بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

حسین(ع)کیست در کلام امام خامنه ایی

         

آن راوى که حوادث روز عاشورا را نقل کرده و در کتابها دهن به دهن منتقل شده است، مى‏گوید: «فواللَّه ما رأیت مکثورا». مکثور، یعنى کسى که امواج غم و اندوه بر سرش بریزد؛ بچه‏اش بمیرد، دوستانش نابود شوند، ثروتش از بین برود و همه امواج بلا به طرفش بیاید.

ادامه مطلب ...

پیام آوران عاشورا

* امام سجاد(ع)

                

شما ببینید خون مطهر حسین‏بن‏على (علیه‏السلام) در کربلا در غربت بر زمین ریخته شد؛ اما بزرگترین مسؤولیتى که بر عهده‏ى امام سجاد (علیه‏الصلاةوالسلام) و زینب کبرى (سلام‏اللَّه‏علیها) قرار گرفت، از همان لحظه‏ى اول این بود که این پیام را روى دست بگیرند و به سرتاسر دنیاى اسلام آن را، به شکلهاى گوناگون، منتقل کنند.

ادامه مطلب ...

پیام آوران عاشورا

* حضرت زینب (س) 

 

چرا زینب کبرى‏(س) در چشم ملتهاى اسلامى عظمت دارد؟

 زینب کبرى‏ یک زن بزرگ است. عظمتى که این زن بزرگ در چشم ملتهاى اسلامى دارد، از چیست؟ نمى‏شود گفت به خاطر این است که دختر على‏بن‏ابى‏طالب(علیه‏السّلام)، یا خواهر حسین‏بن‏على و حسن‏بن‏على(علیهماالسّلام) است. نسبتها هرگز نمى‏توانند چنین عظمتى را خلق کنند. همه‏ى ائمه‏ى ما، دختران و مادران و خواهرانى داشتند؛ اما کو یک نفر مثل زینب کبرى‏؟

ادامه مطلب ...

در سایه سار حسینی از کلام امام خامنه ایی

در سایه سار حسینی

 

در زمینه اصلاح، دو جمله از امام حسین علیه‏السّلام نقل شده است. امام حسین علیه‏السّلام مى‏فرماید: «خرجت لطلب الاصلاح فى امّة جدّى». او دنبال اصلاحات است و مى‏خواهد اصلاح به وجود آورد. یک جاى دیگر هم مى‏فرماید: «لنرى المعالم من دینک و نظهر الأصلاح فى بلادک»؛ مى‏خواهیم اصلاح در میان ملت اسلام و کشور اسلامى به وجود بیاید. این شعارِ امام حسین علیه‏السّلام است.

ادامه مطلب ...

اصلاح بدعتهاى عجیب و خلاف از منظر مقام معظم رهبری

بنده خیلى متأسفم که بگویم در این سه، چهار سال اخیر، برخى کارها در ارتباط با مراسم عزادارى ماه محرّم دیده شده است که دستهایى به غلط، آن را در جامعه ما ترویج کرده‏اند. کارهایى را باب مى‏کنند و رواج مى‏دهند که هر کس ناظرِ آن باشد، برایش سؤال به‏وجود مى‏آید. به‏عنوال مثال، در قدیم‏الایام بین طبقه عوام‏النّاس معمول بود که در روزهاى عزادارى، به بدن خودشان قفل مى‏زدند!

ادامه مطلب ...