بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

چاره جوئی جهت حفظ حیا و عفاف حتی برای پس از مرگ



هنگامى که زمان رحلت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام نزدیک شد، اسماء بنت عمیس را طلب کرد.

و چون اسماء نزد ایشان حضور یافت ، به او فرمود: اى اسماء! وقت جدائى و فراق من فرا رسیده است، مى خواهم بعد از آن که فوت نمودم ، جسد مرا به وسیله اى بپوشانى ، تا آن که هنگام تشییع جنازه ام و حجم بدنم مورد دید افراد نامحرم قرار نگیرد.
اسماء با شنیدن این کلمات بسیار اندوهگین و محزون گردید.
و چون حضرت زهرا علیها السلام، بر خواسته و پیشنهاد خود اصرار ورزید، اسماء اظهار داشت : اى حبیبه خدا! من در حبشه ، تخت هائى را دیده ام که مخصوص حمل و تشییع جنازه زن درست مى کرده اند.

حضرت زهرا علیها السلام با شنیدن آن خوشحال شد و تقاضا نمود که تابوتى همانند آن را برایش تهیّه نمایند. وقتى اسماء آن تابوت را تهیّه کرد و نزد ایشان آورد، حضرت آن را مشاهده نمود و فرمود: شما با این تابوت ، جسد مرا از دید افراد و نامحرمان مستور و پنهان خواهید داشت ، خداوند متعال بدن شما را از آتش دوزخ مستور گرداند.
هرچند حضرت فاطمه سلام الله علیها دستور داده بودند، شبانه دفن شوند و به این سبب اغیار در آن حضور نداشتند و همچنین جراحات بسیار، تن شریفش را رنجور کرده و تنها شبحی از اومانده بود، نگران دیده شدن حجم بدن مبارک خود بودند. لذا وقتی اسماء به ایشان عرض کرد، می توان تابوت ساخت ، حضرت فاطمه سلام الله علیها برای آخرین بار لبخند زدند و برای ساخت آن به امام وصیت فر مودند.


إحقاق الحقّ ج 25، ص 549، اعیان الشّیعةج 1، ص320.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد