بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

اقتصاد مقاومتی طبق تجربه مرصاد

جنگ ،جنگ جغرافیا ومرز نبود، جنگ ایمان بود در برابررذالت ،جنگ اسلام در برابر تمامیت کفربود. 

                                           

 این ایام بسیار افکارم پریشان است مانده ام برسر دوراهی،آخر مگر می شود فراموش کرد وعده ی جانشینی مستضعفین را،معلوم است که نمی شود.آری نمی شود فراموش کرد وعده ی غلبه حزب ا… را…

گهگاه تابلوی کنار جاده از جلوی چشمانم جرینگی رد می شود تابلوی سبز رنگ با نوشته ای درشت”بودن یا نبودن کمربند اینست” و رشته افکارم را به سمت تحریم می برد.وهزاران بودن یا نبودن که می تازد بر افکار خامم و وادارم می کند پیاده شوم از قطار انقلاب…”بودن یا نبودن ایمان اینست”،”بودن یا نبودن کفر اینست”،”بودن یا نبودن مقاومت اینست”،”بودن یا نبودن مساله اینست” و….

اصلا کم آورده ام در برابر این جمله ی امام “تاکفرهست،مبارزه هست وتا مبارزه هست ما هستیم”.

وهزاران هزار فکر که در زمان کوتاهی ذهنم را تسخیر می کنند:برای کسی که گرسنه است که نمی شود از مبارزه حرف زد الان که دیگر دنیای مبارزه نیست الان عصر گفتگوی تمدن هاست نمی شود که با شعار جنگ جنگ تا پیروزی تا آخر زندگی کرد این شعار ها مال دهه ی شصت واصطلاحا شعار های جهان سومی است.

این که تمام دنیا یک طرف وماهم یک طرف که نمی شود باید در این دهکدهی جهانی بدنبال کلبه ای برای خود باشیم.نخود کیلویی پنج هزار تومان کمر مردم را شکسته است انرژی هسته ای به چه دردمان می خورد!

الحق والانصاف شوری آش انقلاب زیاد شده است با کمی تعامل و انعطاف پذیری کم کنید از این غنی سازی ایرانیوم تا شل کنند افسار تحریم را…

دیدم همین جوری ادامه بدهم تلف می شوم از افکار نپخته ونسنجیده و می شوم شهید راه نخود!!!

به قول بچه ها وسایل ضروری اردو!! را داخل کوله ام ریختم وبار سفر بستم به سمت دیار نور ومقاومت، تا دست بردارند از سرمان آن افکار…

ادامه مطلب ...

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابی طالب

امام صادق (ع):روز غدیر خم عید بزرگ خداست ، خدا پیامبرى مبعوث نکرده ، مگر ینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان ، روز عهد و پایمان و در زمین ، روز پایمان محکم و حضور همگانى است .

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابی طالب

آداب عید غدیر به نقل از استاد پناهیان:
عید غدیر سه روز است نه یک روز . در واقعه غدیر خم سه روز طول کشید تا تمام مردم با علی ابن ابیطالب بیعت کنند
1-اطعام در این سه روز،امیرالمومنین علی(ع)می فرماید :ثواب اطعام یک نفر در شب عید غدیر برابر با ثواب اطعام یک میلیون پیامبر است. ثوابی که برای اطعام درهیچ زمان دیگری ذکر نشده است
2-در روز عید غدیر وام بدهید ؛ علی ابن ابیطالب ضمانت کرده است هر کس برای خدا در روز غدیر وام دهد خداواند چندین برابر به او خواهد داد.
3-در روز عید غدیر بهترین لباس خود را بپوشید، عطر بزنید
4-به فرزندانتان هدیه دهید
5- بهترین غذای سال خود را بخورید،
6-صله رحم
7-به هم تبریک بگویید

گوشه ایی از اثبات غدیر

       

مدارک و اسناد ماجرای سیاسی – عبادی غدیر، به قدری محکم است، که هیچ کس نمی تواند منکر آن گردد، علامه امینی رحمه و ۸۴ نفر از تابعین (۶) از کتابهای مورد اعتماد اهل تسنن نقل نموده است، محققان می توانند با مطالعه و بررسی جلد اول و دوم الغدیر، به این مطلب مهم دست یابند.

در این جا این سؤال مطرح می شود که اگر سند ماجرای غدیر، این گونه محکم و مسلم است پس چرا برادران اهل تسنن در عمل از آن دست کشیده، و حضرت علی(ع) را به عنوان خلیفه چهارم – نه خلیفه بلافصل پیامبر – پذیرفته اند؟

ادامه مطلب ...

اعمال و آداب روز غدیر

اعمال و آداب روز غدیر

روایات سى و یک عمل را در این روز مستحب شمرده‏اند. این تعداد حکم براى یک روز نشان از اهمیت، حساسیت و عظمت آن دارد. در اسلام براى هیچ روزى، هر چند بسیار مهم و مقدس، این تعداد حکم ارائه نشده است. در برخى از روزهاى مهم مانند فطر و قربان، عرفه و مباهله اعمال متعددى مستحب شمرده شده، ولى اگر همه آنها را به یکدیگر ضمیمه کنیم، با مستحبات غدیر برابرى نمی‏کنند.

آداب و اعمال غدیر

ادامه مطلب ...

به یاد شهید بابایی

                                      

امروز سالروز شهادت مردی از تبار عاشورائیان بود که در عید قربان سال۱۳۶۶ به هنگام اذان ظهر ندای تاریخی هل من ناصر مولای غریبش حسین را که در گوش زمان طنین انداز شده بود؛ با غوطه ور شدن در خون خود لبیک گفت. 

عباس بابایی عزیز شهد نوشین شهادت گوارای وجودت

دلم تنگست هوای یار کرد

                       

من از اشکی که می ریزد ز چشم یار می ترسم

ازآن روزی که اربابم شود بیمار می ترسم

                                              همه ماندیم درجهلی شبیه عهد دقیانوس

                                              من از خوابیدن منجی درون غار می ترسم

رها کن صحبت یعقوب و کوری و غمِ فرزند

من از گرداندن یوسف سر بازار می ترسم

                                              همه گویند این جمعه بیا، امّا درنگی کن

                                              از این که باز عاشورا شود تکرار می ترسم

شده کارحبیب من سحرها بهر من توبه

ز آه دردناک بعد استغفار می ترسم

                                            تمام عمر، خود را نوکر این خاندان خواندم

                                        از آن روزی که این منصب کند انکار می ترسم

شنیدم روز و شب از دیده ات خون جگر ریزد

من از بیماریِ آن دیده ی خون بار می ترسم

                                          به وقت ترس و تنهایی تو هستی تکیه گاه من

                                            مرا تنها میان قبرخود نگذار می ترسم

دلت بشکسته از من لکن ای دلدار رحمی کن

من از نفرین و از عاق پدر بسیار می ترسم

                                              هزاران بار رفتم از درت شرمنده برگشتم

                                              ز هجرانت نترسیدم ولی این بار می ترسم

دمی وصلم، دمی فصلم، دمی قبضم، دمی بسطم

من از بیچارگیّ آخر این کار می ترسم

جهان را قطرۀ اشک غریبی می کند ویران

من از اشکی که می ریزد ز چشم یار می ترسم