بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

شهید عبدالرسول زرین

http://www.axgig.com/images/74611282689147650870.jpg

مرد دهدشتی با ۷۰۰ شلیک گلوله «صیاد خمینی» شد
 ۷۰۰ شلیک موفق داشت، (درصورتی که کریس کایل بهترین تک تیر انداز آمریکایی فقط ۱۶۰شلیک موفق داشت) ،،،
به گوش سمت چپش تو عکس دقت کن ،،،
وقتی داشته تیر، بار دشمن رو می زده تیر مستقیم می‌خوره به گوشش ،،، دم نمی‌زنه ،،،
شهید عبدالرسول زرین اهل یکی از روستاهای اطراف دهدشت، استان کهگیلویه و بویر احمد بود.
… پدرش را در چهار سالگی، مادرش را در شش سالگی از دست داد صدام برای شکارش ۱ تیم بیست نفری از تک تیر اندازهای معروف بین المللی رو اجیر کرد ،،، که اتفاقا بینشون تیراندازهای آمریکایی بودند. تازه اون بنده خدا با دراگانف هم شلیک می‌کرد ،،،
که در مقابل اسلحه کریس کایل حکم تفنگ ساچمه‌ای داره اون شهید بزرگوار افسران آموزش دیده بعثی و نیروهای آموزش دیده ضد انقلاب رو می‌زد اما این کریس کایل ۴ تا نیروی ،،،
القاعده عراق رو زده صحنه غرور آفرین  شهادت عبدالرسول کجا و کریس کایل کجا ،،،خلاصه از بدبختی ما همین بس که باید بشینیم داستان کریس کایل (تک تیرانداز آمریکایی) رو ببینیم
اما جونامون اصلا ندونن زرین کی بود زرینی که باکری بهش میگفت گردان تک نفره  او در گلستان شهدای اصفهان آرمیده ،،،
روحش شاد و یادش گرامی باد ،،،
برای مطالعه زندگینامه این شهید بزرگوار ادامه مطلب را کلیک بفرمایید

شهید عبدالرسول زرین اسنایپر خبره ایرانی ملقب به "صیاد خمینی" “گردان یک نفره ”

شهید عبدالرسول زرین اسنایپر خبره ایرانی ملقب به

قسمت اول زندگینامه :

شهید عبدالرسول زرین سال 1320 در یکی از روستاهای توابع استان کهکیلویه و بویر احمد چشم به جهان گشود .

در 4سالگی پدر ودر 6سالگی مادرش را از دست داد ، سرپرستی او را دایی اش بر عهده گرفت ، در 9سالگی با بیداری فطرت حق جویانه احساس کرد حق خود و نزدیکانش را دیگران پایمال کردند .

تصمیم به هجرت از آن محیط پر از خان و خان زاده گرفت این نوجوان یتیم خدا جوی در15 سالگی بعد از طی طریق کوه و دشت تنها به اصفهان رسید وبعد از مدتی کار و تلاش تشکیل خانواده داد ودر سن 27سالگی اقوامش را که در کودکی گم کرده بود پیدا کرد.

وبالاخره منزل و مغازه ای با شغل لباس فروشی در حوالی مسجد باباعلی عسگر اصفهان تهیه کرد ومرتبا وعاشقانه در خانه خدا حضور یافت و ازنیایش با رب البیت و تماس با روحانیون سیری نپذیرفت ، عشق به خدا ومبلغین دین خدا و برائت از دشمنان خدا سراپای وجود او را تسخیر کرد ، در تظاهرات ضد طاغوت شرکت می کرد ومزاحمت های ساواک بر اراده محکم و مومنانه اش برای تحقق فرامین امام خمینی (ره) کوچکترین خللی ایجاد نکرد تا این که رژیم پوسیده ستم شاهی افول و آفتاب درخشان حکومت اسلامی طلوع نمود وهمگان را از جمله شهید زرین را به حمایت جانانه بر می انگیخت تا این که جنگ مستکبران و ایادی آن ها در کردستان و سپس خوزستان شروع شد

در این هنگام شهید عبدالرسول زرین که افتخار عضویت در سپاه اصفهان را داشت به غرب کشور اعزام شد و مردانه و هوشیارانه به سرکوبی ضد انقلاب پرداخت .

وبعد از آن سراسیمه به جبهه جنوب شتافت و در کنار سردار شهید حاج حسین خرازی و سردار رحیم صفوی به نبرد پرداخت .

وی در جبهه ها نقش منحصر به فردی را ایفا کرد ودر جنگ های نا منظم و دیگر عملیات ها به عنوان تک تیر انداز ، نقش حساس وظریف خود را بازی کرد و چنان ضربات محلکی را ماهرانه به ایادی دشمن وارد کرد که سپاه خصم را بعد از تلفات سنگین مادی و انسانی دچار سر گیجه وتحیر نمود ،

شهید حاج حسین خرازی سر لشگر پر آوازه جبهه اسلام ، زرین را به خوبی می شناخت و در باره اش حرفهای زیادی زده است ، رابطه این دو رابطه پدر و فرزندی بوده و بارها همدوش با یکدیگر صحنه های پر خطر ونفس گیر را در کردستان وجنوب به چشم دیده اند.

زرین بارها زخمی شده بود و60 درصد از کار افتادگی داشت خرازی معافیت او را از رزم صادر کرده بود اما نشستن برای این رزمنده دلاور معنائی نداشت ، و اگر نشستن و تسلیم را می شناخت در 15سالگی جسارت ترک موطن را نداشته و سرگردان بیابان وحشی نمی شد .

شهید خرازی می فرماید: قبل از شروع جنگ تحمیلی در کردستان ودر گروه ضربت خیلی خوب خود را نشان داد. دیوانه دره و آوردگاه گاران شاهد دلاوری های اوست . گروه ضربت به فرماندهی حسین خرازی به هر وحشت کده ای سرک می کشید ، وبارها با هنر این پلنگ کوهستان یعنی زرین از مهلکه ها گریخته و نشانه گیری های دقیق او ، بیشترین آسیب ها را به دشمن زده است .

تک تیر انداز سرشناس نبرد ، بارها آتش بار دشمن را در ارتفاعات صعب العبور ، فقط با یکبار فشار دادن ماشه تفنگ (( اس وی دی و اف پی کا)) خاموش کرده است .

با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های جنوب آمده وتا سال 63 به طور مداوم در اکثر عملیاتهای جنوب و غرب حضور فعال داشته است .

مسئولیتهای مختلفی از جمله فرماندهی گردان ومحور را بر عهده داشته و گروههای مختلفی را آموزش داده وبه عنوان تک تیر انداز ، بین گردان ها فرستاده است .

این ادعای بزرگی است ولی اتفاق افتاده ، شوخی نیست ، این مطلب به تائید حاج حسین خرازی رسیده است و قول اوست که به وسیله سلاح اس وی دی چند هزار دشمن بعثی را به هلاکت رسانیده و چندین فرمانده عراقی را از میان برداشته است.

چند تپه را به تنهائی تصرف نمود، تپه هایی که زرین تصرف کرده به نام خودش نام گذاری کرده اند .

شهید خرازی در مورد دلاوری های این شهید فرموده است : انگار که ایشان جنگی به دنیا آمده بود و در جای دیگر ایشان را گردان تک نفره زرین خطاب کرده بودند بدین لحاظ که او به اندازه یک گردان موثر بود


زرین بسیار ساده و صمیمی بود تواضع وفروتنی عجیبی تمام وجودش را فرا گرفته بود ، حتی ذره ای تکبر از او دیده نشد ، با نگاه به قامت خاکی وظاهر بسیار ساده اش هیچکس نمی توانست باور کند که او همان تک تیر انداز بزرگ است .

سرانجام روح این مجاهد با صفا و سر باز مخلص لشگر امام حسین(ع) بعد از بارها مجروحیت و به یادگار گذاشتن 7 فرزند و ده ها نکته عبرت انگیز با عشق به حسین بن علی (ع) در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

قسمت دوم داستان معروف  :

در ادامه ماجرایی را می خوانید که تقریبا تمام بسیجی هایی که یک بار آموزش نظامی دیده اند آن را شنیده اند.  ماجرایی که به صورت سینه به سینه در میان رزمندگان اسلام پخش شده است.

ماجرا از این قرار است که : نبرد سنگینی در فاصله نزدیک بین ایرانی ها و عراقی ها در گرفته بود و طرفین بعد از مدتی خسته شدن و دیگه به طرف هم شلیک نمی کردن و در وضعیت سکون قرار داشتن.
این وسط یه تک تیرانداز ایرانی ناگهان به عربی میگه : جاسم کیه؟
یه عراقی از همه جا بی خبر سرشو بالا میاره و میگه : من که همون لحظه به درک واصل میشه.
چند دقیقه بعد دوباره همون صدا میگه : رحمان کیه؟ یه عراقی دیگه میگه : من و اونم یه گلوله وسط مغزش میشینه.
عراقیا که از این قضیه کلافه شدن و فهمیدن طرف مقابلشون کیه میان کلک بزنن و یکی از تیراندازان خبرشون داد میزنه میگه : رسول کیه؟
اما کسی جواب نمیده.
چند دقه بعد یکی از خاکریز ایرانیا میگه : کی با رسول کار داشت؟ که اون عراقی سرشو بالا میاره و میگه من!!!
و اونم با یه شلیک بی نقص تک تیر انداز ایرانی به جهنم نقل مکان میکنه.

 

قسمت سوم دوئل :

شهید زرین پس از ان که به تنهایی یک تپه را که یک گردان از پس آزاد‌سازی آن برنیامده بود، تصرف کرد از جانب حاج حسین خرازی به “گردان یک‌نفره ” معروف شد.

 

تصویر ذیل مربوط به منطقه بستان می‌باشد. وقتی که تک‌تیرانداز ایرانی تصمیم گرفت تا یک مانع را هدف قرار دهد و به صورت همزمان یک گلوله به لاله گوش او برخورد کرد. 

http://up.cm30.ir/up/masafdevil/golestanema9.jpg

 

 

 

 

موضوع از این قرار بود که این شهید و یک تک تیرانداز خبره عراقی به صورت همزمان همدیگر را هدف قرار می‌دهند و گلوله این شهید مغز تک‌تیرانداز عراقی هدف قرار می‌دهد.

 

تصویر او را امام خمینی(ره) دیده بود و وقتی این شهید بزرگوار به دیدار امام رفته، ایشان او را شناخته بود.

قسمت چهارم به روایت ویکی پدیا:

عبدالرسول زرین متولد سال ۱۳۲۰، کهگیلویه و بویر احمد اعزامی از اصفهان لشکر امام حسین تک تیرانداز ایرانی در جنگ ایران و عراق بود. وی دارای بیش از ۷۰۰ شلیک موفق از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ در کردستان تا عملیات خیبر می‌باشد. اهداف وی نظامیان ارتش عراق و گروه موسوم به مجاهدین خلق بودند. او در نهایت در سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر با تیر مستقیم سربازان عراقی در حالی که قبلا در اثر انفجار خمپاره زخمی شده بود کشته شد. وی از اسلحه دراگونوف SVD دوربین دارد استفاده می‌کرد

قسمت اخر یک خاطره :‌

عبدالرسول یک نفر را فرستاد برای نگهبانی. صبح اما سر بریده‌اش را آوردند توی سنگر؛ شب بعد خودش رفت. یک سنگر دیگر همان نزدیکی درست کرد و کامل استتارش کرد. توی سنگر قبلی هم شبیه یک نگهبان درست کرد و منتظر ایستاد. چیزی شبیه بوته به سنگر نزدیک شد و پرید توی آن.
عبدالرسول هم پشت سرش رفت تو سنگر و سرنیزه را فرو کرد توی گردنش. صبح که آفتاب طلوع کرد با بقیه نیروها سراغش آمد. مرد هیکل بزرگی داشت بچه‌ها باورشان نمی‌شد که عبدالرسول از پس او برآمده باشد. به سختی سر نیزه را از گردن آن کومله بیرون آوردند. اما عبدالرسول بود و مهارت جنگی بی‌حد و حصرش...

 

برای شادی روح تمام شهدا صلوات

 

نظرات 29 + ارسال نظر
n!k چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 15:50 http://nikava.blogfa.com

عالی بود
هیچ اطلاعی راجبه این قضیه نداشتم

خواهش میکنم
زحمت دوستان بود.

احمد دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 16:06

سلام علیکم
بسیار عالی از اطلاعاتی که درمورد این شهید گرانقدر دادید خوشحال شدم واستفاده کردم
فقط خوشحال میشم اگه خاطره های بیشتری رو بزارید

علیکم سلام
خواهش میکنم.خوشحال شدم بهره بردید.
آن شاا.. اگر پیدا کردم حتما بر روی وبلاگ میارم.

مجتبی پنج‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 12:46


صداو سیما هیچ کاری برای شهدا نمیکنه ونخواهد کرد
این افرادی که در صداو سیما هستند اکثرشون به فکر فیلمهای خارجی هستند ودوس دارن کشور مارو ذلیل نشون

باید تمام تلاش خودمون رو بکنیم برای معرفی و راه شهدا اول به خودمون و بعد به دیگران.
دیگران شاید اصلا نخواهند کار بکنند.ما باید جور آنها را هم بکشیم.

محمد شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 17:09

مردک این چرت و پرتا و خزئبلات چیه نوشتی
حتی تیربارچیا هم ادعا نمی کنن 700 نفر رو کشتن

مطالب کذب و بدون منبع منتشر نکن
یا حداقل منتشر می کنی یکم شعور داشته باش ننویس 700 نفر

کجای دنیا تک تیر اندازا تپه تسخیر می کنن؟؟؟؟؟

یعنی لعنت خدا به هرچی دروغگوی خائنه
دروغگویی کار کثیفیه

سلام علیکم
همیشه فکر میکردیم زندگی شهدا افسانه هست و این باورمان شد.
حتی در فیلم ایستاده غبار کارگردان جوان این فیلم اعتراف کرد که مجبور شدیم بعضی از قسمتها رو حذف کنیم با توجه به مستنداتی که وجود داشت.چون برای مردم غیر قابل باور بود و فکر میکرد ند که غلو داریم میکنیم و بخاطر اینکه به واقعیت نزدیک بشیم و قابل باور باشد.بعضی از سکانس رو نگرفتیم.
به واقعه که زندگی شهدا افسانه هست!

سعید قدمیان فر یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 12:05

خدایی تو عمرا ایقد گریه نکردم،برا هیشکی از مظلومیت این شهید لر

ما هرچه داریم از شهداست.
همین حال خوب هم از برکت آنهاست.

محمدحسین پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 19:56

جالب بود
ممنون
ولی دقت کنیم: مهلک درسته رفیق نه محلک...

بله درست میفرمایید.
تشکر از دقت نظرتون

دوست زرین سه‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 23:50

خدا بیامرزه همه ى شهداى ایرانمون رو. هر وقت یادم میفته براشون فاتحه میفرستم. بخدا بد نیست یکى از این کارگردان هاى ما براى شهید زرین و کارهایى که کرده فیلم بسازه و همه بشناسنش. خدا رحمتش کنه

سلام علیکم
آن شاا.... یک جوان جهادی پیدا بشه در مورد این شهید بزرگوار هم فیلمی ساخته بشه.

رضا شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 20:21

سلام به اون آقا محمد بفرمایید بنده به عنوان همرزم شهید در دوران دفاع مقدس باید عرض کنم که رقم تلفات سنگینی که ایشان از دشمن بعثی صهیونیستی گرفت محیرالعقول تر از این ارقام گفته شده است و چون ظرفیت افراد گنجایش ندارد اعلام نمی کنم . ایشان در حدود 5 سال رزم از زمان کردستان تا شهادتشان را در جبهه داشتند و گاهی اوقات هیچ کس تا حدود یک هفته ایشان را نمی دیدیم . چون ایشان در دل دشمن یک جایی را پیدا میکرد و نقاط حساس دشمن از جمله درجه داران دشمن، دیده بان ها، تیربار چیای دشمن، تک تیراندازهای دشمن، حتی خودروهای تدارکاتچی دشمن ، گشتیها و تیم های شناسایی دشمن و .... را مورد هدف قرار می داد. یادمه تو خط شیر عملیات (فرماندهی کل قوا) مسئولیت حفظ کانال عملیاتی که بچه ها برای عملیات حفر میکردند را بر عهده داشت و این حفر تا 3 ماه طول کشید و به خاطر کار بسیار حیاتی ایشان که در بدترین شرایط آب و هوایی بود دشمن در طول این 3ماه نفهمید که بچه های ایرا دارند چه کار می کنند و بعد از حفر این کانال عملیات فرماندهی کل قوا به سلامتی پیروز شد که حاج حسین خرازی و فرماندهان همگی پیروزی این عملیات را به خاطر کار این شهید بزرگوار می دونستند و تازه خود شهید به عنوان یکی از فرماندهان گردان عمل کننده وارد عمل شد و چون به سیستم دشمن کاملا واقف بود حتی یک نفر از نیروهاش زخمی هم نشدند.
تو عملیات رمضان که تمام بچه های لشکر هم شاهدش بودند و یاد دارند ایشان در 3ساعت فقط 70 نفر از تیربارچی های دشمن که بر روی تانکها بودند را شکار میکرد تا بچه ها که دستور عقب نشینی آمده بود سالم برگردند و کسی بود که به هیچ وجه در عقب نشینی ها بر نمی گشت تا بچه ها سالم برگردند. تو عملیات رمضان فقط با کشتنن سه فرماندهان میدان و بیسیم چی های آنها دشمن را از سه نقطه عمل کننده کاملا فلج کرد. در همین عملیات با زدن پریسکوپ تانکهای تی 72 که آرپی جی تو آنها اثری نداشت اون تانکها را عملا از کار می انداخت و هنگامی که نفرات و راننده اونها از ترس از تانک خارج می شدند اونها را مورد هدف قرار میگرفت. تو عملیات والفجر 4 عملا تنهایی نشست و چهل نفر از نیروهای دشمن که می خواستند مثل جنگ احد بچه ها را از پشت ارتفاعات کانیمانگاه قیچی کنند به درک واصل کرد. و اگآنها که تاب رویارویی با این نابغه جنگی که سرعت عمل بسیار بالا و هدف گیری بی خطا و هوش و ذکاوت نقطه عطف سنجی را نداشتند پا به فرار گذاشتند و عملا به گفته شهید خرازی مرحله سوم عملیات والفجر 4 را با این کار بسیار مهمش پیروز کرد. و خیلی خاطره ها از این دلاور شجاع و بی هیچ ترس و واهمه و البته بسیار مخلص و بی ریا و مهربان در بین رزمندگان در سینه هست که در وقتش بازگو خواهم کرد.

خلاصه آقا محمد کجا بودی وقتی که خبر شهادت این شیرمرد جبهه به گوش حسین خرازی که در عملیاتها بعد از خدا چشم امیدش به زرین یکه تاز بود را ببینی که حسین تا مدتها چه حالی داشت و غم از دست دادن زرین چه حسین کرد با شهادت این بزرگ مرد تاریخ جبهه علم لشکر امام حسین شکسته شد و این داغ چنان بر دل فرماندهان و رزمندگان آن دوران سنگین بود که انگار چندین گردان را از دست داده بودند.
به خداوندی خدا ،زرین فقط و فقط، خدایش او را تک و بی مثال برای جنگ و آن دوران آفریده بود و چه زیبا به همان عشق و معشوقی که برایش عاشقانه می سوخت بسویش در حالی که اسلحه اش به طرف دشمن نشانه میرفت شربت گهربار شهادت را نوش جان کرد . گوارای وجودش، جای خالی راهش باقی، دل ما هم سوخته در جای خالیش ای امان ای امان

سلام علیکم
تشکر

رضا شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 20:33 http://shahidzarin.blogfa.com/

سلام به اون آقا محمد بفرمایید بنده به عنوان همرزم شهید در دوران دفاع مقدس باید عرض کنم که رقم تلفات سنگینی که ایشان از دشمن بعثی صهیونیستی گرفت محیرالعقول تر از این ارقام گفته شده است و چون ظرفیت افراد گنجایش ندارد اعلام نمی کنم . ایشان در حدود 5 سال از زمان کردستان تا شهادتشان را در جبهه حضور داشتند و گاهی اوقات هیچ کس تا حدود یک هفته ایشان را نمی دید . چون ایشان در دل دشمن یک جایی را پیدا میکرد و نقاط حساس دشمن از جمله درجه داران دشمن، دیده بان ها، تیربار چیای دشمن، تک تیراندازهای دشمن، حتی خودروهای تدارکاتچی دشمن ، گشتیها و تیم های شناسایی دشمن و .... را مورد هدف قرار می داد. یادمه تو خط شیر عملیات (فرماندهی کل قوا) مسئولیت حفظ کانال عملیاتی که بچه ها برای عملیات حفر میکردند را بر عهده داشت و این حفر تا 3 ماه طول کشید و به خاطر کار بسیار حیاتی ایشان که در بدترین شرایط آب و هوایی بود دشمن در طول این 3ماه نفهمید که بچه های ایران دارند چه کار می کنند و بعد از حفر این کانال عملیات فرماندهی کل قوا به سلامتی پیروز شد که حاج حسین خرازی و فرماندهان همگی پیروزی این عملیات را به خاطر کار این شهید بزرگوار می دونستند و تازه خود شهید به عنوان یکی از فرماندهان گردان عمل کننده وارد عمل شد و چون به سیستم دشمن کاملا واقف بود حتی یک نفر از نیروهاش زخمی هم نشد.
تو عملیات رمضان که تمام بچه های لشکر هم شاهدش بودند و یاد دارند ایشان در 3ساعت فقط 70 نفر از تیربارچی های دشمن که بر روی تانکها بودند را شکار میکرد تا بچه ها که دستور عقب نشینی آمده بود سالم برگردند و کسی بود که به هیچ وجه در عقب نشینی ها بر نمی گشت تا بچه ها سالم برگردند.
تو عملیات رمضان فقط با کشتنن سه تن از فرماندهان میدان و بیسیم چی های آنها دشمن را از سه نقطه عمل کننده کاملا فلج کرد.
در همین عملیات با زدن پریسکوپ تانکهای تی 72 که آرپی جی تو آنها اثری نداشت اون تانکها را عملا از کار می انداخت و هنگامی که نفرات و راننده اونها از ترس از تانک خارج می شدند اونها را مورد هدف قرار داد.
تو عملیات والفجر 4 عملا تنهایی نشست و چهل نفر از نیروهای دشمن که می خواستند مثل جنگ احد بچه ها را از پشت ارتفاعات کانیمانگاه قیچی کنند به درک واصل کرد. و آنها که تاب رویارویی با این نابغه جنگی که سرعت عمل بسیار بالا و هدف گیری بی خطا و هوش و ذکاوت نقطه عطف سنجی را نداشتند پا به فرار گذاشتند و عملا به گفته شهید خرازی مرحله سوم عملیات والفجر 4 را با این کار بسیار مهمش پیروز کرد.
خیلی خاطره ها از این دلاور شجاع و بی هیچ ترس و واهمه و البته بسیار مخلص و بی ریا و مهربان در بین رزمندگان در سینه هست که در وقتش بازگو خواهم کرد.

خلاصه آقا محمد کجا بودی وقتی که خبر شهادت این شیرمرد جبهه به گوش حسین خرازی که در عملیاتها بعد از خدا چشم امیدش به زرین یکه تاز بود را ببینی که حسین تا مدتها چه حالی داشت و غم از دست دادن زرین چه با حسین کرد با شهادت این بزرگ مرد تاریخ جبهه علم لشکر امام حسین علیه السلام شکسته شد و این داغ چنان بر دل فرماندهان و رزمندگان آن دوران سنگین بود که انگار چندین گردان را از دست داده بودند.
به خداوندی خدا ،زرین فقط و فقط، خدایش او را تک و بی مثال برای جنگ و آن دوران آفریده بود و چه زیبا به همان عشق و معشوقی که برایش عاشقانه می سوخت بسویش در حالی که اسلحه اش به طرف دشمن نشانه میرفت شتافت و شربت گهربار شهادت را نوش جان کرد گوارای وجودش
جایش خالی راهش باقی،
دل ما هم سوخته در جای خالیش
ای امان ای امان ای امان

سلام علیکم
تشکر

بهرام پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 10:37

شهید زرین اطوره ای بوده بی همتا
در بین شهدا نابغه هایی پیدا میشه که نمونه و مثالی برایش نیست در بین شهدا ی نیرو هوایی شهید علی اقلالی مقدم که صادرات نفت عرق را به صفر رسانید.شهید خلعتبری نابغه جنگ های هوایی و ..... ستارگانی دیگر شهدا واقعا نابغه و عاشق سیر الی الله بودند شک نکنید به این همه دلاوری

اینقدر از شهدا فاصله گرفتیم که زندگیشان را افسانه میبینیم.

آصف یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 09:38

سلام.ممنون آقا رضا. چه شیرین و دلپذیر یاد قهرمانان وطن.دست مریزاد.چقدر ابلهیم که از نام کریس آمریکایی یا واسیلی روسی بوجد میاییم اما قهرمان بی بدیل وطن را باور نمیکنیم. مانند مولایش علی هم بعد شهادتش غریب و مظلوم هستند. ای بنازم به غیرتت عبدالرسول . ای بنازم به دل بزرگت.

سلام
خواهش میکنم
شهدا هستند که به ما آبرو می دهند.

ادریس شه گو دوشنبه 12 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 18:17

سرباز پارس
افتخار جهان است

صد در صد

فرخ رهنما جمعه 16 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 00:49

روحشان شاد دمشون گرم وراحشون باقی ,واسه اوون بنده خدا هم که اینقدر مودبانه!!!!,صحبت میکنن فاتحه ای میفرستیم که پیشاپیش مرده اند ونمیفهمند.

ان شاا...
همه در عافیت هدایت شوند.

معصومه جمعه 5 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 07:28

سلام.خیلی خیلی عالی بود .باید بگم متاسفانه اکثریت ما شهدا رو نمیشناسیم.لطفا هفته ای یک شهید رو معرفی کنید وتلاش درساختن فیلمی از این قهرمان ملی.
باتشکر فراوان

اگر همه بزرگواران کمک و یاری نمایند در ارسال آثار شهدا چشم ان شاا...

وانیک سه‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 00:50

دوست عزیزم...بابا حداقل یه چیزی بگو که قابل دفاع باشه .........تک تیر انداز شدن همچین هلو برو تو گلو نیست هزار تا درد سر داره ... دوره های سخت نظامی داره ...اونم با تجهیزات مناسب تک تیر انداز حتی باید سرعت باد رو در شلیک اش حساب کنه ووووو اونم با یه تفنگ روسی که حداکثر 1300 می زنه حالا اینها هیچی می دونی مقابله کردن با تک تیر انداز یعنی چی؟اونم با تک تیر اندازهایی که حرفه ای هستن و تجهیزات خیلی بهتری دارن؟بابا چهره یار در ماه نشون ندین تو رو خدا......البته آدم وطن پرستی بوده روانش شاد باشه...ممنونم دوست عزیز:)

ایشون زحمت کشیدن
استعداد هم داشتند.همینجوری تک تیرانداز نشدند.
یخورده تحقیق کن، به این راحتی نمیشه رد کرد.

مصطفی سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 22:58

باسلام خدمت شما و همه دوستان بسیار لذت بردم چون پدر بن ه هم تک تیر انداز بود از گروه عملیات چریکی شهید چیت سازیان که عملیات بیت المقدس ٢ در منطقه ماووت قبل از عملیات شهید شد

سلام
خداوند روح پدر شما را شاد و در جوار اهل بیت( ع ) آن شاا.. قرار بده.
ان شاا.. شما هم راه پدر بزرگوار خود رو ادامه بدید و عاقبت در این راه شهید و با اهل البیت محشور بشوید.

