بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

شهدا رخ نشان دادند


http://bachehayeghalam.ir/wp-content/uploads/2015/03/%D8%AD%D8%A7%D8%AC-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%DB%8C%DA%A9%D8%AA%D8%A7.jpg


بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین. آن چیزی که ما احساس می‌کنیم، هرموقع در جامعه‌مان به شهدا نیاز باشد، خودشان رخ نشان می‌دهند. در دوره‌های سیاسی این ممکلت، در هر دوره‌ای از مباحث اقتصادی یا فرهنگی یا حتی دوره‌هایی که روحیه سلحشوری و نظامی لازم بوده و افزایش روحیه جهادی در بین مردم و جوانان‌مان بیشتر شود شهدا رخ نشان دادند. آنها قطعاً بدون اذن خدا و امام زمان(عج) رخ نشان نمی‌دهند. تا اذن آنها نباشد، رخ نشان نمی‌دهند. ولی امروز که این شهدا و غواصان رخ نشان دادند، قطعاً حکمتی دارد و قطعاً هرکسی را هم با یک حکمتی به پای تدفین و تشییع‌ و تجلیل‌شان می‌کشانند.

  ادامه مطلب ...

بازگشت خط شکنان

http://media.mehrnews.com/d/2015/06/16/4/1741803.jpg



با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه بزرگواران و با عرض تبریک حلول ماه مبارک رمضان و التماس دعای ویژه خدمت بزرگواران.چند روزی است که بوی شهدا پیچیده است.یه عزیزی میگفت هر وقت این کشور به مشکلی بر میخورد،هروقت قاطعی میکنیم،هروقت داریم بالا میاریم و حالمون بد میشه،یهو شهدا میاند و جمع میکنند قضیعه رو.اون از زمان جنگ که با تنشون و جانشون از این مملکت دفاع کردند و الان هم که هر وقت گیر میکنیم و در مشکلات غوطه ور هستیم هرزگاهی میشنویم که سری به شهرها میزنند تا جمع کنند قضیعه را،وقتی در مشکلات و بحران های همه تسلیم میشند،شهدا خودشون رو به ما نشون میدند و میگند که ما رو به شهرها ببرید تا همه چیز رو درست کنیم و باز هم بفهمیم که حلال مشکلات شهدا هستند.نمیدونم که چی شده است،فضای شهر در مشکلات اقتصادی در بحث هسته ایی در تحریف امام(ره) در یارانه ها و در خیلی از موضوعات غوطه ور است.

قرار بود در ماه رجب خودسازی کنیم،قرار بود تقوای الهی را رعایت کنیم تا در ماه مهمانی خدا که وارد میشویم استفاده ببریم نه اینکه تازه در این ماه تزکیه را شروع کنیم،این ماه ماه بهره بردن است.شاید همه چیزمان را داریم فراموش میکنیم،شاید در زندگی اینقدر داریم غرق میشویم که شده ایم سکولار ،شاید دارد تفکرمان غربی میشود.کی باید بیاید این خاک را از رویمان بتکاند؟شاید دوباره آمدند که خط را بشکنند خط تحریم دور بودن و فراموش کاری ما که ما قول دادیم که همراه امامان باشیم و تنهایش نگذاریم،ما عهدی بستیم با جانان که جان را نثارش کنیم،نکند که فراموش کنیم ما منتظر مولایمان هستیم،نکند فراموش کنیم ،نکند منتظر بودنمان فقط تشریفاتی بشود.شاید آمده اند که بهانه را دستمان بدهند.درست است که با دست بسته امدند،ولی آمدند که با دست بسته دستمان را بگیرند و به قول شاعر:

محمد مهدی سیار :
برموج های اروند با دست بسته رفتند
تا هیچ کس نبیند بر دست های ما بند

و فقط میتوانم این رابگویم که

بیا و یک تنه تحریم عشق را بشکن
بیا و حلقه تنگ دمشق را بشکن

هنوز با شما هستیم تا آخرین گام، چرا که اهل استقامتیم.

