بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

«نگذارید دودستگی بشود»

توصیه‌ی مهم رهبر انقلاب در مورد بحث‌ها پیرامون مسئله‌ی هسته‌ای

«نگذارید دودستگی بشود»

پس از نهایی شدن متن تهیه شده در مذاکرات، تا کنون رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر و دیدار با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی، در پاسخ به نامه‌ی رئیس جمهور درباره‌ی پایان مذاکرات و همچنین در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت درباره‌ی متن نهایی‌شده و اصولی که در ادامه‌ی مسیر، رعایت آنها ضروری است خطاب به مسئولین و مردم نکاتی را متذکر شدند. اما مهم‌ترین نظرات رهبر انقلاب، در دوره‌ی پس از پایان مذاکره چه بوده است؟

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/30536/940527-Tavafogh.jpg

رهبر انقلاب پس از پایان مذاکرات تا کنون نسبت به دو هدف مهم در نقشه‌های استکبار علیه ملت ایران هشدار داده‌اند: «ایجاد اختلاف» و «نفوذ در داخل کشور». در این یادداشت مبانی و دلایل تأکید رهبر انقلاب بر مسئله‌ی «وحدت» و «پرهیز از اختلاف» در مسئله‌ی هسته‌ای مرور می‌شود. توصیه‌ای که در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در روز عید فطر شد: «[دشمنان] دنبال این هستند که بین مردم دودستگی ایجاد کنند؛ نگذارید دودستگی بشود.»
 
ادامه مطلب ...

تقوای اینترنتی

http://bahejab.com/wp-content/uploads/2015/08/%D8%AA%D9%82%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA.jpg

وقتی فرد چند بار تصاویر نامناسب را در اینترنت مشاهده کند؛ شاید در ابتدا از نگاه به آن شرم کند ولی به مرور برای چشم اش عادی می شود و از روی کنجکاوی در جست و جوی تصاویر دیگر می رود. در بالا  اینفوگرافی استفاده صحیح از اینترنت را مشاهده می کنیم.

مشتاق دیدار



باز هوای حرمت،حرمت آرزوست

رهبرانقلاب در دیدار مهمانان اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی

می‌خواهند از توافقی که تکلیفش معلوم نیست وسیله‌ای برای نفوذ بسازند


http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1394/13940526143af759.jpg


نقشه‌ی دوّم دشمن نفوذ است؛ میخواهند در کشورهای اسلامی و در کشورهای این منطقه، یک نفوذی به‌وجود بیاورند که تا ده‌ها سال ادامه داشته باشد. امروز آمریکا آبروی گذشته را در این منطقه ندارد؛ میخواهند این را بازسازی کنند. در کشور ما هم قصدشان همین است؛ در ایران هم نیّتشان این است. آنها به خیال خودشان، در این جریان مذاکرات هسته‌ای -این توافقی که حالا نه در اینجا هنوز تکلیفش معلوم است، نه در آمریکا؛ هم اینجا معلوم نیست که رد بشود یا قبول، هم آنجا معلوم نیست که رد بشود یا قبول- نیّت آنها این بود که از این مذاکرات و از این توافق، وسیله‌ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور. ما این راه را بستیم و این راه را به طور قاطع خواهیم بست؛ نه نفوذ اقتصادی آمریکایی‌ها را در کشورمان اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی آنها را، نه حضور سیاسی آنها را، نه نفوذ فرهنگی آنها را؛ با همه‌ی توان -که این توان هم بحمدالله امروز توان زیادی است- مقابله خواهیم کرد؛ اجازه نخواهیم داد.

ادامه مطلب ...

ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها

ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک

باغ حرم تو گلشن رضوان است،قم،جلوه ای از تجلی ایمان است،بین حرم تو و امام هشتم،بین الحرمین کشور ایران است


لبخند دختران خوشنودی خداست

رسول مهربانی (ص) :
خداوند به دختر مهربان تر از پسر است ، کسی که باعث خوشحالی دخترش شود خداوند روز قیامت او را خوشحال می کند.


http://bahejab.com/wp-content/uploads/2015/08/%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1.jpg

