بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

خداوند گره گشاست

خداوند گره گشاست


مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهرانی رحمه الله علیه

انسان باید بداند که خداوند هیچ وقت برای او بد نمی­خواهد، بلکه خداوند که خیر مطلق است،هرچه از او صادر شود خیر است و برای هیچ موجودی بد نمی­خواهد و گره به کار هیچ انسانی نمی­اندازد؛ بلکه این خود انسان است که به خود بد کرده است و این اثر و محصول عمل او می­باشد. انسان باید دقّت کند در اعمال خود و ببیند چه کرده است؟ اگر انسان حنظل را که میوه­ای تلخ است بکارد، گلابی شیرین نطنز برایش می­آورد؟! هرگز چنین نخواهد شد. خداوند هرگز گره به کار انسان نمی اندازد، بلکه گره از کار او باز می­کند.


تعجیل در فرج امام زمان (عج) صلوات فراموش نشود.

روز پاسدار
















بزرگ‌ترین پاسدار اسلام و قرآن در طی اعصار و قرون­، سالار شهیدان حضرت ابى عبدالله الحسین علیه السلام است،

به راستی اگر فداکارى پاسداران عظیم الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران کربلا و اصحاب فداکار اسلام نبود، اسلام در خفقان رژیم ظالمانه بنی‌­امیه تحریف می­‌گشت و زحمات نبى اکرم و اصحاب فداکارش به هدر می‌رفت1.

انتخاب روز ولادت با سعادت سالار شهیدان علیه السلام به عنوان «روز پاسدار» شاخص محورى جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و جهت دهنده حرکت این نهاد مقدس به سمت‏ اهداف جمهوری اسلامی است، و نشانگر پیوند فکرى و عملى این نهاد مقدس را به امام حسین علیه السلام و مکتب تربیتى و قیام خون‌بار عاشورا بیان مى‏دارد. با این توصیف، وجود مقدس حضرت اباعبداللَّه و قیام عاشورا مناسب‌‏ترین و کارسازترین اسوه، پیش روى پاسداران است، که مى‏‌تواند در همه ابعاد انفسى و آفاقى سرمشق آنان قرار گیرد، و امروزه‏ اگر چه همه حق طلبان و ستم ستیزان به طور عام و شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام به طور خاص، مخاطب این سخن امام حسین علیه السلام؛ «و لکم فىّ اسوة» هستند، لیکن پاسداران انقلاب اسلامى­، به طور اخصّ و خاصّ الخاص؛ آگاهانه و ایثار گرا نه راه سرور شهیدان امام حسین علیه السلام را که ادامه راه انبیاى الهى است، انتخاب کردند و در این راه، فروغ خون حسین علیه السلام و شهیدان گلگون کفن کربلا را چراغ راه خویش قرار می‌دهند2.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، این مولود مبارک انقلاب، که با سرمشق گرفتن از فداکارى، جانبازى و شهادت‌‏طلبى حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، حفظ دستاوردهاى‏ انقلاب را در برابر دشمنان داخل و خارج به عهده دارد و پیام‌‏هاى کربلا و عاشورا را لبیک مى‏‌گوید و در راه انقلاب از هیچ کوششی فرو گذار نیست3.

ولادت با سعادت سرور آزادگان جهان، حضرت اباعبداللَّه علیه السلام و روز پاسدار، که روز تجلى دوباره آزادگى و شجاعت و غیرت انقلابى در ملت مسلمان ایران است، را به همه ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت می­‌گوییم.


پی‌نوشت‌ها:

1) عاشورا شناسی، جمعی از نویسندگان، جلد1، ص 64

2) پیام به سمینار سراسری سپاه، ص 62

3) با کاروان حسینی، علی الشاوی، جلد1، ص 12

بعثت خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم

ویژه نامه بمناسبت سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص)



بسم الله الرحمن الرحیم

مبعث، سپیده‏ دمی است که خداوند، نامه سی جزئی خود را، به دست امین ‏ترین بنده ‏اش داد، تا دست زمین را به آسمان برساند. محمد صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏آله ؛ یعنی انقلاب؛ یعنی صبحی که سیاهیِ بلال حبشی، روشن‏تر از آفتاب، در بلندای کعبه اذان می‏گوید و سنگ‏های تراشیده بت ‏پرستان، در طبیعتِ لال خود فرو می‏ماند. این صدای جبرئیل است که می‏گوید: «اقرأ باسم ربک الذی خلق». مبعث؛ یعنی وساطت تو میان بنده و معبود. یا رسول اللّه‏! دستانم را بگیر تا بت‏های باقی‏مانده دلم را بشکنم که خدای تو خریدار دل‏ شکستگان است.
فرا رسیدن ٢٧ رجب سالروز بعثت خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم را به محضر امام عصر حضرت حجة ابن الحسن عسکری علیه آلاف التحیة و السلام و عموم شیعیان جهان تبریک عرض مینماییم .

جوانان عزیز، آینده مال شماست

جوانان عزیز! آینده مال شماست؛
افق ها را شما باید فتح کنید و فتح خواهید کرد؛
خودتان را آماده کنید، خودتان را بسازید.
میتوانید کارهاى بزرگ را انجام بدهید؛
خودتان را براى انجام کارهاى بزرگ درآینده‌ اى که ان‌شاءالله چندان دور نباشد آماده کنید
http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1393/139302312249a908d.jpg

********
سلام
خدا قوت به این بچه های دانشگاه امام حسین که اینجوری لبخند رو به لبان نائب امام

زمان نشوندند
بسی مشعوف شدیم
اللهم احفظ امامنا الخامنه ای و عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

مروری بر قسمتی از بیانات حضرت آقا در دانشگاه امام حسین(ع)


با عرض سلام و خسته نباشد خدمت برادران و خواهران؛عزیز و گرامی اول از همه از همگی عذرخواهی و پوزش می طلبم به دلیل مشغله کاری که نمیتوانم زود به زود به روز بشوم.

غرض از مزاحمت و گرفتن وقتتان این بود که می خواستم مروری به قسمتی از سخنان رهبر عزیزمان بکنیم و نظر شخصی خود را بگویم.

رهبرانقلاب:موافق تعبیر جامعه جهانی نیستم/اینها چنددولت مستکبرندکه عموما تحت نفوذ کمپانیهای صهیونیستی هستند/جامعه جهانی ملتها و دولتهای مظلومی هستند که اگر فضا پیدا کنندآنها هم با نظام سلطه مخالفت خواهند کرد.

به نظر شخصی بنده این سخنان شاید برگردد به دولتمردان عزیز و زحمتکش!چون شاهد صحبتهای عزیزانی بودیم که مدام می گفتند ما باید با دنیا آشتی کنیم.و یا ما با جامعه جهانی باید ارتباط برقرار کنیم و ...... از این قبیل صحبتها در سخنرانیهایشان کم نگذاشتند.

ومن چند سوال دارم.چرا حضرت آقا دوباره بعد از این همه مدت دوباره دارد تذکر می دهد؟ چرا دوستان خون به دل آقا میکنند؟چرا نگرشها هنوز تغییر نکرده است؟چرا تاکیدات مولایمان را گوش نمی دهند که ایشان باید چندین بار بگویند؟تفکرات و فرهنگمان دارد به کجا می رود؟تکیمان به کی و کجاست؟به خودتان بیاید دیگه!

و در آخر به فرموده رهبرمان ما باید تمدن نوین اسلامی را بسازیم و باید این تمدن را به دنیا صادر نماییم.ما جوانها رویشها انقلاب تایین کننده هستیم.