بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

۲۷ آذر(روز وحدت حوزه و دانشگاه)از نگاه امام خمینی(قدس سره)

27 آذر
روز وحدت حوزه و دانشگاه
به مناسبت فعالیتهاى چشمگیر آیت الله شهید مفتح در راه تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه و لزوم ارتباط، همکارى و همفکرى این دو قشر اندیشمند جامعه ، روز 27 آذر که سالروز شهادت دکتر مفتح نیز مى باشد، به عنوان (روز وحدت حوزه و دانشگاه ) نامگذازى شده است .

ادامه مطلب ...

مروری بر اهداف و نتایج نهضت امام حسین(ع)۲

درسهای عاشورا(در سخنان مقام معظم رهبری) 

متأسّفانه در کشورهاى اسلامىِ دیگر، درس عاشورا آن چنان که باید شناخته شده باشد، شناخته شده نیست. باید بشود. در کشور ما شناخته شده بود. مردم در کشور ما امام حسین را مى‏شناختند و قیام امام حسین را مى‏دانستند. روح حسینى بود؛ لذا وقتى امام فرمود که محرّم ماهى است که خون بر شمشیر پیروز مى‏شود، مردم تعجّب نکردند. حقیقت هم همین شد؛ خون بر شمشیر، پیروز گردید.
بنده یک وقت در سالها پیش، همین مطلب را در جلسه‏اى از جلسات براى جمعیتى عرض کردم - البته قبل از انقلاب - مثالى به ذهنم آمد، آن را در آن جلسه گفتم؛ آن مثال عبارت است از داستان همان طوطى که مولوى در مثنوى ذکر مى‏کند.
یک نفر یک طوطى در خانه داشت - البته مَثَل است و این مَثَلها براى بیان حقایق است - زمانى مى‏خواست به سفر هند برود. با اهل و عیال خود که خداحافظى کرد، با آن طوطى هم وداع نمود. گفت من به هند مى‏روم و هند سرزمین توست. طوطى گفت: به فلان نقطه برو، قوم و خویشها و دوستان من در آن‏جایند. آن‏جا بگو یکى از شما در منزل ماست. حالِ مرا براى آنها بیان کن و بگو که در قفس و در خانه ماست. چیز دیگرى از تو نمى‏خواهم.
او رفت، سفرش را طى کرد و به آن نقطه رسید. دید بله، طوطیهاى زیادى روى درختان نشسته‏اند. آنها را صدا کرد، گفت: اى طوطیهاى عزیز و سخنگو و خوب! من پیغامى براى شما دارم؛ یک نفر از شما در خانه ماست، وضعش هم خیلى خوب است. در قفس به سر مى‏برد، اما زندگى خیلى خوب و غذاى مناسب دارد او به شما سلام رسانده است.
تا آن تاجر این حرف را زد، یک وقت دید آن طوطیها که روى شاخه‏هاى درختان نشسته بودند، همه بال بال زدند و روى زمین افتادند. جلو رفت، دید مرده‏اند! خیلى متأسّف شد و گفت چرا من حرفى زدم که این همه حیوان - مثلاً پنج تا، ده تا طوطى - با شنیدن این حرف، جانشان را از دست دادند! اما گذشته بود و کارى نمى‏توانست بکند.

ادامه مطلب ...

شهادت

شهادت جمعی از هموطنان توسط وهابیون و گروه کثیف جندالله یاجندالشیطان را تسلیت عرض می کنم.

عاشورای حسینی از نگاه امام خمینی(قدس سره)

۱۰محرم
عاشوراى حسینى
از تلخ ‌ترین ایام تاریخ شیعه که اندوه همیشگى در جان شیعیان نهاده ، حوادث روز عاشورا تاسوعا یعنى محاصره سالار شهیدان و یارانش و عاشورا یعنى شهادت مظلومانه آن سرور و اولاد و یاران بى گناهش در ماه محرم سال 61 در دشت خونین نینوا است .

ادامه مطلب ...

ماه محرم از نگاه امام خمینی (قدس سره)۲

ماه محرم
محرم از ماههاى حرام است که جنگ در آن تحریم شده است و در مکتب تشیع ، یادآور حماسه سرخ سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یارانش ، و خطابه هاى آتشین امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب علیهاالسلام در سال 61 هجرى قمرى مى باشد.این ماه ، خاطره هاى تلخ بر خاندان پیامبر صلى الله علیه و آله ، ماه عزادارى بر شهیدان کربلا و بالاخره ، ماه پیروزى خون بر شمشیر است .

ادامه مطلب ...

فتواهای خنده دار وهابیون؟

پوشیدن کفش پاشنه دار برای زنان حرام است!

«مرکز فرهنگ عربی» در بیروت اخیراً کتابی منتشر کرد که به عجیب ترین و خنده دارترین فتواهای وهابیت اختصاص دارد. نویسنده این کتاب ًاحمد عرفج ً از کشور عربستان سعودی است. وی پیش بینی کرده که کتابش یکی از پرفروش ترین کتاب های سال در نمایشگاه های مختلف جهان عرب شود. او همچنین معتقد است که این کتاب خشم شدید وهابیون را برمی انگیزد. وی در مقدمه کتاب خود برای نمونه به چند فتوای بسیار مسخره که توسط سرشناس ترین چهره های وهابیت صادر شده،اشاره کرده است. از جمله این فتواهای عبارتند از:1- حرام بودن پوشیدن کفش پاشنه بلند 2- خوردن غذا با قاشق 3- داشتن راننده یا خدمتکار در منزل 4- دست تکان دادن به بازیکنان فوتبال 5- نوشتن مقاله در مطبوعات 6- انداختن عبا روی کتف 7- پوشیدن دامن توسط زنان و غیره. 

ادعای بامزه ضد انقلاب درباره بلاگرهای بسیجی

سایت صهیونیستی بالاترین که با کاهش مخاطب مواجه شده است در ادعایی از حقوق ۷۰۰۰۰۰ تومانی به وبلاگ نویسان بسیجی خبر داده است که به انها به صورت منظم پرداخت می شود. چندی پیش هم سایت وزیر ارشاد دولت اصلاحات در ادعایی بامزه با بیان اینکه بسیجیان به وبلاگ نویسی تشویق سازمانی شده اند نوشت که آنان برای هر پست وبلاگ در مدح مسئولان؛رهبری؛ نظام و دفاع از رئیس جمهور حداقل«شصت هزار تومان» دریافت می کنند!تا کور شود هرانکه نتوان دید. 

رسالت و نقش خواص در جامعه اسلامی(۱)

عبرت از عاشورا (از دیدگاه مقام معظم رهبری) 

جا دارد ملت اسلام فکر کند که چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر،کار کشور اسلامی به جایی رسید که مردم مسلمان از وزیرشان،امیرشان،سردارشان،عالمشان،قاضی شان،قاری شان و اجامر و اوباششان در کوفه و کربلا جمع شدند و جگرگوشه ی پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند؟!خوب؛انسان باید به فکر فرو رود،که چرا چنین شد؟البته درسهای عاشورا مثل درس شجاعت و غیره جداست.از درسهای عاشورا مهمتر،عبرتهای عاشوراست.این را من قبلاً گفته ام.کار به جایی برسد که جلو چشم مردم، حرم پیغمبر را به کوچه و بازار بیاورند و به آنها تهمت خارجی بزنند!

ادامه مطلب ...

مروری بر اهداف و نتایج نهضت امام حسین (ع)۱

در مقام تبلیغ و واقع‌‍‌‍ ، حرکت امام حسین(ع) براى اقامهى حق و عدل بود: «انّما خرجت لطلبالاصلاح فى امّة جدّى ارید ان امر بالمعروف وانهى عنالمنکر ...». در زیارت اربعین که یکى از بهترین زیارات است، مىخوانیم: «و منحالنّصح و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک منالجهالة و حیرةالضّلاله». آن حضرت در بین راه، حدیث معروفى را که از پیامبر(ص) نقل کردهاند، بیان مىفرمایند: «ایهاالنّاس انّ رسولاللَّه صلّىاللَّه علیه و اله و سلّم قال: من رأى سلطانا جائرا مستحلّا لحرماللَّه ناکثا لعهداللَّه مخالفا لسنة رسولاللَّه صلّىاللَّه علیه و اله و سلم یعمل فى عباداللَّه بالاثم والعدوان فلم یغیّر علیه بفعل و لاقول کان حقّا علىاللَّه ان یدخله مدخله».تمام آثار و گفتار آن بزرگوار و نیز گفتارى که دربارهى آن بزرگوار از معصومین رسیده است، این مطلب را روشن مىکند که غرض، اقامهى حق و عدل و دین خدا و ایجاد حاکمیت شریعت و برهم زدن بنیان ظلم و جور و طغیان بوده است. غرض، ادامهى راه پیامبر اکرم(ص) و دیگر پیامبران بوده است که: «یا وارث ادم صفوةاللَّه یا وارث نوح نبىّاللَّه ...» و معلوم است که پیامبران هم براى چه آمدند: «لیقومالنّاس بالقسط». اقامهى قسط و حق و ایجاد حکومت و نظام اسلامى.                          دانلود

16آذر(روز دانشجو) از نگاه امام خمینی(قدس سره)

16 آذر
روز دانشجو
پس از کودتاى 28 مرداد، نیکسون معاون رئیس جمهورى آمریکا براى ارزیابى نتایج کودتا به ایران آمد. روز 16 آذر 1332 دانشجویان در اعتراض به این سفر در دانشگاه تهران تظاهرات کردند و مزدوران رژیم به سرکوب آنها پرداخته و با رگبار گلوله سه دانشجو را در سر کلاس به شهادت رساندند. این حادثه به عنوان یک روز مقاومت تاریخى ، پس از پیروزى انقلاب به عنوان و روز دانشجو نامگذارى شد.

ادامه مطلب ...