بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

روز ارتش از نگاه امام خمینی قدس( سره)

 29 فروردین
روز ارتش
همزمان با نزدیک شدن پیروزى انقلاب اسلامى ، ارتش رژیم شاهنشاهى نیز با پیوستن به مردم ، در براندازى نهایى رژیم سهیم شد. فرار نظامیان از پادگان ها، خوددارى از مقابله با مردم ، سرپیچى از دستورات فرماندهان طاغوت ، رژه پرسنل نیروى هوایى در محضر امام قدس سره شرکت در خنثى کردن کودتاى 21 بهمن و پیوستن کامل به صفوف ملت در 22 بهمن 57، از نتایج ارزنده برخورد حکیمانه حضرت امام با ارتش بود و این عنایت با نامگذارى روز 29 فروردین در سال 1358 به نام ارتش جمهورى اسلامى توسط معظم له کامل شد.

# افراد ارتش موظفند در داخل ارتش حفظ نظم و سلسله مراتب و ضوابط را بکنند. توجه ننمودن به این مسائل موجب ضعف ارتش ‍ اسلامى مى شود و نظام را از هم مى پاشد. سربازان و درجه داران و افسران موظفند سلسله مراتب را حفظ و مراعات کنند...
صحیفه نور جلد 6،ص 24
# ...روز ارتش ... روز افتخار کشور است ، روز سرافرازى ارتش و سایر قواى مسلح است ، تبریک به ارتش و ملت شعار نیست ، شعور و حقیقت است ...
صحیفه نور جلد 14، صى 191
# روز ارتش روز مردم است ، لکن انتخاب یک روز براى ارتش به منظور تجلیل بیشتر و تقدیر سزاوارتر و نمودار تکریم از چهره سلحشور و رزمنده آنان است .
صحیفه نور جلد 16،ص 133
# ارتش و سپاه و بسیج و سایر قواى مسلح نظامى و انتظامى و مردم پیرو اولیایى هستند که همه چیز خود را در راه هدف و عقده فدا نموده و براى اسلام و پیروان معظم آن شرف و افتخار آفریده اند.
صحیفه نور جلد 15،ص 154
# ... الان این ارتش ،ارتش اسلام است و ارتش اسلام احترام دارد و کسى حق ندارد این احترام را از بین ببرد.
صحیفه نور جلد 6،ص 244
# ارتش اساس یک ملت است حافظ یک ملت است اگر ارتش ، اسلامى و فکرش اسلامى بشود مملکت را به کمال مطلوب مى رساند.
صحیفه نور جلد 10،ص 47
# امروز شما نور چشم همه ما هستید و ما به وجود امثال شما باید افتخار بکنیم . شما باید براى اسلام یک ارتش قوى و یک ارتش مستقل باشید.
صحیفه نور جلد 17، ص 47
# نیروى زمینى قهرمان که در حقیقت در تمامى حوادث در نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمنان بوده است ، به حق چهره راستین و شکست ناپذیر و استوار خویش در دفاع از مرزهاى گسترده کشورمان را نشان داد.
# در عملیات هاى بزرگى همچون شکستن حصر آبادان و فتح المبین و بیت المقدس و ده ها عملیات افتخار آفرین دیگر دوشادوش و همگام عزیزان سپاه و بسیج به فتوحات و افتخارات بزرگى نایل شود.
صحیفه نور جلد 12،ص 48

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد