بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

ماه مبارک رمضان از نگاه امام خمینی قدس(سره)

ماه مبارک رمضان
رمضان ، ماه خدا، ماه اسلام و تسلیم ، ماه طهارت و پاکیزگى ، ماه آزمایش و تصفیه ناخالصى ها و ماه قیام براى خداست . این ماه ، ماه نزول قرآن براى هدایت انسان ، ماه روزه ، روزه از گناه و ناپاکى ،ماه مهمانى خدا، ماه سرشارى رحمت حق ، ماه محدودیت شیاطین ، ماه تزکیه ، تربیت و رشد است . زینت عابدان حضرت سجاد علیه السلام با خرسندى و آغوش باز به استقبال ماه رمضان مى رفت و بسیار غمین و حزین از این ماه وداع مى کرد.

# با حلول ماه مبارک رمضان ، ماه عبادت و سازندگى ، ماه تجدید قواى معنوى شهرالله الاعظم که در آن عموم مسلمانان در صف واحد متوجه به موضع قدرت لایزال و تجهیز در مقابل قواى طاغوتى هستند، لازم است با توحید قدرت و قدرت واحده در مقابل طاغوت هاى زمان و چپاولگران بین المللى بپا خیزند و از مملکت اسلامى دفاع و دست خائنان را کوتاه و امید آنان را قطع نمایند.
صحیفه نور جلد 8، ص 218
# ماه شریف رمضان در پیش است ... از ادعیه ائمه معصومین استفاده کنند و براى این ملت خیر و سلامت طلب کنند و براى دشمنان اسلام خذلان و شکست را بخواهند.
صحیفه نور جلد 18، ص 8
# من خوف این را دارم که در این ماه مبارک رمضان که ماه تهذیب نفس ‍ است و همه را خدا به ضیافت خودش دعوت کرده است ، ما با صاحب خانه کارى بکنیم که عنایتش از ما برگردد.
صحیفه نور جلد 19، ص 12
# در این ماه مبارک رمضان که ماه خداست ، همه موفق بشوید به اینکه دعا کنید براى اسلام ، در راءس ادعیه تان دعاى براى اسلام باشد.
صحیفه نور جلد 19، ص 161
# باید کوشش کنیم که در این ماه مبارک رمضان که بر ما گذشت اگر حالى پیدا شد، این حال را تا ماه دیگر نگه داریم و اگر حالى پیدا نشد متاءسف و کوشش کنیم که پیدا کنیم .
صحیفه نور جلد 20، ص 3
# ماه رمضان مبارک است براى اینکه لیلة القدر دارد... ماه رمضان مبارک است براى اینکه نزول وحى بر او شده است یا به عبارت دیگر معنویت رسول خدا وحى را نازل کرده است .
صحیفه نور جلد 20، ص 82
# شماها در ماه مبارک مهمان خدا هستید، مهماندار خداست ، و مخلوق مهمان او است . البته این ضیافت نسبت به اولیاء کمل الهى به آن نحوى نیست که ما تخیل کنیم یا دست ما به او برسد.
صحیفه نور جلد 20، ص 210
# توجه کنید که ماه مبارک رمضان را به آدابش عمل بکنید یعنى آداب روحى اش . فقط دعا نباشد، دعا به معنى واقعى اش . خواندن خدا و تذکر خدا به معناى واقعى . آن تذکرى که نفوس را مطئن مى کند
صحیفه نور جلد 19، ص 15

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد