بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

آیة الله سید محمد باقر صدر از نگاه امام خمینی قدس(سره)

19 فروردین
شهادت آیة الله سید محمد باقر صدر
در پى پیروزى انقلاب اسلامى ایران ، آیة الله سید محمد باقر صدر، از مراجع تقلید نجف ، حمایت همه جانبه خود و ملت عراق را از نهضت امام قدس سره اعلام کرد. اما در پى این اعلام حمایت ،مورد آزار رژیم عراق قرار گرفت که منجر به اعتصاب عمومى مردم عراق شد. رژیم بعث با حمله به منزل آیة الله صدر،ایشان و خواهر فاضله اش ‍ بنت الهدى صدر را دستگیر و زندانى نمود و سرانجام آنان را روز سه شنبه 19 فروردین 1359 در زیر شکنجه به شهادت رساند.

# شهادت این بزرگواران که عمرى را به مجاهدت در راه اهداف اسلام گذرانده اند به دست اشخاص جنایتکارى که عمرى به خونخوارى و ستم پیشگى گذرانده اند عجیب نیست ...عجب آن است که ملت هاى اسلامى و خصوصا ملت شریف عراق و عشایر دجله و فرات و جوانان غیور دانشگاه ها و سایر جوانان عزیز عراق از کنار این مصیبت بزرگ ... بى تفاوت بگذرند.
صحیفه نور جلد 12 ص 56
# ما شاهد بودیم که با سید مجاهد بزرگوار آقاى صدر خواهر مظلومش ‍ چه کردند و با چه شکنجه ها آنها را به شهادت رساندند.
صحیفه نور جلد 13، ص 110
# ...مرحوم آیت ا... صدر را به جرم اینکه از ظلم آنها شکایت داشت و مى خواست حکومت اسلام برقرار باشد شهید کردند و خواهر مکرمه مظلوم ایشان را هم شهید کردند.
صحیفه نور جلد 14، ص 174
# ... این جرثومه هاى فسادى که به اسم اسلام ... علماى اسلام را شهید مى کنند، آن هم مثل سید محمد باقر صدر که مغز متفکر اسلامى بود و امید این بود که اسلام از او بهره بردارى هاى زیادترى کند و من امیدوارم که کتابهاى این مرد بزرگ مورد مطالعه مسلمین قرار بگیرد.
صحیفه نور جلد 14، ص 177
# صدام ... به هدم اسلام و حوزه مقدسه نجف کمر بسته و با مسلمانان مظلوم براى رضاى کارتر، آن کند که مغول کرد و با علماى اسلام خصوصا حضرت آیت الله آقاى سید محمد باقر صدر آن کند که رضاخان و محمد رضا پهلوى با علما و روحانیون و سایر طبقات کردند.
صحیفه نور جلد 12، ص 40

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد