بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

این المنتظر لاقامة الامت والعوج


وسط جاذبه ی این همه رنگ
نوکرت تا به ابد رنگ شماست
بیخیال همه ی مردم شهر
دلم آقا به خدا تنگ شماست...

این جمعه هم.....

آقا جان ما هنوز منتظریم و در دعای ندبه خود می خوانیم کجا است آن که برای اقامه و برپاداشتن و اصلاح کجی ها و کج رفتاری ها انتظار می رود؟(دعای ندبه)
آقا جان هنوز خود را منتظر تو میدانیم مردمان دارند کجا می روند با رفتارها و افکار اشتباه خود،حتی به آخرین پیامبر هم توهین کردند.پیامبری که بشارت منجی یعنی تو را به ما داد
پس کی..........

اللهم عجل لولیک الفرج....

دارد به غیرتمان بر میخورد

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با مردم قم به مناسبت سالروز قیام نوزدهم دى‌؛ در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله فرمودند:

امروز دشمنان براى ملّت ایران با تحریم مشکل درست کردند؛ خب، حالا شرط میگذارند دست از اسلام بردارید، دست از استقلال بردارید، دست از حرکت به سوى علم بردارید، دست از فلان پدیده‌ى افتخارآمیز بردارید تا ما تحریم را برداریم؛ شما چه کار میکنید؟ قطعاً قبول نمیکنید. یقیناً هیچ مسئولى در کشور قبول نمیکند که شرط برداشتن تحریمها، مثلاً فلان مسئله‌ى اساسى و فلان مسئله‌ى آرمانى باشد. البتّه دشمن فعلاً نمى‌آید با آرمانها، معارضه‌ى صریح بکند؛ چرا، اگر ما عقب‌نشینى کردیم، به‌صراحت هم میرسد؛ امّا امروز این‌جور نیست که دشمن صریح بیاید با آرمانها معارضه بکند و شرط قرار بدهد لکن باید هوشیار بود!


cf5dc75083c9d89405ed79e8194e534ea4aaa90d


تحریم ها برای کشور مشکل ایجاد کرده اما اگر دشمن شرط برداشته شدن آنها را، فلان مسئله اساسی و آرمانی از جمله دست برداشتن از اسلام و استقلال و پیشرفت علمی قرار دهد قطعاً غیرت هیچ مسئولی، قبول نمی کند. (امام خامنه ای 93/10/17)


بله دارد به غیرتمان برمی خورد به رسول مهربانمان دارد توهین میشود.دارند به سنگر آخرمان حمله میکنند

هفته وحدت مبارک

ویژه نامه ولادت حضرت محمّد(صلی الله علیه وآله وسلم)
ویژه نامه ولادت امام صادق(علیه السلام )

بسم الله الرحمن الرحیم

 

رسول الله تودر خلوتِ وحدت خلیلی

بعدِ ذاتِ واحدِ مطلق به هستی بی‌بدیلی

بر گزینِ دست یزدان از میان نخبگانی

پیش هر صاحب نظر در صورت و معنا جمیلی

منبع اندیشه رود خروشان حیاتی

شهر علمی، کوهِ حلمی، قُلزم عقل عقیلی

 

تا نام تو برده می‏شود، چراغ‏های صلوات، در جان لحظه ‏ها فروزان می‏شوند. تا فضیلتی از تو گفته می‏شود، دل‏ها از بوی گل محمدی زنده می‏شوند. یاد نویدبخش تو، درب‏های صبح را به رویِ ما می‏گشاید. قرآن تو، نزدیک‏ترین راه رهایی است و نهج‏الفصاحه‏ات، پاک‏ترین مبحث بندگی.

سلام بر امامی که صدق و راستی‏ اش، به «صادق» ملقب‏ اش کرد!سلام بر شکوفایی گل باغ ایمان که قیامی جهل‏ شکن، آغاز کرد؛سلام بر امام صادق علیه ‏السلام و مکتب نشر معارف دینی‏ اش! سلام بر سینه پر از دانش او که مأخذ عالی‏ترین و ناب‏ترین احادیث و اندیشه ‏های دینی و علمی است.

فرا رسیدن ١٧ ربیع الاول سالروز میلاد خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ، رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را به محضر امام عصر حضرت حجة ابن الحسن عسکری علیه آلاف التحیة و السلام و عموم شیعیان جهان تبریک عرض مینماییم .

**********

 

 

کلنا عباسک یا مهدی (عج)

بسم الله الرحمن الرحیم
 
وقتی دست راست حضرت قطع شد؛عباس علیه السلام مشک را بر دوش چپش نهاد و پرچم را به دست چپ گرفت و این رجز را خواند:« والله ان قطعتم یمینی انّی احامی ابداً عن دینی و نحن امام صادق الیقین نجل النبّی الطّاهر الامین»؛ (به خدا سوگند اگر دست راستم را جدا کردید، همواره حامی دینم خواهم بود و حامی امامی که در ایمانش صادق است و فرزند پیامبر امین است.»
 
پس از مدتی یکی از سپاهیان کوفه که در پشت درخت خرما کمین کرده بود، با شمشیر مچ دست چپ او را جدا کرد.
 
عباس علیه السلام مشک را به سینه خود چسباند و این رجز را خواند:« ای نفس! از کافران نهراس و به رحمت خدا شاد باش. اینان ستمگرانه دست چپم را قطع کردند. پروردگارا آنها را به لهیب آتش بسوزان.»
پس مشک را به دندان گرفت. آن گاه تیری بر مشک خورد و آب های آن ریخت.
 
شاید تک تک شما بارها نحوه شهادت حضرت عباس(ع) را در روضه ها شنیده باشید،حضرت عباس(ع)به هر دری میزند تا مشک را حفظ کند اما در واقع عباس به هر دری میزد تا حرف امام زمانش بر زمین نریزد!یعنی آب...
 
عباسی شدن یعنی تمام جان و هستی خود را بدهی اما اجازه ندهی حرف امام زمانت زمین بماند...عباسی شدن یعنی آماده فدا شدن،همین است که امام زمان میفرماید هرجا روضه عمویم عباس برپا باشد من در آنجا حضور دارم...مهدی فاطمه نیز میگوید عباس میخواهم...
صبرم از کاسه دگر لبریز است * اگر این جمعه "نیاید" چه کنم؟
آنقدر من خجل از کار خودم * اگر این جمعه "بیاید" چه کنم؟

السلام علیک یا صاحب الزمان


با عرض سلام و خسته نباشید بر همه سربازان حریم ولایت آغاز امامت منجی عالم را تبریک عرض مینمایم
آغاز امامت فرمانده تان مبارک
درد دل: مولای من چطور با این مسئله کنار بیایم وقتی دخترک 6،5 ساله دستفروشی با شیرین کاری و بوسه بر کاپوت ماشینی،سعی میکند که راننده و مسافرین آن ماشین را به وجد آورد تا شاید از او چیزی بخرند
مولا جان صبری عطا فرما تا توان تحمل آن را داشته باشیم
یا نه ، توان و قدرتی ده که بتوانیم گره گشا باشیم
یا اصلا فهمی عطا بفرما تا این ماجرا را درک کنیم
و یا تو را درک کنیم.
آخر ما به امید تو هستیم،تویی که قرار است مستضعفین به واسطه تو بر زمین حکومت کنند

آقا جان ما هنوز منتظریم

السلام علیک یا بقیه الله

امروز هرچقدر خودمو مشغول کردم ،حواس خودمو میخواستم پرت کنم تا دلگیری امروز رو فراموش کنم نتونستم طاقت بیارم،چقدر دلگیرم،چقدر غروب جمعه دلگیره،این جمعه هم گذشت.............

آخ خدا جون "غفلت ما" از "غیبت او" غم انگیزه تر است.....

خدا جون تو خودت میدونی که چه کارهایی انجام دادم ،کارهای با ریا ،بی ریا ، برای دلم،برای تو،خدایا مسئولیتهایی که بر عهده ام گذاشتی و از من انتظار داشتی

تو خودت حافظ من باش به یغما نروم

دام ابلیس به من در همه جا نزدیکتر است

خدا جون دستم رو بگیر،مثل یک طفل،من رو تنها نگذار،لحظه ای نمیخوام از تو جداشم

واعتصموا بحبل الله

خدا جون من نمیتونم این ریسمان رو چنگ بزنم و خودمو نگه دارم،تو این ریسمان رو در دستانم بذار

به امید روزی که در کنار و برای  بقیه الله الاعظم بتازیم

آقا جان ما منتظریم،ما رو از قلم نندازی......................

در دنیا سربازان گمنام را کجا دفن می‌کنند؟


چند وقت پیش در تدفین شهدای گمنام در شهر یزد خبرهایی شنیدم که باعث تاسف و ناراحتی برای بنده شد و مطلب زیر را برای درک بهتر خودم و برای امثال آدمهای به ظاهر روشنفکر و آن روحانی که در جمع جوانان و با استفاده از عواطف آنها جمله مگر میدانهای شهر و دانشگاه ها قبرستان هستند گذاشتم تا شاید هدایتی باشد.
باشد که شهدا ما را شفاعت کنند.
اکثرکشورهای دنیا برای سربازان جنگی خود و مقبره‌های آن‌ها ارزش ویژه‌ای قائل هستند.

در بسیاری از کشورهای دنیا کشته شدگان جنگی به تدریج به یک نماد و بخشی از هویت آن جامعه تبدیل می شوند. به همین دلیل مسئولان ترجیح می دهند کشته شدگان جنگی به ویژه سربازان گمنام را بجای دفن در قبرستان ها، در مراکز شهر به خاک بسپارند. اکثر کشورهای دنیا برای سربازان جنگی خود و مقبره‌های آن‌ها ارزش ویژه‌ای قائل هستند. برخی کشورها میادین اصلی را برای این کار انتخاب کرده و برخی دیگر دانشگاه را (به عنوان مرکز حضور جوانان) برای این نماد هویتی انتخاب می کنند:

در ادامه مطلب چند نمونه میدان و دانشگاه هایی که سربازان خود را دفن کردند با عکس نشان میدهم.

 

ادامه مطلب ...

سندی بر حقانیت امیرالمومنین(ع)؛ ماجرای "لیلة المبیت" چیست؟

هنگامى که جبرئیل بالاى سر و میکائیل پایین پاى على (ع) نشسته بودند جبرئیل مى گفت : (به به آفرین بر تو اى على ! خداوند بواسطه تو بر فرشتگان مباهات مى کند).در این هنگام آیه فوق نازل گردید و به همین دلیل آن شب تاریخى به نام (لیلة المبیت) نامیده شده است .

 یکی از وقایع مهم تاریخ اسلام هجرت پیامبراکرم (ص) از مکه به مدینه در شب اول ربیع الاول می باشد .در این هجرت علی علیه السلام نقش بسیار مهمی را ایفا کردند که در مطلب پیش رو به اشاره قرآن کریم به این شب بزرگ می پردازیم.
وَ مِنَ النَّاسِ مَن یَشرِى نَفْسهُ ابْتِغَاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَءُوف بِالْعِبَادِ(207 بقره)
  ترجمه : بعضى از مردم (با ایمان و فداکار، همچون على (علیه السلام ) در لیلة المبیت به هنگام خفتن در جایگاه پیغمبر (صلى الله علیه و آله و سلم )، جان خود را به خاطر خشنودى خدا مى فروشند، و خداوند نسبت به بندگان مهربان است .(207 بقره) 
ادامه مطلب ...

حلول ماه ربیع الاول مبارک


چند سالی است اواخر ماه صفر که می شود، متدینین و مذهبی ها برای هم پیامکی می فرستند که محتوای پیامک مورد نظر، حدیثی از حضرت پیامبر(ص) است، که، هر کسی مرا به خروج ماه صفر و آمدن ماه ربیع الاول، بشارت دهد من او را به بهشت بشارت می دهم.

   در اینجا ضمن بیان متن کامل حدیث؛ می خواهیم منظور صحیح حدیث را  بیان کنیم تا معلوم شود منظور حدیث را اشتباه متوجه شده ایم:

متن عربی حدیث این است: «فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة»

اما این بخشی از حدیث است. پس جا دارد که متن کامل حدیث را ببینیم. متن کامل حدیث در دو کتاب شیخ صدوق(ره) یعنی معانی الأخبار ص205 و علل الشرایع ج1 ص175 آمده است. 

ادامه مطلب ...