بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

زهرا به دوستانش قول بهشت داده


لطف حسین ما را تنها نمی‌گذارد
گر خلق وا گذارد، او وا نمی‌گذارد

او کشتی نجات و کشتی شکسته ماییم
مولا به کام غرقاب مارا نمی‌گذارد

هل من معین او را باید جواب دادن
شیعه امام خود را تنها نمی‌گذارد

زهرا به دوستانش قول بهشت داده است
بر روی گفته خویش او پا نمی‌گذارد

ما و فسرده حالی مولا نمی‌پسندد
مسکین و دست خالی مولا نمی‌گذارد

از بس گناهکاریم ما مستحق ناریم
باید که سوخت مارا زهرا نمی‌گذارد


شعری زیبا و خواندنی از شاعر متعهد سید رضا مؤید

هوای حرم ... هوای حسین ...

هوای حرم ... هوای حسین ...



امام صادق  (علیه السلام):

مَا مِنْ أَحَدٍ یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ یَتَمَنَّى أَنَّهُ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع لَمَّا یَرَى لِمَا یُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ مِنْ کَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ

هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می کند ای کاش امام حسین علیه السلام را زیارت کرده بودم آن هنگامیکه می بیند که با زوار امام حسین علیه السلام چه می کنند، چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می شوند. (وسائل الشیعه/ ج14/ص424)


امام حسین (علیه السلام):

وَ حَقیقٌ عَلَى اللّه‏ِ اَنْ لا یَاْتیَنى مَکْرُوبٌ اِلاّ اَرُدُّهُ وَ اَقْلِبُهُ اِلى اَهْلِهِ مَسْرورا؛

بر خداوند است که هیچ گرفتارى به زیارت من نیاید مگر آن که او را شادمان بازگردانم و به خانواده ‏اش برسانم. (ثواب الأعمال و عقاب الاعمال ص 98)


امام صادق  (علیه السلام):

لا تَدَع زیارَةَ الحُسَینِ بنِ عَلىّ علیه السلام و مُر اَصحابَکَ بِذالِکَ، یَمُدُّ اللّه  فى عُمرِکَ و یَزیدُ اللّه  فى رِزقِکَ و یُحییکَ اللّه  سَعیدا و لاتَموتُ اِلاّ سَعیدا و یَکتُبکَ سَعیدا؛

زیارت امام حسین علیه السلام را رها نکن و دوستان خود را هم به آن سفارش کن، که در این صورت، خداوند عمرت را طولانى و روزى ات را زیاد مى کند و زندگى ات را همراه با سعادت مى کند و جز سعادتمند نمى میرى و نام تو را در شمار سعادتمندان، ثبت مى کند. ( کامل الزیارات ص 152)


اللهم ارزقنا زیارت الحسین (علیه السلام) فی الدنیا و شفاعة الحسین (علیه السلام) فی الاخرة.



وقتی تقوا باشد


اگر تقوا نباشد، همه کارها خراب است. وقتی تقوا بود، هر تصمیمی که انسان می‌گیرد و هر حرفی که می‌زند، برای مصلحت مردم و رضای خداست. در این صورت صراط مستقیم پیموده خواهد شد. وقتی تقوا نباشد، انسان از روی عصبانیت و کینه‌ورزی و طمع حرف می‌زند یا اقدام می‌کند یا دستور می‌دهد یا حکم می‌کند.


بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۸۰/۱۰/۱۹

امام سجاد علیه‌السلام؛ قهرمان اهل بیت علیهم‌السلام

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21733/C/13910920_0121733.jpg

* آن چهره‌ی مظلوم بی صدای سر به زیرِ منفعلی که از امام سجاد درست کردند به کلی برخلاف واقع است؛ چهره‌ی حقیقی امام سجاد علیه‌الصّلاةوالسّلام چهره‌ی یک مبارز قهرمان خستگی‌ناپذیر آشتی‌ناپذیر پیگیری است، که با تدبیر تمام، با دقت کامل راهها را می‌شناسد و انتخاب می‌کند و به سمت هدفها این راهها را می‌پیماید، خودش خسته نمی‌شود و دشمن را خسته می‌کند؛ و نتیجه هم این شد که بالأخره دشمن خسته‌ی شکست خورده - یعنی دستگاه اموی - وقتی هیچ کار دیگر نتوانست بکند، متشبث شد به مسموم کردن امام سجاد، و آن حضرت را مسموم کرد و این امام بزرگوار و عزیز بعد از یک عمر پربرکت پرمبارزه‌ی پرتلاش مقدس سر تا پا نورانی جوار پروردگار را زیارت کرد و به عالم قدس و رضوان الهی پرواز کرد. این خلاصه‌ی زندگی امام سجاد است.
خطبه‌های نماز جمعه ۱۳۶۵/۰۷/۰۴
 
ادامه مطلب ...

شهادت حضرت زین العابدین امام سجاد علیه السلام تسلیت عرض مینماییم


بسم الله الرحمن الرحیم

لاله سرخ شهادت تن تبدار من است  

  چشمه فیض خدا چشم گهر بار من است

حافظ خون پیام شهدای ره دین        

    لب گویای من و دیده خونبار من است

آنکه در کرببلا بود انیس پدرم         

  درره شام بلا مونس و غمخوار من است

 ازغم اصغر و اکبر جگرم می سوزد

آه از این غم که خداوندخبر دار من است


فرا رسیدن 25 محرم (بروایتی) سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت زین العابدین امام سجاد علیه السلام را به محضر امام عصر حضرت حجة بن الحسن عسکری علیه آلاف التحیة و السلام و عموم شیعیان جهان تسلیت عرض مینماییم.

اولین سالگرد شهید رسول خلیلی



به مناسبت سالگرد شهادت مدافع حرم شهید رسول خلیلی مراسم یاد بودی برگزار می شود.

این مراسم سه شنبه 27 آبان ماه،از ساعت 14 الی 17 در مسجد امیر المومنین واقع در اتوبان ارتش شهرک شهید محلاتی.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام سید حسین مومنی به ایراد سخن و برادر پویانفر به مداحی خواهند پرداخت.

گفتنی است مراسم یادبودی هم نیز در هیئت ریحانه النبی برگزار می شود.


درگذشت مرتضی پاشایی را تسلیت عرض مینماییم

Morteza%20Pashaei%20 %20Boghz دانلود آهنگ جدید مرتضی پاشایی به نام بغض


مرتضی پاشایی خواننده تیتراژ برنامه «ماه عسل» جمعه گذشته پس از تحمل یک دوره سخت بیماری سرطان درگذشت. پاشایی خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی پاپ، متولد 1363 سال بود.

پیکر زنده‌یاد مرتضی پاشایی خواننده جوان کشورمان، صبح امروز با بدرقه باشکوه علاقمندان و دوستدارانش راهی بهشت‌ زهرا(س)شد تا در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.بنده به نوبه خود درگذشت این عزیز را تسلیت میگوییم.به خصوص به پدر گرامی و اهل البیتی و ولایتی این عزیز که با تیزبینی و بصیرت خود از غبارآلوده شدن فضای درگذشت این عزیز برای فتنه گران و سوء استفاده آنان،بیانیه و صحبتهایی را نمودند.با آنکه داغ فرزند دیدند ولی با شجاعت و ایثار و در رسای حضرت علی اکبر(ع) مدیحه سرایی کردند و خاموش نشدند تا بدخواهان این نظام جرات جسارت ننمایند. و برای بعضی از هموطنانم متاسفم که در این ماجرا با نشناختن فتنه ای که میخواستن برپاکنند،از احساسات پاک آنها استفاده کردند تا بجای همدردی با خانواده عزیز از دست رفته،دست به تجمع زدند که این وسط بعضی افراد میخواستند استفاده هایی کننند.....

این عمار...........

اما این وسط

در مراسم تشیع این خواننده جوان کشورمان ،ناصر پاشایی، پدر مرتضی پاشایی در مراسم تشییع پسرش روضه حضرت علی اکبر(ع) را خواند کرد و گفت فرزندش در آخرین روزهای زندگی‌اش از او خواسته تا این روضه را برایش بخواند؛ روضه‌ای سراسر داغ و اشک که روایت غم و ماتم سیدالشهدا(ع) در فراق فرزند برومندش است.

در ادامه مطلب دست وپا زدن رسانه های بیگانه را می توانید مطالعه نمایید.

 

ادامه مطلب ...

وقتی آب شرمنده علمدار کربلا می شود

محمد جواد گل محمدی مدیر پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت و گو با فارس به کربلای معلی گفت: چند سال گذشته تحقیقاتی در مورد جهت حرکت آب در کربلا انجام دادیم و متوجه شدیم که جهت حرکت آب در تمام شهر کربلا از سوی حرم امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت ابوالفضل(ع) است و کلیت مسیر حرکت آب به این ترتیب است اما در این میان تنها در یک مسیر جهت حرکت آب تغییر می کند.


وی ادامه می دهد: در بین حرم حضرت ابوالفضل(ع) و حرم امام حسین(ع) یا همان بین الحرمین مسیر حرکت آب تغییر می کند و بر عکس مسیر حرکت آب در شهر کربلا از سوی حرم علمدار کربلا به سوی حرم امام حسین(ع) آب در جریان است که می توان آن را یک معجزه دانست.

گل محمدی همچنین به سطح بالای آب در کربلا و در زیر زمین حرم حضرت ابوالفضل(ع) اشاره کرد و گفت: در گذشته سطح آب در حرم حضرت ابوالفضل(ع) آنقدر بالا آمده بود که از درز سنگ های حرم هم آب بیرون می آمد و با توجه به اینکه

آب برای ساختمان مضر است و باعث پوسیدگی و در نهایت تخریب بنا می شود و به همین دلیل اقداماتی را انجام دادیم تا آب باعث تخریب بنا نشود.

وی تصریح کرد: آبی که در حرم حضرت ابوالفضل(ع) است و آبی که در بیرون از حرم وجود دارد را با هم آزمایش کردیم و متوجه شدیم که اتفاق خاصی افتاده است آبی که در بیرون از حرم جریان دارد آمونیاک داشت که نشان دهنده وجود فاضلاب شهری در این آب است اما آب داخل سرداب حرم مطهر کاملا پاک بود و هیچ گونه آلودگی نداشت و این جز معجزه نمی تواند نام دیگری داشته باشد.

کربلا می خواهم آقا …

کربلا می خواهم آقا …


ابری ام، بارانی ام، حال و هوایم خوب نیست
چشم سر، خیس است امّا چشم دل، مرطوب نیست
آفت عصیان به جان نخل دل افتاده است
علتش این است اگر محصول ها مرغوب نیست
سود بازار عمل از عُرف هم کمتر شده
ای دریغ اوضاع کار و بار من مطلوب نیست
این دل بی در اگرچه جای این و آن شده
غیر تو اصلا ً برای من کسی محبوب نیست
واقعا ً من دوستت دارم عزیز فاطمه!
غیر یوسف هر کسی که دلبر یعقوب نیست
با من ِ بیچاره هم حرفی بزن چیزی بگو
جنس این دل که دگر از جنس سنگ و چوب نیست
طاقت دوری ندارم، رحم کن بر عاشقت
صبر من مانند صبر حضرت ایّوب نیست
کربلا می خواهم آقا … التماست می کنم
نامه ام را مُهر کن هر چند که مکتوب نیست


«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ»


سلام آقا،امشب تمام خوبان عالم دارن میان کربلا،همه جانها و روح ها به فدایت میشه به ما هم اذن ورود بده در کنار خوبان عالم شما را زیارت کنیم و فدایت بشیم.

نقش ولایتی در پرونده هسته ای!


گفتار برخی اشخاص آنقدر تعیین کننده است که گاهی میتواند سرنوشت یک ملت را تغییر دهد.قاضی شریح این گونه بود.رهبر انقلاب در تحلیل واقعه عاشورا در باره قاضی شریح می فرماید:


ابن زیاد به مسجد کوفه رفت و اعلان عمومی کرد که همه باید به مسجد بیایند و نماز عشایشان را به امامت من بخوانند!

تاریخ می‌نویسد: مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. چرا چنین شد؟ بنده که نگاه می‌کنم، می‌بینم خواصِ طرفدارِ حق مقصرند و بعضی‌شان در نهایت بدی عمل کردند. مثل چه کسی؟ مثل شریح قاضی. شریح قاضی که جزو بنی‌امیّه نبود! کسی بود که می‌فهمید حق با کیست. می‌فهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتی هانی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ی او اطراف قصر عبیداللَّه زیاد را به کنترل خود درآوردند.

ابن زیاد ترسید. آنها می‌گفتند: شما هانی را کشته‌اید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین اگر هانی زنده است، به مردمش خبر بده. شریح دید هانی بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانی به شریح افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمی‌آیند مرا از این‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟! شریح قاضی گفت: می‌خواستم حرفهای هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیداللَّه آن‌جا حضور داشت و جرأت نکردم! جرأت نکردم یعنی چه؟ یعنی همین که ما می‌گوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام می‌داد، تاریخ عوض می‌شد. اگر شریح به مردم می‌گفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیداللَّه قصد دارد او را بکشد، با توجّه به این‌که عبیداللَّه هنوز قدرت نگرفته بود، آنها می‌ریختند و هانی را نجات می‌دادند. با نجات هانی هم قدرت پیدا می‌کردند، روحیه می‌یافتند، دارالاماره را محاصره می‌کردند، عبیداللَّه را می‌گرفتند؛ یا می‌کشتند و یا می‌فرستادند می‌رفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام می‌شد و دیگر واقعه‌ی کربلا اتّفاق نمی‌افتاد!


اما گفتگوی مطرح شده در مناظرات فی مابین دکتر ولایتی و دکتر جلیلی را میتوانید در زیر مشاهده کنید:


دکترولایتی(انتخابات92):
در آلماتی 2 آنها پیشنهاداتی کردند که میشد پیش رفت ولی آقای جلیلی نپذیرفت. گفتند غنی سازی 20 درصد را تعلیق و فردو را کند کنی، 3 تحریم را برمیداریم. در پاسخ به آنها گفتند این کارها را میکنیم شما کل تحریم را بردارید. حرف من این است که باید قدم به قدم پیش رفت . دیپلماسی معامله و تعامل است. سرسختی نشان دادن نیست. دیپلماسی بیانیه پشت میز خواندن نیست!

دکترجلیلی(انتخابات 92):
آقای ولایتی من نمیدانم این حرف ها از کجا آمده! آن ها به ما گفتند شما در کار فردو تاخیر بیاندازید تا ما هم تحریم هایی که در آینده میخواهیم بکنیم انجام ندهیم.... ما میدانستیم که طرف مقابل بدعهد است لذا گفتیم تاخیر در فردو و توقف بیست درصد در مقابل تحریم های اصلی همچون نفت و ارز باید باشد ببینید آن ها که روزی 5سانتریفیوژ ما را تحمل نمیکردند امروز حتی حق غنی سازی بیست درصد ما را نیز پذیرفته و سر تاخیر در کار فردو با ما بحث میکنند!

ولایتی سال 93(یازده ماه پس از توافق ژنو) 10 آبان 93
ما می‌خواهیم هر چه زودتر مذاکرات به پایان برسد اما متأسفانه هر چه ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم طرف غربی ما به تعهدات خود عمل نکرده است و آمریکا که بعضاً اظهار نظر خارج از قاعده می‌کند مورد اعتراض کشورهای بی طرف قرار می‌گیرد اما همچنان بر تحریم‌های ما افزودند.