بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

روز پاسدار از نگاه امام خمینی قدس(سره)

3 شعبان
روز پاسدار
پاسدارى و حراست از اسلام و دستاوردهاى سترگ آن ، از وظایف مهم هر مسلمانى است . نهال نو پاى انقلاب اسلامى نیز براى بالندگى نیاز به پاسدارانى از جان گذشته داشت . پس از تاءسیس سپاه ، پاسداران انقلاب اسلامى در انجام تکلیف خویش ، به بزرگ پاسدار اسلام ، حضرت امام حسین علیه السلام تاءسى جستند. تشابه بسیار عملکرد پاسداران به سیره عملى امام حسین علیه السلام باعث شد تا روز تولد مبارکش به عنوان روز پاسدار تعیین گردد.

# اگر فداکارى پاسداران عظیم الشاءن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان رژیم بنى امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه مى شد و زحمات نبى اکرم (ص ) و اصحاب فداکارش به هدر مى رفت .
صحیفه نور جلد 7، ص 236
# هان اى پاسداران عصر حاضر و انقلاب اسلامى ! به امام امت و پاسداران قرآن کریم و اسلام عزیز اقتدا نموده حق پاسدارى از انقلاب اسلامى را به خوبى ادا کنید و از این منصب بزرگ که منصب انبیاى عظام و اولیاى خداوند تعالى است که به خوبى حفاظت کنید.
صحیفه نور جلد 7، ص 236
# روز مبارک سوم شعبان المعظم ، روز پاسدار است و روز تحقق پاسدارى از اسلام ، از حقیقت ، از مکتب الهى . روز تولد بزرگ پاسدارى که با خون خود و فرزندان و اصحابش مکتب را زنده کرد.
صحیفه نور جلد 12، ص 181
# اى پاسداران عزیز که از متن ملت مسلمان متعهد بپا خاسته اید و از انقلاب اسلامى و نهضت مقدس پاسدارى کردید و با فداکارى و خون پاک برادران جانباز مجاهد خود، انقلاب را به ثمر رساندید و با همت بزرگ خود و ملت غیور و قواى نظامى و انتظامى متعهد، ایران عزیز را از لوث رژیم منحط شاهنشاهى پاک و دست جنایتکار اجانب را از کشور اسلامى قطع کردید، به هوش باشید که دشمن در کمین است و طرفداران شیطان بزرگ و رژیم غاصب دست اندر کار توطئه .
صحیفه نور جلد 12، ص 181
# شما پاسداران بودید که در لحظات مشکل از ایران ، پاسدارى کردید.
صحیفه نور جلد 6، ص 254
# اى کاش من هم یک پاسدار بودم .
صحیفه نور جلد 16، ص 6
# شما آینه مجسم مظلومیت و رشادت هاى این ملت بزرگ در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید.
# شما فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید شما یادگاران و همسنگران و فرماندهان و مسؤ ولان بیدار دلانى بوده اید که امروز در قرارگاه محضر حق ماءوا گزیده اند.
صحیفه نور جلد 21،ص 18
# واجب است پیش کسوتان جهاد و شهادت در همه صحنه ها حاضر و آماده باشند و از کید و مکر جهانخواران و آمریکا و شوروى غافل ننمایند.
صحیفه نور جلد 21، ص 19
# شما پاسداران بحق اسلامید، شما مثل جوان هاى صدر اسلام هستید شما اسلام را نجات دادید باید از این به بعد هم پاسدارى کنید که این انقلاب به ثمر واقعى اش برسد.
صحیفه نور جلد 5، ص 145
# پاسدارها بودند که مملکت ما را در چنین زمانى که هیچ کس ‍ نمى توانست حفظ کند حفظ کردند الان هم حفظ مى کنند.
صحیفه نور جلد 10، ص 238
# شما مثل سربازان صدر اسلام که با جان و دل و با عشق و علاقه به اسلام خدمت کردند به اسلام خدمت کردید و مى کنید.
صحیفه نور جلد 6، ص 5
# روز مبارک سوم شعبان المعظم را که روز طلیعه پاسدارى از مکتب مترقى اسلام است ... به حق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم
صحیفه نور جلد 7، ص 236

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد