت کن ،،،
وقتی داشته تیر، بار دشمن رو می زده تیر مستقیم می‌خوره به گوشش ،،، دم نمی‌زنه ،،،
شهید عبدالرسول زرین اهل یکی از روستاهای اطراف دهدشت، استان کهگیلویه و بویر احمد بود.
… پدرش را در چهار سالگی، مادرش را در شش سالگی از دست داد صدام برای شکارش ۱ تیم بیست نفری از تک تیر اندازهای معروف بین المللی رو اجیر کرد ،،، که اتفاقا بینشون تیراندازهای آمریکایی بودند. تازه اون بنده خدا با دراگانف هم شلیک می‌کرد ،،،
که در مقابل اسلحه کریس کایل حکم تفنگ ساچمه‌ای داره اون شهید بزرگوار افسران آموزش دیده بعثی و نیروهای آموزش دیده ضد انقلاب رو می‌زد اما این کریس کایل ۴ تا نیروی ،،،
القاعده عراق رو زده صحنه غرور آفرین  شهادت عبدالرسول کجا و کریس کایل کجا ،،،خلاصه از بدبختی ما همین بس که باید بشینیم داستان کریس کایل (تک تیرانداز آمریکایی) رو ببینیم
اما جونامون اصلا ندونن زرین کی بود زرینی که باکری بهش میگفت گردان تک نفره  او در گلستان شهدای اصفهان آرمیده ،،،
روحش شاد و یادش گرامی باد ،،،
برای مطالعه زندگینامه این شهید بزرگوار ادامه مطلب را کلیک بفرمایید
ادامه مطلب ...

شب قدر

http://www.teribon.ir/base/img/2015/07/Alavi-06.jpg


شب های قدرمان گره خورده به شهادت مولایمان امیرالمومنین (ع)

این رو شنیدید که میگن یک شبه راه صد ساله رو میشه رفت

آره

این قصه افسانه نیست

بلکه واقعیته

إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ

لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ

ما یک شب را به امت تو می دهیم که از هزار ماه بهتر است و در این یک شب عبادت بیش از هزار ماه را در پرونده امتت ضبط می کنیم که جبران آن کمبود تربیت‌ ها و توفیقاتی که کم کم رخ می دهد ، بشود.

واینگونه است ره صدساله را یک شبه میشود رفت.

ای کاش از دست ندهیم

آیت الله مجتهدی: آنچه که از سر گذشت؛شد سرگذشت! حیف بی دقت گذشت؛ اما گذشت! تا که خواستم یک دو روزی فکر کنیم؛بر در خانه نوشتند؛

در گذشت!

التماس دعای فراوان در این ایام بنده سرا پا تقصیر را از دعای خیرتون فراموش نکنید.

تحلیل امام خامنه ای(مدظله العالی) در سال 76

تحلیل امام خامنه ای(مدظله العالی) در سال 76 نسبت به

‹‹ اهداف جنجال تبلیغاتى امریکاییها و مخالفان ملت ایران نسبت به مذاکره با آمریکا››


آلبوم تصاویر مقام معظم رهبری ، تصاویر حضرت آقا ، عکسهای امام خامنه ای ، خامنه ای به روایت تصویر ، عکسهای زمان جنگ آقای خامنه ای

 

من اوّلاً براى شما برادران و خواهران عزیز بیان کنم که اهداف جنجال تبلیغاتى امریکاییها - عمدتاً - و مخالفان ما در دنیا چیست. این‌که دائماً مى‌گویند ایران مى‌خواهد با امریکا مذاکره کند؛ ایران مى‌خواهد بتدریج رابطه با امریکا برقرار کند، هدفشان از این حرفها چیست؟ چه مى‌خواهند؟ مخالفان ما به دنبال چه چیزى هستند؟ آنچه مسلّم است، دنبال خیر جمهورى اسلامى و خیر ملت ایران نیستند؛ این‌که واضح است. تا به حال در طول این نوزده سالى که از انقلاب مى‌گذرد، هم حکومت امریکا، هم مطبوعات امریکا و هم رسانه‌ها و تلویزیونها و رادیوهاى امریکا، تا آن‌جایى که توانستند، به ملت ایران ضربه زدند، خنجر از پشت زدند، اهانت رواداشتند، خیانت کردند و دروغ پرداختند. در هشت سال جنگى که ما داشتیم و در قضایاى اقتصادى، یک‌جا اینها به نفع ما کار نکردند؛ حال هم از همان قبیل است.

 پس، هدفشان چیست؟ هدف، چند چیز است. که من به اختصار عرض مى‌کنم. شما روى مطالبى که عرض مى‌کنم، فکر کنید؛ مخصوصاً شما جوانان تحصیلکرده، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینى، درست دقت و تأمل کنید؛ چون اینها مسائل مهمى است. یک ملت هم غالباً در همین جاهاى على‌الظاهر کوچک است که سرنوشتش ساخته مى‌شود. چنین مقطعى، اگر مردم، جوانان، مسؤولان و دیگران درست نفهمیدند که حقیقت قضیه چیست، زاویه‌اى باز مى‌شود که خداى نخواسته همین زاویه، به فناى همه چیز منتهى خواهد شد. معمولاً این‌طور است؛ لذا خیلى مهم است که درست دقّت شود.

 هدف اینها چیست؟ هدف حکومت امریکا و دستگاه امپراتورى خبرى امریکایى از این حرفها چیست که مرتّب مى‌گویند: ایران مى‌خواهد مذاکره کند؟  ادامه مطلب ...