بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

امام علی(ع) از نگاه امام خمینی قدس(سره)

13 رجب
ولادت حضرت على علیه السلام
مجسمه تقوا و الگوى عدالت ، حضرت على علیه السلام روز جمعه 13 رجب ، سال 30 عام الفیل در خانه خدا( کعبه ) به دنیا آمد. مادرش ‍ فاطمه دختر اسد و پدر بزرگوارش ابوطالب نام داشت . در دوران 63 سال عمر پر بارش ، 33 سال یار و همراه پیامبر در شادیها و سختیها بود. آنگاه 25 سال پس از رحلت پیامبر، او را به نام حق گوشه نشین کردند و تنها در 5 سال آخر عمر شریفش خلافت ظاهرى یافت و حکومت عدلى بنا نهاد که تاریخ دیگر چنین حکومتى را ندید.

ادامه مطلب ...

لیلة الرغائب

پیامبر(ص)فرمودند: از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید، زیرا شبی است که فرشتگان آن را،"لیلةالرغائب" می نامند. که روزه گرفتن در پنجشنبه آن و نماز مستحب است. 

 

میگن امشب شب آرزوهاست،یه جورهایی مثل شب قدره، امروز خیلی از بچه ها پیامک دادند از نقاط مختلف ایران ، هرکی هر جور راحتر بود التماس دعا داشت البته دوستان در کنار حرم علی ابن موسی الرضا دعا گو بودند.بعضی ها هم دعای فرج رو گوشزد می کردند اما........ 

خدایا امشب چی بخواییم.دستم برای چه دعایی بره و بنویسم 

دعا برای شفای مریضا،دعا برای پیدا کردن کار،دعا برای قبولی دانشگاه، دعا برای سفر مشهد کربلا حج........چه دعایی. خدایا چه دعایی بکنم.اگه بگند فقط یه دعا.چی بگم تا نسوزنم تا زندگیم رو با اون بیمه کنم 

ای منتظر غمگین مشو،قدری تحمل بیشتر،گردی به پا شد در افق گویا سواری میرسد.التماس دعا

یاد امام زمان

انا المهدی (و)انا قائم الزمان ،انا الذی املاها عدلاکما ملئت جورا ،ان الارض لا تخلو من حجه و لا یبقی الناس فی فتره و هذه امانه لا تحدث بها الا اخوانک من اهل الحق.

من مهدی و قائم الزمان هستم .من آن کسی هستم که زمین را پر از عدل می کنم ،همان گونه که پر از ستم شده است .زمین هرگز از حجت خالی نمی ماند و مردم در وقفه نمی مانند .واین امانتی است که جز به برادرانت از اهل حق مگو .

کمال الدین ،ص ۴۴۵.

ماه رجب از نگاه امام خمینی قدس (سره)

ماه رجب
ماه رجب ، ماه بارش رحمت الهى و ماه امیرالمؤ منین على علیه السلام است . هرگاه ماه رجب فرا مى رسید، پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله مسلمانان را جمع کرده و عظمت این ماه را برایشان یادآورى مى کرد.

ادامه مطلب ...

نگاه امام به پانزده خرداد

15 خرداد
قیام پانزدهم خرداد
سحرگاه 15 خرداد 1342، دژخیمان رژیم شاه به خانه ساده و بى آلایش امام قدس سره در قم یورش بردند و ایشان را که سه روز پیش از آن به مناسبت عاشوراى حسینى در مدرسه فیضیه ، طى سخنان کوبنده اى پرده از جنایات شاه و عمالش برداشته بود، دستگیر و به زندانى در تهران منتقل کردند. چند ساعت پس از این حادثه مردم قم ، تهران و...به خیابان ها ریختند ولى مزدوران شاه قلب 15 هزار مسلمان به پاخاسته را نشانه رفتند و آنها را به شهادت رساندند و این روز، به نقطه عطفى در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامى تبدیل شد.

ادامه مطلب ...

نظر امام درمورد آیت الله خامنه ای

14 خرداد
انتخاب حضرت آیة الله خامنه اى به رهبرى انقلاب
پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامى ، حضرت امام خمینى قدس ‍ سره ، مجلس خبرگان رهبرى در روز 14 خرداد 1368 طى اجلاس ‍ ویژه اى مقام معظم رهبرى حضرت آیة ا...خامنه اى (مد ظله العالى ) را به عنوان رهبر انقلاب اسلامى و جانشین امام امت برگزید.

ادامه مطلب ...

14خرداد

14 خرداد
رحلت حضرت امام خمینى قدس سره
خورشید فروزان عالم اسلام و ستاره درخشان عالم عرفان ، سرور مجاهدان راه حق ، رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار مقدس جمهورى اسلامى ایران حضرت امام خمینى قدس سره ، پس از سال ها مبارزه در راه حق و متجلى ساختن اسلام ناب محمدى و خدمت صادقانه به مردم ، در شامگاه 13 خرداد 1368، به ملکوت اعلى پیوست و جهان اسلام را در سوگ خود نشاند.
# من در ایام آخر عمر با امیدوارى کامل و سرافرازى از نبوغ شما به سوى دار رحمت حق کوچ مى کنم .
صحیفه نور جلد 11، ص 269
# با دلى آرام و قلبى مطمئن و روحى شاد و ضمیرى امیدوار به فضل خدا از خدمت خوهران و برادران مرخص و به سوى جایگاه ابدى سفر مى کنم و به دعاى خیر شما احتیاج مبرم دارم .
صحیفه نور جلد 21،ص 204
# با رفتن یک خدمتگزار در سد آهنین ملت خللى حاصل نخواهد شد.
صحیفه نور جلد 21،ص 204

# سالها مى گذرد، حادثه ها مى آید

انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

یک ساعت ویژه

مرد دیروقت ، خسته از کار به خانه برگشت . دم در پسر پنج سال ه اش را دیدکه در انتظار او بود سلام بابا ! یک سئوال از شما بپرسم؟پدر : بله حتمأ. چه سئوالی؟بپسر : بابا ! شما برای هرساعت کار چقدر پول میگیرید؟مرد با نا راحتی پاسخ دا د: این به تو ارتباطی ندارد . چرا چنین سئوالی میکنی؟

ادامه مطلب ...

یاد شهدا

بسم رب الشهدا

چند روز پیش قبل از ایام فاطمیه یه کلیپ از وبلاگ نان پاره داشتم میدیدم مربوط به گلشیفته فراهانی بود اول گفتم اشکالی نداره بزار هرجور راحته ودر هر کجا راحته  زندگی کنه اما موسیقی آخر کلیپ دلم رو سوزوند یاد شهید های 8سال دفاع مقدس افتادم با خودم گفتم برای چی؟واقعا برای چی رفتن جنگ؟ خوش به حالشون جنگیدن و به وظیفه شون عمل کردند و رفتند. رفتندو ندیدن برای چیز هایی که جنگیدند چه بلایی بر سرشون اومده. چه بلایی سر ارزشهاشون اومده. ما با چه رویی توی قیامت به چهرشون نگاه کنیم.چی بگیم؟چی تحویلشون بدیم.توی یه فیلمی یه ایرانی بازی کنه و به همه چیزمون توهین کنند به اسلاممون،به ایرانی بودنمون

ادامه مطلب ...

محاصره اقتصادى ایران توسط آمریکا از دیدگاه امام خمینی قدس(سره)

1 خرداد
آغاز محاصره اقتصادى ایران توسط آمریکا
شیطان بزرگ ، آمریکاى جنایتکار، که به ایران پس از انقلاب به چشم همان ایران دوران ستمشاهى مى نگریست ، در اول خرداد 1359 به دنبال شکست هاى سیاسى و تبلیغاتى خویش براى رهایى گروگان ها، به (تحریم اقتصادى ) توسل جست ، اما از همان آغاز، شکست چنین توطئه اى روشن بود.زیرا که این اقدام نمى توانست ایران را از خواسته هاى به حق خود باز دارد.امام راحل این ترفند دشمن را به فال نیک گرفته آن را هدیه اى الهى براى رسیدن به استقلال اقتصادى کشور دانستند.

ادامه مطلب ...