یکصد و هفتاد و پنج بار هم اگر فرات را ببندند، ما دست بسته ی ولایت می مانیم و پشتیبان راهتان.

چه رمضانی شود این رمضان با این مشعلی که تو افروختی
اللهم رب شهر رمضان

و در آخر پیام حضرت آقا

بسم الله الرحمن الرحیم
صلوات و سلام خدا بر شهیدان عزیز که مشعل توحید را با ایثار خود بر فراز میهن اسلامی برافروختند. و صلوات و تحیات خدا بر شهیدان مظلوم غواص که با ظهور و حضور خود این فروغ خاموش نشدنی را مدد رساندند و پرچم یادهای عزیز و گرانبها و ذخیره های معنوی امت را با شکوهی هر چه تمام تر در کشور برافراشتند.
سلام بر دستهای بسته و پیکرهای ستم دیده شما و سلام بر ارواح طیبه و به رضوان الهی، بال گشوده ی شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید؛ و سپاس بی پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه های نیاز این ملّت خداجوی و خداباور، بشارتهای تردیدناپذیر را بر دلهای بیدار نازل می فرماید و غبارها را می زداید. و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه و مسئولیت پذیر که خطاب لطیف الهی را به درستی می شناسید و می نیوشید و پاسخ می گویید. حضور پرمضمون امروز شما در تشییع این دردانه های به میهن بازگشته یکی از به یادماندنی ترین حوادث انقلاب است. رحمت خدا بر شما.
و سپاس بی حد از خدای مالک دلها و سلام بی پایان بر حضرت بقیه الله روحی فداه که صاحب این ثروت عظیم است.
وال سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سیدعلی خامنه ای
26 خرداد 1394

اخلاق در ورزش

در دنیایی که فکر میکردیم اخلاق دیگر فراموش شده است آن هم بخصوص در ورزش،بعد از مدتها خبر خوشحال کننده ایی شنیدیم که مهدى طارمى مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد مبلغى از قراردادش با تیم فوتبال پرسپولیس را صرف امور خیریه خواهد کرد.امیدواریم که این حرکات بیشتر شود نه در ورزش بلکه تمام افراد معروف و پر درآمدی که توانش را دارند در کارهای خداپسندانه شرکت نمایند و اعلام نمایند تا در جامعه رواج پیدا کند و نگران اجرش نباشند که کم میشود بلکه شاید تشویقی باشد برای افراد دیگر.


متن این پیام به شرح زیر است:

بنام خداوند بخشنده و مهربان

خدایا خودت می دانی من راضی به نوشتن این بیانیه نبودم.هدف من جلب رضایت تو و نشاندن لبخند روی صورت بندگانت بود و بر عهدم پایدارم اما اصرارهای وکیلم مرا ناچار به نوشتن این بیانیه کرد. خوب و بد و گناه و غیر گناه بودنش را ازگردن من حقیر ساقط فرما که همینجوری هم زیر بار خروارها گناه غرق هستم.

وکیلم اصرار کرد و گفت مهدی اینها ریا نیست. حالا که نیت تو خیر است بگذار دیگران هم از موضوع آگاه شوندحتی اگر این کار الگویی برای یکنفر هم باشد بازهم خوب است. گفت نوع نگاهها متاسفانه به فوتبال و فوتبالیست زیبنده نیست.شاید این کار تو باعث شود نگرش ها به فوتبال و فوتبالی ها هم تغییر کند .نمی دانم حق با او بود یا نه اما در هر حال مرا مجاب کرد به نوشتن این بیانیه. بیانیه ای که ویرایشش هم به دوش خودش افتاد. قبل از هر چیز تبریک به نفتی ها بابت صعود شان. بعد هم تاکید بر اینکه از صمیم قلب دوست دارم یک فصل دیگر لباس سرخ پرسپولیس را برتن نمایم. همیشه اولویتم پرسپولیس و هواداران عزیزش بوده و خواهد بود.

سوم قرارداد من با پرسپولیس در فصلی که گذشت 150 میلیون تومان بود که با احتساب برخی آپشن هاو شرایطی که در آن وجود داشت تا 400 میلیون تومان می رسید.از این مبلغ با محاسبات خودم حدود 150 میلیون تومان اولیه را دریافت کرده ام و از مسولین محترم باشگاه استدعا دارم 250 میلیون تومان باقیمانده را در موارد ذیل هزینه نمایند:

1.فوتبال استان بوشهر پر است از استعدادهایی که من مهدی طارمی در مقابل آنها دیده هم نمی شوم.کاش می توانستم برای آنها کاری کنم اما صرفا برای آنکه به آنها بگویم هیچگاه گذشته ام را فر اموش نکرده و همیشه تصویر روزهای بازی بر روی ماسه های داغ ساحل با پای برهنه و تاول زده را در ذهنم حفظ کرده ام مبلغ 50 میلیون تومان از باقیمانده قراردادم را برای کمک به انجمن حمایت ازکودکان کار بوشهر و مدیر آن آقای برزگر تقدیم می نمایم. کودکانی که تمرینات شان را دیده ام و همه مستعدند.امیدوارم هدیه ناقابلم را بپذیرند.

2.مبلغ 50 میلیون تومان در اختیار سازمان لیگ قرار گیرد تا از آن محل دو جایزه تهیه شود. اول جایزه ای به نام جایزه ناصرحجازی اسطوره فراموش نشدنی فوتبال ایران و آسیا به بهترین گلر فصل قبل لیگ برتر تعلق بگیرد و با دستان یادگار عزیز ناصر خان حجازی یعنی آتیلاحجازی تقدیم فرد منتخب گردد تا بدینسان به سهم خود کاری برای شادی روح آن چهره بی تکرار کرده باشم.دوم جایزه ای به نام جایزه علی دایی گلزن برتر فوتبال جهان برای تقدیم به بهترین گلزن لیگ برتر که انشاالله توسط خود علی آقا تقدیم برنده خواهد شد. شاگردی علی دایی را برای خودم افتخار می دانم و امیدوارم این تصمیم من گوشه کوچکی از زحماتی که برایم کشیده را جبران نماید.

3.هنوز لحظه اولیه حضورم در باشگاه پرسپولیس برای عقد قراردادم در خاطرم هست.چهره مهدی نفر نازنین هم.بعدها او را در درفشی فر بارها دیدم تا آن شبی که از جمع مان جدا شد.با گرامیداشت یاد و خاطره اش به پاس زحمات همه اهالی رسانه که برای من و رسیدنم به اینجا کشیده‌اند 50 میلیون تومان را به عنوان هدیه‌ای ناقابل تقدیم می کنم به علیرضا نفر فرزند مهدی نفر و امیدوارم در صداقت و مهربانی رهرو پدر باشد.

4.همه ماها ممکن الخطا هستیم و البته خداوند خطاهایمان را می پوشاند.به اینکه علی اکبریان با خودش چه کرده کاری ندارم. قضاوتش بماند برای قضات اما خانواده او چه گناهی کرده‌اند؟ خانواده‌ای که حالا فرزندانش می دانند روزگاری روی سکوهای ورزشگاه آزادی هزاران نفر با فریاد روماریوی ایران، پدرشان را تشویق می کرده‌اند. دوست ندارم نگاه آن طفل معصوم‌ها به فوتبال نگاهی توام با حسرت و کینه و بغض باشد پس به عنوان کوچکترین عضو خانواده فوتبال 50 میلیون تومان هدیه ناقابل را تقدیم می کنم به خانواده علی اکبریان و امیدوارم به زودی با حضور پدر، کانون گرم خانواده شان رونقی دوباره بگیرد.

5.از استعداد جنوبی‌ها در بند اول گفتم، کسانی که سمبل درد و رنج هستند. سمبل محرومیت.در محروم‌ترین دوران فوتبال ایران در دهه 60 جوانی با چهره ای آفتاب سوخته و پایی که بخاطر ترکش های یادگاری دوران حماسه و ایثار می‌لنگید بلندپرواز ترین شاگرد دهداری عزیز شد.افسوس که انگار فوتبال‌مان را آلزایمر گرفته و کریم باوی را به یاد نمی آورد. من ولی با افتخار هدیه ناقابل 50 میلیون تومانی‌ام را تقدیم مهاجم سابق تیم های ملی، شاهین و پرسپولیس می کنم.

وکیلم پیگیری لازم برای رسیدن وجوه به دست صاحبانش را انجام می دهد.خدایا تو راضی باش با بندگانت می توانم کنار بیایم.

یاعلی. خاک پای ایران و ایرانی مهدی طارمی

جوان مومن انقلابی

بیانات در دیدار اعضاى ستاد کنگره‌ى بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/26867/B/13930412_0126867.jpg

بنده عقیده‌ام این است که جوان امروز از جوان دهه‌ى ۶۰ توانایى و همّت و عزم و ایمانش کمتر نیست؛ این اعتقاد من است براساس آشنایى و آگاهى و گزارش و مطالعه‌ى میدان؛ این را عقیده داریم منتها به این توجّه بشود که امروز جوان کشور ما در معرض تهدیدهاى خطرناک فکرى است. در دهه‌ى ۶۰ این معنا نبود، نه اینکه انگیزه نبود، انگیزه‌ى تخریب، دهه‌ى ۶۰ و امروز و دیروز ندارد، همیشه وجود داشته است و وجود خواهد داشت، [امّا] ابزار این‌قدر نبود؛ امروز ابزارها زیاد است، امروز این وسایل ارتباطى که وجود دارد که یک حرف و یک فکر غلط را میتواند به شکل وسیعى توسعه بدهد، آن‌روز وجود نداشت؛ امروز در اختیار همه هست؛ به اینها باید توجّه کرد. حالا شما اشاره کردید که در تلفن همراه فرض کنید که این اقدامات را کردید، خیلى خب؛ اینها خوب است؛ من اینها را نفى نمیکنم منتها نگاه کنید ببینید که چه چیزى است که میتواند دل این جوان را درگیر کند با مسئله‌ى ایمان، با مسئله‌ى ایثار، پایبندى او را عمیق‌تر و وابستگى او را به این فکر مستحکم‌تر کند، این را مطالعه کنید؛ این چیزى نیست که به‌آسانى انسان بتواند به آن دست پیدا کند.

ما هنوز همدلیم

http://arwomenhealth.com/wp-content/uploads/2015/03/Man-With-Question-01.png


واقعا چه اتفاق جالبی بعد از آزاد سازی خرمشهر،در سالروز این روز که نماد مقاومت و پایداری ملت ما است.اعلام میشود که بنزین آزاد شد و به سخره گرفتن معاندین نظام و همسویی این دو را و شکستن این نماد مقاومت با متلک گفتن،به نظر شما از کجا آب میخورد؟واقعا با این حرکت چه منظوری داشتند دلسوزان نظام؟

یک سوالی که داشتم،چه اتفاقی پیش آمد که حضرت آقا در دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند که بنده اجازه بازرسی(بازجویی) از دانشمندان هسته ای را نخواهم داد؟آیا مگر توافقی صورت گرفته است؟آیا قرادادی امضاء شده است؟

ما فقط به دستور حضرت آقا فعلا همدل هستیم با دولتمردان.والا با این حرکات خودشون خون به جگر دارند میکنند رهبر و مردم عزیزمون رو .

و یک یادآوری برای خودم: در روز سوم خرداد بمناسبت آزادسازی خرمشهر رئیس جمهور محترم فرمودند (به این مضمون)همانطور که در سوم خرداد سرداران نظامی خرمشهر را آزاد کردند،الان سرداران سیاسی خرمشهر نفتی را آزاد خواهند کرد.

به اطلاع خودم میرسانم که در آنجا حضرت امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد نه کدخدا

واکنش بسیار سخت

http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1394/1394030115441579.jpg

بنده خبرهایی دارم از اینکه دشمنان ما با همراهی برخی از مسئولان سفیه منطقه‌ی خلیج‌فارس - نه همه‌شان، بعضی - درصدد هستند که جنگهای نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند. پاسداران انقلاب اسلامی و همه‌ی پاسداران حریم امنیّت ملّی در سازمانهای مختلف بیدارند، هوشیارند. این را بدانند که اگر شیطنتی صورت بگیرد، واکنش جمهوری اسلامی بسیار سخت خواهد بود.
 پروردگارا! به محمّد و آل محمّد رحمت و برکت خود را بر ارواح طیّبه‌ی شهدای گران‌قدر ما و بر روح مطهّر امام بزرگوار ما نازل بفرما. پروردگارا! رحمت و برکتت را بر این دلهای جوان، بر این انسانهای پاکیزه نازل بفرما. پروردگارا! در این ماه شعبان و در ماه رمضان که در پیش است، توفیق بندگی روزافزون و تقرّب روزافزون به این جوانان عنایت فرما.
94/02/30
آمین

عاشورایی می مانیم

امام حسین علیه‌السلام و آمادگی حداکثری


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/26568/B/13930310_0126568.jpg


در شب عاشورا امام حسین شعرى مى‌خواندند که حکایت از این مى‌کرد که آخر عمرشان هست ... روایت مى‌کند که حضرت داشتند شمشیرشان را آن‌جا تعمیر مى‌کردند؛ آماده سازى! یعنى امام حسین نمى‌گفت که حالا ما که فردا بالأخره یک ساعت زودتر یا یک ساعت دیرتر رفتنى هستیم، حالا این شمشیر یک ذره هم کند بود بود، نخیر در راه خدا شمشیر نیروى رزمنده باید کند نباشد، یعنى توانائیهاى او باید در حد اعلاء و حداکثر باشد. ۱۳۶۴/۰۷/۰۲

اعیاد شعبانیه مبارکباد


http://anaammar.ir/wp-content/uploads/2013/06/aayad-shabaniye-smal-92.jpg

فرا رسیدن سه روز بزرگ و مقدس، ۳و ۴ و ۵ شعبان، میلاد بزرگ سالار شهیدان، حسین فاطمه؛ علمدار کربلا، ابوالفضل العباس و حضرت امام زین‏ العابدین بر همه عاشقان مبارک باد.
و اما.....


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRgOOBTW3VIUj3-TuC5cQH1oZCQaHzUwa5MuRkXe2SVbo_94iUIfw

پاسدار، حافظ ملت و زینت رهبر

پاسداران با اقتدا به سید الشهداء، بزرگ پاسدار اسلام و قرآن، نمونه و مثالی گویا و عینی برای کلام نورانی امیر بیان حضرت علی علیه السلام هستند که در نامه پنجاه و سوم نهج البلاغه، خطاب به سردار شجاع خویش، مالک اشترنخعی می نویسد: «لشکریان، به فرمان خدا دژ مردم، زینت زمامداران و عزت دین در راه های امنیت هستند. حفظ ملت فقط در سایه لشکریان است».


ما می خواهیم علی اکبر های امام زمانمان باشیم...
روزت مبارک ای پاسدار

http://www.sarvabadbakhshdari.com/images/sarvabadbakhshdari/news/roze_pasdar.jpg

 

گرامی باد روز پاسدار بر سربازان اسلام که با پرچمداری آرمان های اباعبدالله ( ع ) تفسیرگر راه حسینند .



http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/94-02/30/farhangnews_127221-360075-1432118334.JPG


و ما هم همانند یک سرباز کوچک آماده ایم مولای من


http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/2/31/1041341_436.jpg