بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

آزادگان از نگاه امام خمینی قدس(سره)

5 شعبان
روز آزادگان
در تجلیل از آزادگان سرافراز میهن اسلامى که پس از تحمل سالها مشقت و رنج دورى از وطن به میهن اسلامى بازگشتند، روز پنجم شعبان که مصادف با زاد روز تولد امام و قافله سالار کاروان آزادگان کربلا، امام زین العابدین علیه السلام مى باشد به روز آزدگان نامگذارى شد.

ادامه مطلب ...

نگاه امام خمینی به روز ولادت امام سجاد (ع)

5 شعبان
ولادت امام سجاد علیه السلام
چهارمین اختر آسمان ولایت ، در 5 شعبان ، سال 38 در مدینه دیده به جهان گشود. نام آن بزرگوار (على ) کنیه اش (ابوالحسن ) و پدر بزرگوارش امام حسین علیه السلام و مادرش (شهربانو) دختر یزدگرد پادشاه ایران بود. عبادت و نیایش آن حضرت به حدى بود که به سرور و زینت بخش عبادت کنندگان (سید العابدین ، زین العابدین ) و بسیار سجده کننده (سجاد)ملقب گشت .

ادامه مطلب ...

روز جانباز از نگاه امام خمینی قدس(سره)

4 شعبان
روز جانباز
به پاس قدردانى از ایثار و جان فشانى هاى قهرمانان هشت سال دفاع مقدس که در راه پاسدارى از دین و شرف این سرزمین ، مجروح شده و عضوى از پیکر خویش را نثار دوست کرده اند، روز میلاد پرچمدار صحراى نینوا، قمر بنى هاشم اباالفضل العباس علیه السلام را روز جانباز نام نهاده اند.

ادامه مطلب ...

روز پاسدار از نگاه امام خمینی قدس(سره)

3 شعبان
روز پاسدار
پاسدارى و حراست از اسلام و دستاوردهاى سترگ آن ، از وظایف مهم هر مسلمانى است . نهال نو پاى انقلاب اسلامى نیز براى بالندگى نیاز به پاسدارانى از جان گذشته داشت . پس از تاءسیس سپاه ، پاسداران انقلاب اسلامى در انجام تکلیف خویش ، به بزرگ پاسدار اسلام ، حضرت امام حسین علیه السلام تاءسى جستند. تشابه بسیار عملکرد پاسداران به سیره عملى امام حسین علیه السلام باعث شد تا روز تولد مبارکش به عنوان روز پاسدار تعیین گردد.

ادامه مطلب ...

میلاد امام حسین(ع) از نگاه امام خمینی قدس(سره)

3 شعبان
میلاد امام حسین علیه السلام
حضرت امام حسین علیه السلام در سوم شعبان ، سال هجرى در مدینه به دنیا آمد، پدر بزرگوارش امیرالمؤ منین علیه السلام و مادرش فاطمه زهرا سلام الله علیهامى باشد. از دوران 58 ساله عمر با عزت خویش ، 37 سال را همراه پدر گذراند، 9 سال را در امامت برادرش امام حسن صرف کرد و 12 سال را امامت فرمود.

ادامه مطلب ...

نظر امام در مورد سقوط هواپیمای مسافربری ایران بوسیله آمریکا

12 تیر
سقوط هواپیماى مسافربرى ایران بوسیله آمریکا
12 تیرماه 1367 هواپیماى ایرباس هواپیمایى جمهورى اسلامى ایران (هما) با275 مسافر و 16 خدمه فرودگاه بندر عباس را به مقصد دوبى ترک کرد.اما دقایقى پس از اوج گیرى هواپیما،مورد اصابت دو فروند موشک سطح به هواى ناو جنگى آمریکا قرار گرفت و در نزدیکى تنگه هرمز و جزیره ایرانى (هنگام ) سقوط کرد و همه سرنشینان هواپیما به شهادت رسیدند.

ادامه مطلب ...

آیت الله صدوقی از نگاه امام خمینی

11 تیر
شهادت آیت الله صدوقى
آیت الله محمد صدوقى ، امام جمعه یزد و نماینده حضرت امام قدس ‍ سره در آن استان در روز تیر 1361 مصادف با دهم ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز جمعه به دست منافقین جنایتکار به لقاءالله پیوست . آن عالم وارسته علاوه بر کمک به محرومان جامعه در پشتیبانى از جبهه هاى نبرد نقش فعالى داشت و در عملیات بیت المقدس با حضور خویش در کنار فرماندهان و رزمندگان ، مایه آرامش آنان بود.

ادامه مطلب ...

عید مبعث

                       نور احمد آمد از سینه ام 

                                                                  کیست در غار حرای سینه ام  

                   رگ رگم پیغام احمد می دهد 

                                                                سینه ام بوی محمد می دهد  

 

 

                                   *عید مبعث بر شما مبارک*

روز بعثت از نگاه امام خمینی قدس(سره)

27 رجب
بعثت پیامبر علیه السلام
حضرت ختمى مرتبت محمد مصطفى صل الله و آله و سلم در سن چهل سالگى در 27 رجب سال 40 عام الفیل از سوى ذات مقدس الهى به پیامبرى مبعوث شد. مدت پیامبرى حضرت 23 سال به طول انجامید. 13 سال را در مکه سپرى کرد و ده سال باقیمانده را در مدینه گذراند. مرورى بر حوادث 13 ساله مکه نشان مى دهد که پیامبر و یارانش سخت ترین شرایط را در این شهر تحمل کردند، شکنجه و آزار و اذیت قریش ، محاصره اقتصادى در شعب ابو طالب ، جنگهاى متعدد با مشرکان قریش و... از جمله آنهاست .

ادامه مطلب ...

قوه قضائیه از نگاه امام خمینی قدس(سره)

7 تیر
روز قوه قضائیه
جهت ارج نهادن به مقام والاى قضاء و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتى ، رئیس دیوان عالى کشور،هفته اول تیر ماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذارى شده است . قوه قضائیه قوه اى است مسقل که پشتیبان حقوق فردى و اجتماعى و مسؤ ول تحقق بخشیدن به عدالت است . شرح وظایف این قوه در اصل 156 قانون اساسى آمده است .

ادامه مطلب ...