ثواب بیشتر خودسازی در دوران نبود امام معصوم



اگر در رأس کار یک امام معصوم مثل امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام باشد که قولش، فعلش و منشش الگوست، کار براى کارگزاران نظام آسانتر است؛ چون نسخه کامل را در اختیار دارند و در همه چیزش هدایت هست. وقتى آدمى مثل من در رأس کار باشد، البته کارِ کارگزاران مشکلتر است؛ ولى ثوابشان هم بیشتر است. اگر توانستند در این راه حرکت کنند، اجر الهى‌شان بیشتر خواهد شد. هر کدام از شما تلاش کنید که براى این مسؤولیتها خودتان را با الگوى اسلامى منطبق سازید؛ یعنى دینتان، تقوایتان، رعایتتان نسبت به حال مردم، رعایتتان نسبت به شرع، رعایتتان نسبت به بیت‌المال، اجتنابتان از خودخواهیها و خودپرستیها و رفیق‌بازیها و قوم‌وخویش‌پرستیها و اجتنابتان از تنبلى و بیکارگى و بى‌عملى و هوى‌ و هوس و این چیزها مطابق با الگوى اسلام باشد. هر کدام از شما بتوانید در این زمینه‌ها کار خودتان را بکنید و پیش بروید و خودتان را بسازید، البته ثواب شما از آن کسى که در زمان امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام این کار را مى‌کرد، یقیناً بیشتر است؛ چون او به امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام نگاه مى‌کرد و آن حضرت الگوى کامل بود؛ اما شما چنین کسى را ندارید که آن‌طور به او نگاه کنید و برایتان الگو باشد؛ لیکن ضوابط در دست همه ما هست و امروز همه‌مان وظیفه داریم.


بیانات در دیدار کارگزاران نظام - 1379/09/12


تدبر در نهج‌البلاغه؛ پشتوانه حل همه مشکلات

رهبر انقلاب: پشتوانه‌ی روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه‌ی مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج‌البلاغه‌ی مولای متقیان، چنین پشتوانه‌ای را فراهم می‌سازد.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/30390/B/13940508_0230390.jpg

شعر شهید مدافع حرم حاج هادی کجباف با دست خط خودش



شهید مدافع حرم حاج هادی کجباف پیش از شهادت به زبان شعر از غم و غربت دوری از دوستان شهیدش می گوید.

http://www.oruj.ir/media/image/1394/05/05/IMG-20150728-WA0014.jpg


کوچه ای بی شهید اگر مانده
ناشهیدش منم که جا مانده

با سواران سواره می راندم
همه رفتند و من جا ماندم

گفتم اینجا مرا رها نکنید
نگذاریدم و جفا نکنید

تن بی روح را نمی خواهم
جسم مجروح را نمی خواهم

اینکه اینجاست لاشه است نه روح
"شاعری خسته" و "عاشقی مجروح"

چه بگویم قسم به ذات خدا
روح من رفته است با شهدا


http://www.oruj.ir/media/image/1394/05/05/IMG-20150728-WA0013.jpg


رفته بودم، سفرم مهیا بود
پای من بر سر ثریا بود

آتش و دود بود یادم هست
وقت موعود بود یادم هست

خط پایان! نه، فصل آغازین
بر زمین تا خدا چراغ آذین

لاله ها فوج فوج می رفتند
تا فراسوی اوج می رفتند

از مسیری به روشنایی نور
می گذشتند لاله های غیور

لاله ها بال داشتند آن روز
و مرا جا گذاشتند آن روز

عبدالعظیم حسنی ٬ مشتاق حضور در حکومت جهانی امام عصر

حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام، نقل می‌کند: خدمت مولای خود امام هادی علیه‌السلام رسیدم وگفتم: ای پسر رسول خدا! مایلم دینم را به شما عرضه کنم، اگر موردپسند بود، بر آن ثابت باشم تا خداوند عز و جل را ملاقات کنم ...



تبار حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام با چهار واسطه، به امام حسن مجتبی، سبط اکبر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و خاندان وحی می‌رسد. عبدالعظیم بن عبدالله بن علی بن حسن بن زید بن علی بن حسن بن علی بن ابیطالب، [1] صاحب کتاب «خطب امیرالمؤمنین» و «الیوم و اللیلة» مشهور به حضرت عبدالعظیم و شاه عبدالعظیم، از سادات حسنی و از بزرگان این خاندان، و مورداحترام امامان عصر خود و از راویان موثق است.
 
از امامان بزرگوار، با امام جواد، امام هادی و امام عسکری (علیهم‌السلام) معاصر بوده است. اما آیا محضر حضرت امام علی بن موسی (علیه‌السلام) را هم درک کرده و حدیثی شنیده است؟
 
بر اساس روایتی از امام هادی علیه‌السلام که ثواب زیارت قبر حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام، همانند زیارت مرقد سیدالشهداء علیه‌السلام دانسته شده، باید بگوییم که او در دوران امام هادی علیه‌السلام و پیش از شهادت ایشان از دنیا رفته است و ازآنجاکه دوران امامت ایشان از سال 220 تا 254 ق بوده، وفات حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام پیش از سال 254 ق، اتفاق افتاده است. 
ادامه مطلب ...