شهاب جمعه 19 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 23:28

سلام.خاطرهایه این سردارن بزرگ را بیشتر وبهتر در فضای مجازی شرح دهید چند بار در اینترنت جستجو کردم و دنبال احوال بچه های جنگ گشتم اما محل تولد و شهادت و خیلی کم از حضور آنها در جبهه بیشتر عایدم نشد خواهشمندم از مسئولین و مدیران و هم رزمان شهیدان که در این رابطه بیشتر تلاش کنند.برای صدا وسیما و وزارت فرهنگ هم عمیقا متاسفم..اگر غربیها وآمریکاییهایکی از این قهرمانها را داشتند صدتا فیلمو سریال و یادبود براش میساختند...اما

متاسفانه غرب ها از این اسطوره ها ندارند ولی با اسطوره ها ما برای خودشان افسانه درست میکنند و به خورد مردم خودشان و ما میدهند.

مهدی دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 16:47

صدا و سیما باید فیلم این تک تیر انداز. بزرگ رو درست کنه تا همه بفهمم بهترین تک تیر انداز کیه و کمتر از کریس کایل بگن

ان شاا.. یک گروه پژوهشی بتواند تحقیق مناسب برای یک فیلم خوب در حد این شهید بزرگوار آماده بکند.

محمد احمدی سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1395 ساعت 03:37

کاش یه مرد گیربیاد هزینه کنه فیلمی درخورشآن این بزرگ مرد بسازه (آرش 2 ایران زمین)
مسئول حفظ ارزش های انقلاب و جنگ 8ساله ی دفاع مقدس مسئول و مدیونی در راه شناخت هر بیشتر این افراد به مردم کشورش
مدیونییییییییییییییی.

ان شاا.. فردی انقلابی در حوزه هنری هرچه سریعتر این کار رو انجام بده.
اگر توانستیم این ایده را به گوشش برسانیم.

سرباز زینب شنبه 18 دی‌ماه سال 1395 ساعت 12:27

سلام اینجوری که من جاهای مختلف دیگری خوندم بیش از 3700 شلیک موفق داشتند نه 700 تا؟؟!!!

بعضی از دوستان روی این کم هم مشکل دارند.بقیه پیشکش.

s.j سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1395 ساعت 00:45

عالی بود خیلی متشکرم از خاطره ای که تهیه کردید تا ماهم استفاده کنیم

و به اقا محمد هم بگید اعتقادات و طرز فکرهای اشتباه خودتونو برا خودشون قرار دارن وقتی مملکت ما جوانانی مثل شما داره دیگه نیازی به دشمن نداره

خواهش میکنم.

mohamd سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:00

اگر ما این شخدا رو نداشتیم الان نه ناموس ما بلکه ناموس همون کره خری که تو صدا و سیما هست هاا الان داشت تو دست صدام و امثال صدام جون میداد پدر سگ ها یکی نمیاید حتی یه خاطره کوچیک از این رزمنده درست کنه

بچه های ارزشی در عرصه فرهنگ و فیلم سازی ضعیف هستیم.
دستان خالی خود را جلوی اهل البیت دراز کرده و بخواهیم که آن شاا.. مددی به ما کنند.

حسین جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 08:58

زندگینامه:
شهید عبدالرسول زرین درسال 1320 در اطراف شهرستان گچساران چشم به جهان گشود . در 4سالگی پدر ودر 6سالگی مادرش را از دست داد ، سرپرستی او را دایی اش بر عهده گرفت ، در 10 الی 12 سالگی با بیداری فطرت حق جویانه احساس کرد حق خود و نزدیکانش را دیگران پایمال کرده اند ، تصمیم به هجرت از آن محیط گرفت این نوجوان یتیم خدا جوی در 12 سالگی بعد از طی طریق کوه و دشت تنها به اصفهان رسید وبعد از مدتی کار و تلاش تشکیل خانواده داد ودر سن 36 سالگی اقوامش را که در کودکی گم کرده بود در اصفهان پیدا کرد.
زرین منزل و مغازه ای با شغل لباس فروشی در حوالی مسجد باباعلی عسگر اصفهان تهیه کرد و مرتبا و عاشقانه در خانه خدا حضور یافت و ازنیایش با رب البیت و تماس با روحانیون سیری نپذیرفت ، عشق به خدا ومبلغین دین خدا و برائت از دشمنان خدا سراپای وجود او را تسخیر کرد ، در تظاهرات ضد طاغوت شرکت می کرد و مزاحمت های ساواک بر اراده محکم و مومنانه اش برای تحقق فرامین امام خمینی (ره) کوچکترین خللی ایجاد نکرد تا این که رژیم پوسیده ستم شاهی افول و آفتاب درخشان حکومت اسلامی طلوع نمود وهمگان را از جمله شهید زرین را به حمایت جانانه بر می انگیخت تا این که جنگ مستکبران و ایادی آن ها در کردستان و سپس خوزستان شروع شد ، در این هنگام شهید عبدالرسول زرین که افتخار عضویت در سپاه اصفهان را داشت به غرب کشور اعزام شد و مردانه و هوشیارانه به سرکوبی ضد انقلاب پرداخت .

منبع : shohada-esf.ir

تشکر

مهتاب شنبه 3 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 13:45

آقای محمد خان که فکر می کنی کشف بزرگی کردی
یه ذره فک کن
یه ذره از سلول های خاکستریت استفاده کن
۷۰۰ نفر تو حدود دو سال یعنی میانگین کمتر از روزی دو نفر
که رسما این برای یه تیراندازه ماهر کاری نداره
حالا شهید زرین هر روز که عملیات نبوده
ولی در کل این رقم هم ممکنه و هم معرکه
من بهش افتخار می کنم
عوضش به یسری از هموطنام که یه ذره فکر هم نمی کنن ......

بچه ها کمک کنید شهدا رو به همدیگر بشناسانیم.

سهراب پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 20:19

سلام
قوم لر و بختیاری از وطن پرست ترین اقوام ایرانی اند و شاید این حس وطن پرستی ان نیروی خارق العاده رو داده.روحش شاد
هر شهیدی که جانش را در راه حفظ امنیت کشور فدا کند حق دارد صدا و سیما دقایقی به شرح حال او بپردازد
لازم به فیلم ساختن نیست
چون کارگردانها نوعا کلیشه ای فیلم میسازن
جایگاه زرین نیازی به تعریف امثال من ندارد

کمترین کار صداوسیما وقت گذاشتن و معرفی شهدا است.حتما باید تلاش بیشتر بکند.

سعیدم چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 20:31

جایی خوندم ایشون 37000نفر رو زدن ، یا نمیریم پای گله یا حتما پای پازن رو میشکونیم!!

حامد جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 00:51

www.javanonline.ir/fa/news/729391/گردان-تک-نفره-زرین-3هزار-شلیک-موفق-داشت


گفت‌وگوی «جوان» با فرزند تک تیرانداز لشکر 14 امام حسین(ع) سردار شهید عبدالرسول زرین

«گردان تک نفره زرین، 3 هزار شلیک موفق داشت»


شهید عبدالرسول زرین هم یکی از همان سرداران دلاوری بود که خار چشم دشمن شد و صدام برای به شهادت رساندنش، بهترین تک تیراندازانش را به خط نمود. اما آنها کاری از پیش نبردند تا اینکه عبدالرسول معروف به عنوان گردان تک نفره زرین در اثر ترکش خمپاره در عملیات خیبر آسمانی شد. اما رمز و راز حماسه‌سرایی‌هایش از زبان فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع)‌ و خانواده شهید بسیار شنیدنی است. شهید خرازی بسیار‌ی از خاطرات و دلاوری‌های عبدالرسول زرین را در سال 1364 در نواری ضبط کرده و به خانواده شهید می‌رساند تا امروز برای شناخته شدن شهیدی که 3 هزار شلیک موفق داشته است دچار تردید نشویم. آنچه پیش رو دارید حاصل همکلامی ما با دکتر اصغر زرین فرزند شهید عبدالرسول زرین است.

کیان جمعه 19 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 14:47

در جواب اون دوستمون وانیک که میگه تیرانداز شدن دوره های سخت نظامی میخواد لاید بگم که داخل عشایر بختیاری افرادی بودند که هیچ دوره نظامی ندیده بودند ولی آنچنان مهارتی در تیراندازی داشتند که حتی پرنده های در حال پرواز را به راحتی شکار میکردند
دوم اینکه شرم بر ما که رزمندگان بزرگ و وطن پرست مثل شهید زرین
اینچنین غریب و مظلوم باشند
حتی صدا و سیما هم یه فیلم براشون نمیسازه....
درود به روان پاک این دلاور ایرانی
درود درود درود

بعضی چیزها، استعدادی است که خدا به بندگانش عطا میکنه.

به نام شهید پنج‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 16:02

من یک کارگردان نوپا هستم ، و به شدت متأثر از این حجم بدبختی سینمای ایران من آماده آماده ام تمام اطلاعات این شهید ارزشمند رو جمع آوری و تبدیل به فیلم سینمایی کنم ، نیاز به حمایت دارم ، اعم از اسپانسر و کسی که بتونیم کامل زندگی شهید رو جمع آوری کنیم و تبدیل به فیلمنامه
از تک تک شما عزیزان خواستارم هر کمکی می‌توانند بکنند تا این شهید رو جاودانه کنیم ۰۹۱۲۰۳۲۰۷۳۷

سلام علیکم
خوشحال میشم بتونم کمکی به شما بکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد