بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

شهیدان رجایی و باهنر از نگاه امام خمینی قدس(سره)

 

 

8 شهریور
شهادت شهید رجایى و باهنر
به دنبال عزل بنى صدر از ریاست جمهورى ،شهید رجایى با راءى اکثریت مردمم به ریاست جمهورى انتخاب شد.دشمنان قسم خورده انقلاب که توان تحمل وجود چنین عنصر ارزشمند و دلسوزى رانداشتند، در هشتم شهریور ماه 1360 او را به همراه یار دیرینه اش ‍ شهید محمد جواد باهنر در انفجار دفتر نخست وزیرى به شهادت رساندند.

# مرحوم آقاى رجایى که همه مى دانید چقدر مرد متعهدى و خدمتگزارى بود و واقعا معلم اخلاق بود و اعمال خودش . و همین طور آقاى باهنر که مرد دانشمند متعهد و معلمى بود.
صحیفه نور جلد 18، ص 82
# من در مطالعاتى که در ایشان (شهیدرجایى ) کردم به نظرم آمد که از حال دستفروشى اش تا حال ریاست جمهور، در روح او تاءثیرى حاصل نشد.
# این طور نبود که ریاست در آنها تاءثیر کرده باشد، آنها در ریاست تاءثیر کرده بودند؛یعنى آنها ریاست را آورده بودند زیر چنگ خودشان ، ریاست آنها را نبرده بود تحت لواى خودش . و این یک درسى است که انسان باید از اینها یاد بگیرد.
صحیفه نور جلد 20،ص 35
# در عین حال که شهادت این دو بزرگوار براى من بسیار مشکل است ... مى دانم که آنها به رفیق اعلى متصل شده اند و براى آنها آرامش ‍ هست ...
# کشور ما و ملت ما با تمام قدرت ایستاده اند تا همچو شهدایى تقدیم کنند و هیچ راه عقب نشینى ندارند و فکر نمى کنند به سستى .
# کوردلانى که گمان کرده اند که جمهورى اسلامى با نبود چند نفر از بین خواهد رفت و سقوط خواهد کرد، آنها افکارشان ، افکار اسلامى نیست و از اسلام خبرى ندارند.
صحیفه نور جلد 15،ص 113
# آقاى رجایى و آقاى باهنر هر دو شهیدى هستند که با هم در جبهه هاى نبرد با قدرت فاسد هم جنگ و همرزم بودند...و خداوند خواست که با هم از این دنیا هجرت کنند و به سوى او هجرت کنند.
صحیفه نور جلد 15، ص 112
# مادام که ایشان در خط اسلام عزیز و پیرو احکام مقدس آن مى باشند و از قانون اساسى ایران تبعیت و در مصالح کشور و ملت عظیم الشاءن در حدود اختیارات قانونى خویش کوشا باشند و از فرامین الهى و قانون اساسى تخطى ننمایند این نصب و تنفیذ به قوت خود باقى است . و اگر خداى ناخواسته بر خلاف آن عمل نماید مشروعیت آن را خواهم گرفت .
# من امیدوارم که در حفظ این امانت الهى و مسؤ ولیتى که ملت برعهده ایشان گذاشته است با تمام توان نموده و از آن پاسدارى نماید.
صحیفه نور جلد 15،ص 76

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد