بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

شهادت صادق آل محمد علیهم السلام



بسم الله الرحمن الرحیم

بهین آموزگار مکتب ارشاد را کشتند*بنال ای دل که در نای زمان،فریاد را کشتند

که در دانشگه هستی،بزرگ استاد را کشتند*اساتید جهان باید به سوگ علم بنشینند


امشب غریب آباد دل سیه‏ پوش عزای توست. امشب بر گلوی آسمان بغضی سخت بر جای مانده، امشب ابرها صیحه می‏زنند، زمین بر خود می‏لرزد و ضجه ‏هایی غریب بنیان مدینه را از هم می‏پاشد.

اندیشه تشیع در پله ششم، تاریخ را به ماتم می‏خواند، ماتمِ چشمه جوشان کلام شیعه، ماتم خزانه ‏دار علم علی، فاتح قله‏ های بلند دانش خداوندی و وارث بزرگ پدر.

امروز اشک‏های تمام عاشقان خاندان علی از ابرهای غمگین آسمان بقیع می‏بارد و هر باربه یاد آن لحظه که زهر خصم را نوشیدی، جگرهامان به خون می‏نشیند و با چشمانی نمناک فریاد می‏زنیم:

»اِنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ اِلَی اللّه‏ ـ یا وَجیها عِنْدَ اللّه‏، اشفع لنا عند اللّه‏ «

فرا رسیدن ٢٥ شوال سالروز شهادت مظلومانه صادق آل محمد علیهم السلام حضرت امام جعفر بن محمد علیهما السلام را به پیشگاه امام عصر ارواحنا فداه وعموم شیعیان حضرتش تسلیت عرض مینماییم.

******************


درنگی کوتاه در سخنان گهربار رئیس مذهب تشیع حضرت امام صادق علیه السلام

· سه چیز در هر کس باشد منافق است، اگر چه اهل نماز و روزه باشد: کسی که دروغ میگوید، کسی که وعده میدهد و خلاف عمل میکند، و کسی که امین میدانندش ولی او خیانت نماید.

· سه چیز موجب بزرگوارى شخص است: خوشخویى، فرو بردن خشم، و فرو بستن چشم .

· محبـوبتـرین بـرادرانـم نزد من، کسـى است که عیبهایـم را به من هدیه کنـد.

· سه چیز محبت میآورد: قـرض دادن، فـروتنـى و بخشـش.

· کسی که دوست دارد بداند آیا نمازش پذیرفته شده است یا آن را نپذیرفتهاند، با تامل بنگرد که آیا نمازش او را از فحشا و منکر باز داشته؟ پس به اندازهای که او را بازداشته از او پذیرفته میشود.

· دوستان خدا آنانند که هنگامی که مشاهده کنند، مردم حرامهای خدا را حلال میشمارند، مانند پلنگ زخم خورده غضبناک شوند.

خوب انجام دادن کار در جایی که هستیم



هرکسی نقش خودش را دارد. در یک مجموعه، همه‌ی افراد دارای نقشند. در یک بدن سالم، هر سلولی مشغول کار است. اگر هر کدام ما در آن‌جایی که هستیم، کار خود را خوب انجام بدهیم، به سلامت مجموعه کمک کرده‌ایم؛ اما اگر هر کدام ما کار خود را خوب انجام ندهیم، به قدر شعاع وجودی خود، به سلامت مجموعه ضربه زده‌ایم؛ «رحم اللَّه امرء عمل عملا صالحا فأتقنه».کار را باید متقن و خوب انجام داد؛ درس را باید خوب خواند؛ اخلاق را باید رعایت کرد؛ تدین را باید در زندگی خود اصل دانست؛ ممشای بزرگان را در آداب زندگی، در خلقیات عبادی و عملی باید اسوه و الگو قرارداد. چیزهایی هم هست که البته به تطور زمان متطور میشود؛ آنها را هم باید متطور و متحول کرد.


بیانات در دیدار جمعی از روحانیون ۱۳۷۰/۱۲/۰۱


8 شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام تسلیت باد

ویژه نامه به مناسبت تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام)


بسم الله الرحمن الرحیم


قبور آل پیمبر، خراب و ویران است

فرشتگان همگان اند سوگوار بقیع


در این مصائب عظمى ولىّ عصر بوَد

شکسته خاطر و محزون و داغدار بقیع


حرامیان به حرم تا که حاکم اند رواست

که مسلمین همه باشند شرمسار بقیع


«بقیع»، مزرعه غم و کشتزار اندوه است.
مدینه، هم‌چنان مظلوم است و ... بقیع مظلوم‌تر!
اهل‌بیت هم‌چنان غریب‌اند و ... پیروانشان غریب‌تر!

رنج‌ نامه نانوشته شیعه، بر خاک و سنگ این مزار، گویا از هر زمان به شِکوه و شهادت ایستاده است.

٨ شوال که می رسد داغ ما تازه می شود . یادمان می آید که چه اندازه مظلومیم و امامان مظلومتر.

یاد تخریب قبور و بقعه ائمه اطهار و اهل بیت پیامبر علیهم السلام پس از گذشت سالها هنوز در دلهامان تازه است. سالروز ویرانی حریم پیامبر و اهل بیتش علیهم السلام بر ولی عصر ارواحنا فداه و تمامی مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت باد.

غزه در خون.....

امروز بار دیگر سگان نجس صهیونیست با جنایات خود مسلمین جهان را داغدار کرده‌اند. هرچند عده ای هنوز در خواب غفلت به سر می‌برند. طرح های پیش رو ترکیب برخی تصاویر این جنایات با جملاتی از حضرت امام خامنه‌ای در مورد غزه و فلسطین است. چاپ و نصب این تصاویر در مسجد، بسیج یا حسینه و حتی کوچه و خیابان محل، تلاش ناچیزی است در راه کمک به آرمانی بزرگ. امید که غفلت زدگان بیدار شوند...

برای دریافت تصاویر مناسب چاپ در اندازه A4 و A3 روی آن کلیک کنید

مسئله‌ی غزه مسئله‌ی یک تکݠه سرزمین نیست؛ مسئله‌ی فلسطین فقط مسئله‌ی جغرافیا نیست؛ مسئله‌ی بشریت است؛ مسئله‌ی انسانیت است. امـروز مسئله‌ی فلسطین شـاخص میان پایبنـدی به اصول انسـانی و ضدیت با اصول انسـانی است.

امام خامنه‌ای 88/12/8

مصیبت این حادثه‌ی هولناک برای هر مسلمان بلکه برای هر انسان با وِجدان و با شرف در هر نقطه‌ی جهان بسی گران و کوبنده است.

امام خامنه ای 87/10/8

فلسطین، دیگر نه مسأله‌ئی عربی و حتی نه فقط مسأله‌ئی اسلامی، بلکه مهمترین مسأله‌ی حقوق بشری جهان معاصر است.امام

خامنه‌ای 89/3/11

سنت الهی بر این جاری شده که ستمگران در اواخر دوران ننگ‌آلود خود، به دست خویش، سرنوشت محتوم فنا و زوال خود را نزدیکتر کنند.

امام خامنه ای 89/3/11

در بحبوحه‌ی این حرفها، یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل میکند؛ دائم میروند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی‌ کمک میکنید؛ اهل غزه ناصبی‌اند! ناصبی یعنی دشمن اهل‌بیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، میگویند اینها ناصبی‌اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور اینها ناصبی‌اند؟! بله، سنی‌اند؛ اما ناصبی؟! اینجور حرف زدند، اینجور اقدام کردند، اینجور کار کردند.

امام خامنه ای 88/2/23

مبارزه‌ای که امروز ملت فلسطین شروع کرده است، مبارزه یک ارتش با یک ارتش دیگر نیست. مبارزه تن‌ها و جسمها و جانهای افرادی است که از مرگ نمی‌ترسند.

امام خامنه ای 81/3/14

آمریکا و انگلیس - آن‌طور که در خبرها خوانده‌ایم - گفته‌اند که از این حملات حمایت می‌کنند. امروز دنیا این است: از هر بدى، کجى، پلشتى، فساد، کثافت و نجاست - اگݠݡݠر در خدمت منافعشان باشد - حمایت میکنند، و هیچ باکى ندارند. با هر پاکى، قداست، طهارت و صداقت مقابله میکنند و معارضه می‌کنند و وحشیانه با آن برخورد میکنند، اگر با منافعشان سازگار نباشد؛ امروز دنیا این‌جورى است.

امام خامنه‌ای 93/4/23