بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

بیست جمله طلایی رهبر انقلاب درباره «۹ دی» و «فتنه»

http://media.snn.ir/original/1394/09/04/IMG12055203.jpg

یست جمله‌ی برگزیده از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب را درباره «حماسه نهم دی» و «فتنه» به شرح ذیل است:
* فتنه‌ها را باید با روشنگری خاموش کرد. هر جا روشنگری باشد، فتنه‌انگیز دستش کوتاه می‌شود.( ۱۳۷۸/۰۵/۰۸)
 
* فتنه‌انگیختن و بد دل کردن مردم نسبت به یکدیگر، یکی از مواد برنامه‌ای است که دشمنان نسبت به این ملت در نظر دارند.( ۱۳۷۹/۰۱/۰۶)
 
* دنیاطلبان برای اینکه به مقاصد خودشان برسند، در جامعه فتنه ایجاد می‌کنند؛ جنگ‌ها، تبلیغات دروغین، سیاست‌بازیهای ناجوانمردانه؛ این‌ها ناشی از همین دنیاطلبیهاست.( ۱۳۸۷/۰۶/۲۹)
 
* در اوائل حوادث بعد از انتخابات ۸۸ اولین کاری که شد، تردیدافکنی در کار مسئولین رسمی کشور بود؛ در کار شورای نگهبان، در کار وزارت کشور. این تردیدافکنی‌ها خیلی مضر است؛ دشمن این را می‌خواهد. (۱۳۸۸/۰۹/۰۴)
 
* در شرائط فتنه، کار دشوار‌تر است؛ تشخیص دشوار‌تر است. البته خدای متعال حجت را همیشه تمام می‌کند؛ هیچ وقت نمی‌گذارد مردم از خدای متعال طلبگار باشند و بگویند تو حجت را برای ما تمام نکردی، راهنما نفرستادی، ما از این جهت گمراه شدیم. (۱۳۸۸/۱۰/۱۹)
 
* فتنه معنایش این است که یک عده‌ای بیایند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان شوند، فضا را غبارآلود کنند؛ در این فضای غبارآلود، دشمن صریح بتواند چهرهٔ خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند.( ۱۳۸۸/۱۰/۲۹)
 
* وقتی در داخل محیط فتنه، کسانی با زبانشان صریحاً اسلام و شعارهای نظام جمهوری اسلامی را نفی می‌کنند، با عملشان هم جمهوریت و یک انتخابات را زیر سؤال می‌برند، وقتی این پدیده در جامعه ظاهر شد، انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند. (۱۳۸۸/۱۰/۲۹)
 
* مهم‌ترین هدف از حوادث دوران فتنهٔ بعد از انتخابات ۸۸ این بود که بین آحاد ملت شکاف بیندازند؛ سعیشان این بود. می‌خواستند بین آحاد مردم شکاف بیندازند، و نتوانستند. (۱۳۸۸/۱۱/۱۹)
 
* آن کسانی که در مقابل عظمت ملت ایران، در مقابل کار بزرگ ملت ایران در انتخابات ایستادند، آن‌ها بخشی از ملت نیستند؛ افرادی هستند یا ضد انقلاب صریح، یا کسانی که بر اثر جهالت خود، بر اثر لجاجت خود، کار ضد انقلاب را می‌کنند؛ ربطی به تودهٔ مردم ندارند. (۱۳۸۸/۱۱/۱۹)
 
* شما دیدید فتنه‌ای به وجود آمد، کارهائی شد، تلاشهائی شد، آمریکا از فتنه‌گران دفاع کرد، انگلیس دفاع کرد، قدرتهای غربی، منافقین و سلطنت‌طلب‌ها دفاع کردند؛ نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که در مقابل همهٔ این اتحاد و اتفاق نامیمون، مردم عزیز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دی، در روز بیست و دوی بهمن، آنچنان عظمتی از خودشان نشان دادند که دنیا را خیره کرد. (۱۳۸۹/۰۳/۱۴)
 
* باید حواسمان را جمع کنیم، بفهمیم که: «من نام لم ینم عنه»؛ اگر ما اینجا خواب برویم، جبههٔ دشمن، پشت سنگر خودش معلوم نیست خواب رفته باشد؛ او بیدار است، علیه ما توطئه خواهد کرد. به نظر من، فتنهٔ سال ۸۸ هم همین بود؛ برای ما یک زنگ بود، یک زنگ بیدارباش بود. (۱۳۸۹/۰۶/۲۵)
 
* گناه بزرگی که برخی از دست‌اندرکاران فتنه‌ها در کشور انجام می‌دهند، امیدوار کردن دشمن است؛ دشمن را امیدوار می‌کنند که می‌تواند منفذی در بین مردم، در بین عوامل گوناگون، در بین مسئولان نظام باز کند.( ۱۳۸۹/۱۰/۰۸)
 
* مردم ما در مقابلهٔ با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانهٔ این است که این مردم بیدارند، هشیارند.( ۱۳۸۹/۱۰/۰۸)
 
* حادثهٔ نهم دی یک حادثهٔ عجیبی است؛ به خاطر دلبستگی مردم به نظام بود. این‌ها نشان دهندهٔ اعتماد مردم است. متأسفانه می‌شنویم همین طور در اظهارات مصلحت‌جویانه، مکرر می‌گویند: آقا اعتمادِ از دست رفتهٔ مردم را برگردانید! کدام اعتمادِ از دست رفته؟! مردم به نظام اعتماد دارند، نظام را دوست دارند، از نظام دفاع می‌کنند. (۱۳۹۰/۰۵/۱۶)
 
* در فتنهٔ ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، قضیهٔ عظیم نهم دی به راه افتاد.‌‌ همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازهٔ امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است. (۱۳۹۰/۰۷/۲۰)
 
* یکی از خصوصیاتی که در حادثهٔ ۹ دی هست، که باز آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک می‌کند، مسئلهٔ عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرّم پیش آمد و امام آن نکتهٔ عظیمِ عجیبِ تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است». (۱۳۹۰/۰۹/۲۱)
 
* ۹ دی یک نمونه‌ای بود از‌‌ همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ یعنی مردم احساس وظیفهٔ دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند. عمل صالح این بود که توی خیابان بیایند، نشان بدهند، بگویند مردم ایران اینند. (۱۳۹۰/۰۹/۲۱)
 
* در قضایای سال ۸۸ که دشمن تصور می‌کرد طراحی ده‌سالهٔ او بر ضد جمهوری اسلامی به نتیجه رسیده است، ملت ایران باقدرت در صحنه حاضر شد و بر دهان مخالفان و معارضان بین‌المللی زد؛ چه برسد به مزدوران داخلی آن‌ها که در مقابل عظمت ملت ایران به حساب نمی‌آیند. (۱۳۹۱/۱۰/۲۷)
 
* در مسئلهٔ انتخابات و غیر انتخابات، همه باید تسلیم رأی قانون باشند؛ در مقابل قانون تمکین کنند. آن حوادثی که در سال ۸۸ پیش آمد ــ که برای کشور ضرر داشت و ضایعه‌آفرین بود ــ همه از همین ناشی شد که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند؛ نخواستند به رأی مردم تمکین کنند. (۱۳۹۲/۰۱/۰۱)
 
* دشمنان این ملت، روز نهم دی را فراموش کرده‌اند آن کسانی که فکر می‌کنند در این کشور یک اکثریتی خاموش و مخالف با نظام جمهوری اسلامیاند، یادشان رفته است که سی و چهار سال است که هر سال در بیست و دوم بهمن، در همهٔ شهرهای این کشور، جمعیتهای عظیم به دفاع از نظام جمهوری اسلامی بیرون می‌آیند و «مرگ بر آمریکا» می‌گویند. (۱۳۹۲/۰۳/۱۴)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد