بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

شهید بهشتی از نگاه امام خمینی قدس(سره)

7 تیر
شهادت آیت الله دکتر بهشتى و 72 تن از یاران انقلاب
آیت الله دکتر سید محمد حسینى بهشتى از یاران وفادار و فداکار امام خمینى قدس سره و از چهره هاى درخشان انقلاب اسلامى بود که از آغاز نهضت اسلامى در میدان مبارزه حضورى فعال داشت . آن بزرگوار علاوه بر اجتهاد در فقه ، در تفسیر و فلسفه صاحب نظر بود پس از پیروزى انقلاب عضویت در شوراى انقلاب و سپس عالى ترین مقام قضایى کشور را عهده دار شد. ایشان به عنوان یکى از رهبران فکرى انقلاب همواره مورد خشم استکبار جهانى بود تا این که در شامگاه هفتم تیر 1360 به دست عمال آمریکا به همراه 72 تن از یاران و دلسوزان به فوز شهادت نائل آمد.

# شهید بهشتى که مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار در چشم دشمنان اسلام بود.
صحیفه نور جلد 15،ص 52
# اشخاصى که براى خدمت خودشان را حاضر کرده بودند و خدمتگزار این کشور بودند اشخاصى بودند که آنقدرى که من از آنها مى شناسم از ابرار بوده اند از اشخاص متعهد بوده اند که در راءس آنها مرحوم شهید بهشتى است .
# ایشان را من بیست سال بیشتر مى شناختم مراتب فضل ایشان و مراتب تفکر ایشان و مراتب تعهد ایشان بر من معلوم بود.
# آنچه که من راجع به ایشان متاءثر هستم شهادت در مقابل او ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در این کشور بود.
# من او را یک فرد مجتهد متعهد متدین علاقه مند به ملت ، علاقه مند به اسلام و به درد بخور براى جامعه خودمان مى دانستم .
صحیفه نور جلد 15،ص 44

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد