بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

عزت حسینی


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31140/B/13940727_0331140.jpg

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که فرموده‌اند «حرکت امام حسین، حرکت عزّت بود؛ یعنی عزّت حق، عزّت دین، عزّت امامت و عزّت آن راهی که پیغمبر ارائه کرده بود. ۱۳۸۱/۰۱/۰۹»
حضرت ابوالفضل، شهید تحریم
مدافعین مذاکره در کربلا، باید به ابهامات و سوالات فروانی پاسخ دهند. که چگونه خیمه جبهه حق، امام حسین(ع) و یارانش در تحریم آب بودند. اما با این حال،امام حسین، فرمانده خویش، قمر بنی هاشم، را برای شکست این تحریم، روانه میدان می کند؟ آیا چشمانشان، تیر سه شعبه خورده حضرت ابالفضل و دستان بریده او را در شکستن تحریم آب، بر روی جبهه حق، را ندیده اند؟ و درس آن را نیاموخته اند که عباس(ع) شهید تحریم شد تا اینکه دعوت نامه و امان نامه جبهه باطل، را نپذیرد؟ آیا این حوادث سرتاسر، مذاکره بود؟

مراسم سیاسی


http://mohebbanozahra.ir/wp-content/uploads/ECA-091216113601.jpg



لازم است در نوحه‌ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمه حق ـ علیهم سلام الله ـ‌ به طور کوبنده فجایع و ستمگری های ستمگران هر عصر و مصر یادآوری شود؛ و در این عصر که عصر مظلومیت جهان اسلام به دست آمریکا و شوروی و سایر وابستگان به آنان و از آن ‌جمله آل‌سعود، این خائنین به ‌حرم بزرگ الهی _ لعنه الله و ملائکته و رسله علیهم ـ است به طور کوبنده یادآوری و لعن و نفرین شود. و همه باید بدانیم که آنچه موجب وحدت بین مسلمین است این مراسم سیاسی است که حافظ ملّیت مسلمین، بویژه شیعیان ائمه اثنی‌عشر ـ علیهم صلوات الله وسلم ـ است.

[حضرت امام روح الله (ره) _ صحیفه،جلد21،صفحه400]

رفتن به روضه یک عبادت مهم است

رفتن به روضه یک عبادت مهم است:
《حبیب بن مظاهر》 را خواب دیدند،به او گفتند:
با این مقامی که داری چه آرزویی داری؟
حبیب گفت:"آرزو دارم زنده شوم و به مجالسی که ذکر مصیبت حضرت اباعبدلله(ع)را می کنند بروم،بنشینم و در مصیبت اهل بیت گریه کنم"

خود گریه کردن یک چیزی است.*من بکی أو أبکی او تباکی و جبت له الجنه* کسی که گریه کند،یا بگریاند مثل منبری ها که روضه می خوانند و مردم را می گریانند یا تباکی کند،یعنی گریه ات نمی آید،دستت را جلوی چشمت بگذار،به این عمل تباکی می گویند،بهشت بر او واجب می شود.

الحمدلله

خدایا شکرت

فقط میتوانم بگویم الحمدلله

که به محرم رسیدم

برای عاشق شدن

برای جاری شدن اشک

نیاز به طول و تفسیر نیست

فقط باید گفت

حسین

علامه طباطبایی :

برای رسیدن به عرفان کامل دو راه و دومکان بیشتر وجود ندارد

یا در حرم اباعبدالله
یا در مجلس اباعبدالله


الحمدلله به این محرم هم رسیدیم و مشکی پوش شدیم


من و این روضه ها الحمدلله            من و یاد شما الحمدلله

من و ماه محرم زنده بودن                          بود حسن عطا الحمدلله

نبودم، حق مرا سینه زنت کرد                   شدم اهل بکا الحمدلله

من از دامان پاک مادر خود                  تو را گشتم گدا الحمدلله

من از هیئت هزاران خیر دیدم                 شدم حاجت روا الحمدلله

سیاهی عزایت نور محض است              که گشته رزق ما الحمدلله

رسد روزی که در سجده بگویم                رسیدم کربلا الحمدلله؟


چگونه شکر گویم مهرابانا ...
مرا خواندی ب مهمانی زهرا ...
الحمدلله ... باز هلال محرم را دیدیم ...

التماس دعا

جهاد و شهادت بنیانی مرصوص


پیام رهبر انقلاب در پی شهادت سردار حسین همدانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت سردار سرافراز شهید حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
شهادت سردار سرافراز، شهید حسین همدانی را به خانواده‌ی گرامی و بازماندگان و دوستان و همرزمانش و به مجموعه‌ی پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت میگویم. این رزمنده‌ی قدیمی و صمیمی و پر تلاش، جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهره‌ی نورانی خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد، و در همین جبهه‌ی پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد و فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد.

صف استوار آرزومندان این موهبت و کمربستگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی و در سپاه و همه‌ی نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی، صفّی بلند و بنیانی مرصوص است: و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا. رحمت خدا بر شهید همدانی و بر همه‌ی مجاهدان راه حق.

سیّد علی خامنه‌ای
۱۸ مهر ۱۳۹۴


شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی



عاشورا پیامها و درسهایی دارد. عاشورا درس می‌دهد که برای حفظ دین، باید فداکاری کرد. درس می‌دهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت. درس می‌دهد که در میدان نبرد حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیت، با هم در یک صف قرار می‌گیرند. ۱۳۷۱/۰۴/۲۲



در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در سوریه ، روابط عمومی کل سپاه اطلاعیه ای صادر کرد.
در بخشی از این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این سردار شجاع و گرانقدر به محضر حضرت ولیعصر (عج) و نائب برحقش امام خامنه ای عزیز ( مدظله العالی ) و ملت شریف ایران ، آمده است:
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سالهای گذشته که نقش تعیین کننده ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت ، عصر دیروز در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریستهای داعشی به شهادت رسید.


غزل امام خامنه ای در خصوص امام زمان (عج)


خدا کند که کسی حالتش چو ما نشود
ز دام خال سیاهش کسی رها نشود

خدا کند که نیفتد کسی ز چشم نگار
به نزد یار چو ما پست و بی بها نشود

جواب ناله ی ما را نمی دهد "دلبر"
خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

شنیده ام که از این حرف، یار خسته شده
خدا کند که به اخراج ما رضا نشود

مریض عشقم و من را طبیب لازم نیست
خدا کند که مریضی من دوا نشود

ز روزگار غریبم گشته است معلوم
شفای ما به قیامت بجز رضا نشود...

مذاکره با آمریکا یعنی نفوذ

http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1394/139407151151fe74e.jpg

اینکه با مذاکره با آمریکا مخالفیم علتی دارد؛ مذاکره‌ی آمریکا با جمهوری اسلامی یعنی نفوذ؛ می‌خواهند راه را باز کنند برای تحمیل/ در همین مذاکرات هسته‌ای، هرجا فرصت پیدا کردند یک نفوذی کردند؛ الحمدلله طرف ایرانی حواسش جمع بوده اما یک جاهایی بالاخره یک فرصت‌هایی آنها پیدا کردند و یک حرکت مضر برای منافع ملی انجام دادند/ مذاکره با آمریکا ممنوع است به خاطر مضرات بی‌شماری که دارد و منفعتی که اصلاً ندارد‌.
مذاکره با آمریکا ممنوع است به خاطر ضررهای بی‌شماری که دارد و منفعتی که اصلاً ندارد/ این فرق دارد با مذاکره با دولتی که نه چنان امکانات و نه چنان انگیزه‌ای دارد/ مشکل کنونی کشور به خاطر وجود آدم‌های بعضاً بی‌خیال و یا بعضاً سهل‌اندیشی است که این واقعیات را نمی‌فمهند/ البته این افراد در مقابل انبوه عظیم جمعیت انقلابی، آگاه و بصیر کشور، معدود و در اقلیتند/ اما فعالند، می‌نویسند، می‌گویند، تکرار می‌کنند و دشمن هم به اینها کمک می‌کند.‌
می‌گویند چرا با مذاکره با آمریکا مخالفت می‌کنید درحالی‌که امیرالمؤمنین با زبیر، و امام حسین با عمرسعد مذاکره کرد/ امیرالمؤمنین و امام حسین در حرف زدن با زبیر و ابن‌سعد به آنها نهیب زدند و آنها را نصیحت کردند؛ بحث مذاکره به معنای امروزی نبود/ مذاکره به معنای امروزی یعنی معامله و یک چیزی بگیر و یک چیزی بده/ آیا امیرالمؤمنین با زبیر و امام حسین با ابن‌سعد معامله کرد؟ آیا تاریخ را این‌گونه می‌فهمید و زندگی ائمه را این‌گونه تحلیل می‌کنید؟‌ 
ادامه مطلب ...

بصیرت جانباز و مظلومیت آقا


سید محسن محسنی جانباز روشندلی که چندی پیش در دیدار با مقام مظعم رهبری خطاب به ایشان گفته بود: «آمریکا به فکر نفوذ در داخل کشور است. نماینده‌های مجلس آنقدر که حواسشون به سانتریفیوژ و غنی‌سازی و… هست حواسشون به این نیست که آمریکا با این کار داره با این توافق پاش رو میذاره لای در تا این درِ مذاکره هیچ‌وقت بسته نشه و ما تا چندین سال بعد هی باید بریم پشت میز مذاکره و…» و رهبر انقلاب نیز در پاسخ به او گفته بودند: «این رو به من نگید، این رو به نماینده‌های مجلس بگید، به اونایی که فکر می‌کنید حواسشون نیست بگید…»

ما اهل کوفه ...! متاسفانه علی تنها مانده است!
این اصلا یک مطلب صرفا احساسی نیست! هرچند پر از درد است...
- خطوط قرمز مذاکرات توسط آقا در جلسات علنی مطرح می شود.
- مجلس قانون تصویب می کند. با تفاوت هایی خطوط قرمز قانون می شوند.
- آقا شایعه تفاوت خطوط قرمز جلسات علنی با جلسات خصوصی را تکذیب می کنند.
- برجام توسط دولت امضا می شود.
- تقریبا همه خطوط قرمز رهبری در برجام زیر پا گذاشته می شود.(خطوط قرمزی که به اذعان تیم مذاکره کننده دولت ضامن امنیت و اقتدار و پیشرفت کشور بوده است)
- فضای شایعات درباره نظر رهبری درباره برجام داغ می شود.
- آقا حرفی از خطوط قرمز زیر پا گذاشته نمی زنند! می فرمایند برجام در روال قانونی بررسی شود.
- دفتر رهبری طی بیانیه همان سخنرانی هایی که از قضا خطوط قرمز در آنها مطرح شده است را مبنای نظر رهبری اعلام می کنند.
- آقا تاکید می کنند مجلس کنار گذاشته نشود!
- دولت لایحه نمی دهد.
- در مجلس کمیسیون برجام تشکیل می شود که گزارش آن هم خبر از ایراد های فراوان و مخاطره آمیز برجام برای کشور دارد.
- عده ای در مجلس حتی بی تفاوت به گزارش خود مجلس درباره برجام طرحی به مجلس می آورند که به واسطه آن قانون تصویبی قبلی مجلس که تا حدود زیادی دربر گیرنده خطوط قرمز رهبری بود را لغو می کند و با خیال راحت به دولت اجازه اجرای برجام را می دهد که یک فوریت آن رای می آورد و به احتمال بسیار بسیار بالا هفته آینده در مجلس رای خواهد آورد.
- دولت و مجلس و... در یک حرکت سیاسی هماهنگ دسته جمعی دارند به راحتی از روی خطوط قرمز ایشان رد می شوند تا پیام آشکاری را به ایشان برسانند.
- کاری را که در فتنه 88 نتوانستند انجام دهند را زمینه سازی کردند و در حال اتمام مراحل پایانی آن هستند.
من و شما هم... ولش کن... بگذار شعارمان را بدهیم... ما اهل کوفه نیستیم....

عکس‌العمل ایران اسلامی خشن و سخت

http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1394/139407081445c4b93.jpg

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: جمهوری اسلامی ایران تاکنون از خود خویشتن‌داری نشان داده و رعایت ادب اسلامی و حرمت برادری در دنیای اسلام را کرده است اما این را بدانند که دست ایران، برتر از خیلی‌ها است و امکانات بیشتری هم دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر اذیت‌کننده و موذی عکس‌العمل نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود و در هیچ صحنه‌ی هماوردی، حریف نخواهند شد.