بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

امام علی(ع) از نگاه امام خمینی قدس(سره)

13 رجب
ولادت حضرت على علیه السلام
مجسمه تقوا و الگوى عدالت ، حضرت على علیه السلام روز جمعه 13 رجب ، سال 30 عام الفیل در خانه خدا( کعبه ) به دنیا آمد. مادرش ‍ فاطمه دختر اسد و پدر بزرگوارش ابوطالب نام داشت . در دوران 63 سال عمر پر بارش ، 33 سال یار و همراه پیامبر در شادیها و سختیها بود. آنگاه 25 سال پس از رحلت پیامبر، او را به نام حق گوشه نشین کردند و تنها در 5 سال آخر عمر شریفش خلافت ظاهرى یافت و حکومت عدلى بنا نهاد که تاریخ دیگر چنین حکومتى را ندید.

# این روز، روزى است که على بن ابیطالب ، سلام الله علیه ، که باب وحى و امانتدار وحى بود متولد شد و این روزى است که قرآن کریم و سنت رسول اکرم به ولایت این مولود بزرگ تفسیر شد و پشتوانه اسلام به وجود این مبارک مولود قوى شد.
صحیفه نور جلد 14. ص 226
# مولود امروز، وصف کردنى نیست ، آنچه که وصف کرده اند از او، دون شاءن اوست و آنچه شعرا و فلاسفه و دیگران درباره او گفته اند، شمه اى از آن چیزى است که او هست .
صحیفه نور جلد 19، ص 135
# نامدارترین سرباز فداکار در اسلام امیرالمؤ منین است و او گمنام ترین سرباز است . با کدام تفکر عرفانى ، فلسفى ، سیاسى و کدام قلم و زبان و بیان ، بشر این سرباز گمنام را معرفى کند و بشناسد و بشناساند؟
صحیفه نور جلد 17، ص 243
# سلام و درود بر مولاى ما که نمونه انسان و قرآن ناطق است و تا ابد، نام بزرگ او باقى است و خود الگوى انسانیت و مظهر اسم اعظم است .
صحیفه نور جلد 14، ص 225
# کدام شخصیت است که مى تواند ادعا کند از خردسالى تا آخر عمر رسول اکرم در دامن و پناه و تحت تربیت وحى و حامل آن بوده است جز على بن ابیطالب که وحى و تربیت صاحب وحى در اعمال روح و جان او ریشه دوانده ، پس او به حق عبدالله است و پرورش یافته عبدالله اعظم .
صحیفه نور جلد 14، ص 224
# درود بى پایان بر على بن ابیطالب که با دژخیمان به صورت مسلمان و مقدس نماهاى بدتر از کفار جنگید و از هیچ قدرتى نهراسید.
صحیفه نور جلد 20، ص 16

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد