بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

درد حقوق مادام العمر

         

قسمتی از پادکست صحبت با یک کارگر:

اینها همه دارند دروغ میگن
چرا اگر اینها کاری زیر سرشان نباشد
حق ما کارگرها رو باید اول میدادند
چرا که ماهایی که نظافت‌چی هستیم ما که بدبخت هستیم ما که توسری خور هستیم....

این بیا و بروها رو کم کنند
به کارگرها بپردازند

ما هم دلمان می‌خواهد غذا بخوریم

نذارن انقلاب ما به دست نامحرمان بیافته
نذرارید یک عده صلح‌طلب
منافع پرست
سرمایه‌دار
سلطه‌ی ما رو بگیرن
به خوشنودی آمریکا

شاید از بحث حقوق مادام العمر مطلع شده‌اید.
نمیدانم چطور در حالی که خیلی از کارگران و زحمتکشان، بیمه و امنیت شغلی ندارند با وقاحت تمام میروند برای خودشان قانون حقوق مادام العمر تصویب می‌کنند.
قانونی که جز با منطق سیف‌الاسلام‌ها مطابقت ندارد و مزایای ویژه‌ای را برای افرادی که دو سال یا بیشتر در یک مسئولیت قرار گرفته‌اند به ارمغان می‌آورد. آیا این قانون با منطق امیر المومنین که همه را در برابر بیت‌المال یکسان میدید و وظیفه مسئولان را همراهی با اقشار کم‌درآمد جامعه می‌دید، سازگاری دارد؟ آیا درست است در حالی که افراد زیادی بیکارند یا امنیت شغلی و مزایای مناسبی نظیر بیمه و بازنشستگی ندارند مسئولینی به دنبال مادام العمر حقوق گرفتن خود باشند؟

به نظرم یک دوربین یا دستگاه ضبط صوت برداریم بریم مصاحبه کنیم با این کارگرهای زحمت کش که پیامبر بر دستشان بوسه زد و بپرسیم که

آینده شغلی‌ات چی هست؟ اصلا آینده را بی‌خیال، حال شغلت چطور است؟
بیمه هستی؟
بازنشستگی چه طور؟

وقتی فکر میکنم که یک دوره همسایه‌های ما یکی‌شان بنّا بود یکی‌شان تاکسی‌دار یکیشان خرید و فروش اوراق و یکی‌شان مرد خانه نداشتند و زن خانواده خانه را می‌گرداند، وقتی به همه اینها فکر می کنم سینه‌ام تنگی می‌کند.

و مایی که هنوز باید بخوانیم "و ما لکم لا تقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین..."

خاطره ای از چمران

                                  

شبی تاریک هنگام بازگشت، در میان برف زمستان، فقیری را دیدم که در سرما می لرزید، ولی نمی توانستم برای او جایی گرم تهیه کنم. تصمیم گرفتم که همان شب را مثل آن فقیر در سرما بلرزم و از رختخواب محروم باشم. این چنین کردم و تا به صبح از سرما لرزیدم و به سختی مریض شدم و چه مریضی لذت بخشی بود! (شهید چمران)

پیامهای امام خامنه ای در هفته گذشته 2

                        

*از جمله ی اساسی ترین کارهائی که برعهده ی بسیج است و در بافت درونی هویت بسیج دخالت دارد، عبارت است از حمایت و دفاع از اصول مسلم اسلامی. 

*در دل نظام اسلامی باید یک نیروی دفاعی قادر،بیدار،مستحکم و آماده به کاری همیشه وجود داشته باشد؛ این همان روحیه ی بسیجی است. 

*مبارزه ی استکبار با یک ملت بصیر،ملت صبور،ملت آگاه،ملتی که جوانانش متکی به خدا و پایدار در این راهند،به جائی نمیرسد؛ آنها شکست میخورند،اما ملت ایران پیروز خواهد شد. 

*ما امروز صد سند غیر قابل خدشه در اختیار داریم که نشان میدهد دولت آمریکا پشت سر ترورها و تروریستهائی بوده است که در ایران یا در منطقه واقع شده است. ما با این صد سند،آبروی آمریکا را در دنیا خواهیم برد. 

*هر تجاوزی را با سیلی محکم و مشت پولادین ملت بزرگ ایران پاسخ خواهیم داد. 

*راه موفقیت این است که در مقابل دشمن،انسان یک قدم هم عقب نشینی نکند؛والا یک قدم عقب نشینی در مقابل دشمن، موجب تشجیع دشمن در چنگ انداختن و دست انداختن میشود. 

*ما مردم سالاری را قبول داریم،آزادی را هم قبول داریم،اما لیبرال دموکراسی را قبول نداریم.ما مردم سالاری اسلامی،یا همان جمهوری اسلامی را میخواهیم.

پیامهای امام خامنه ای در هفته گذشته 1

                     

 *یکی از ابزارهایی که همیشه مورد استفاده ی دشمنان ملتهای مسلمان برای اختلاف بوده، مسئله ی اختلافات مذهبی، شیعه و سنی و از این قبیل بوده است. 

*وقتی ما پایبندی خود را به اسلام و آرمانهای اسلامی، همراه میکنیم با عقلانیت، با پیشرفت علمی، با حضور در میدانهای مختلف دانش و مسائل اجتماعی و مسائل سیاسی، این میشود یک الگو. ملتها آن وقت نگاه میکنند، از تجربه ی این ملت بهره برداری و استفاده میکنند. 

 

*بدانید فردای این ملت از امروز این ملت به مراتب بهتر، روشنتر و دلنوازتر است و انشاءالله شما جوانها آن روزها را خواهید دید و خواهید توانست ثمرهی این مجاهدتهای عظیم را بچینید. 

 

*ضعف ما امت مسلمان، عقب ماندگی ما، کج رفتاری های ما، کج تابی های ما در مسائل اخلاقی و زندگی، همه ی اینها ناشی از دوری از قرآن است. 

 

*مصداق بزرگ تقوا در این دوره برای ملتهای به پاخاسته، آن است که حرکت مبارک خود را متوقف نسازند و خود را سرگرم دستآوردهای این مقطع نکنند. 

 

*پیام ولی امر مسلمین جهان به مراسم برائت از مشرکین: غرب و آمریکا و صهیونیزم امروز از همیشه ضعیفترند.

امام محمد باقر(ع) از نگاه امام خمینی قدس(سره)

7 دى الحجة
شهادت امام محمد باقر علیه السلام
دوران 9 یا 10 سال امامت آن حضرت که مصادف با درگیریهى بین بنى امیه و بنى عباس بود، فرصت طلایى بود که امام علیه السلام در نشر دین از آن استفاده کرد. آن حضرت در 7 ذى الحجه سال 114 هجرى پس از 57 سال تلاش و مبارزه به دست ایادى هشام بن عبدالملک مسموم و به شهادت رسید. بارگاه نورانى آن حضرت در قبرستان بقیع مدینه است .

ادامه مطلب ...

نظر امام در روز دانش آموز

 

13 آبان
روز دانش آموز
صبح روز 13 آبان 1357، که صدها دانش آموز و دانشجو در مقابل دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، با گلوله هاى مزدوران شاه به خاک و خون غلطیدند و 56 شهید و صدها مجروح تقدیم انقلاب اسلامى کردند. لذا این را روز دانش آموز نام نهادند با خاطره شهداى دانش آموز زنده نگهداشته شود.

ادامه مطلب ...

نظر امام در مورد تسخیر لانه جاسوسی

 

13 آبان
تسخیر انقلابى لانه جاسوسى آمریکا
از آنجا که سفارت آمریکا در تهران به لانه جاسوسى و توطئه علیه نظام جمهورى اسلامى تبدیل شده بود، دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 1358، سفارت را اشغال کرده و 53 جاسوس به ظاهر دیپلمات را به مدت 444 روز گروگان گرفتند.این حرکت انقلابى ابهت ظاهرى استعمار آمریکا در بین ملت هاى دنیا را در هم شکست . دولت موقت پس از این اقدام ، استعفا کرد.

ادامه مطلب ...

امام در تبعید به ترکیه

 

13 آبان
تبعید حضرت امام (ره ) به ترکیه
چند روزى پس از نطق تاریخى امام (ره ) درباره مفاسد کاپیوتولاسیون ، صدها کماندو به همراه مزدوران ساواک ، در 13 آبان 43 از بام و دیوار وارد منزل امام شدند و شبانه ایشان رابه تهران منتقل کرند و با یک هواپیماى نظامى به ترکیه تبعید نمودند.

ادامه مطلب ...

نظر امام در مورد کشتار حجاج ایرانی

 

6 ذى الحجه
کشتار حجاج ایرانى در مکه
روز 6 ذى الحجه سال 1407 ه .ق ، یادآور کشتار کبوتران خونین بالى است که به جرم برائت از مشرکان و بى زارى از شیطان بزرگ و اسرائیل غاصب ، در سرزمین وحى به زمین افتادند. در این روز عوامل استکبار با هتک حرمت حرم امن الهى بیش از 400 زائر ایرانى و غیر ایرانى را به شهادت رساندند و در تاریخ صفحه اى سیاه را ثبت کردند.

ادامه مطلب ...

مصطفی خمینی از نگاه امام خمینی فدس(سره)

 

1 آبان
شهادت آیة الله حاج سید مصطفى خمینى
آیة الله حاج سید مصطفى خمینى فرزند ارشد امام راحل که به همراه پدر بزرگوارشان به حالت تبعید در نجف بسر مى برد، در نیمه شب اول آبان 1356 به شکل مرموزانه اى در منزلش به شهادت رسید. در بزرگداشت شهادت ایشان ، تظاهراتى در قم برگزار شد که منجر به شروع نهضت در سال 576 گردید.

ادامه مطلب ...