بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

جوانی از دیدگاه امام خمینی قدس(سره)

8 اردیبهشت
روز جوان
دوره جوانى ، ایام بنیانگذارى و شکل گیرى شخصیت و تفکر انسان است . جوان هنگامى که خود را مى یابد، (بلوغ عقلى ) خود را مواجه با دنیاى عظیمى مى بیند که باید در آن ایفاى نقش کند و از تمام توان و استعداد خود بهره گیرد. در کشورى مانند ایران که درصدر بالایى از جمعیت را نسل جوان تشکیل مى دهد، توجه به این آینده سازان ضرورى است ، به همین بهانه روز 8 اردیبهشت را روز جوان نام نهاده اند تا مسائل این قشر بهتر بررسى شود.

# جوانى ...فصل شعر و شعور است . باده عشق
# ذخایر ما این جوانها هستند.
صحیفه نور جلد 1،ص 91
# امید من به شما جوانان است .
صحیفه نور جلد 5،ص 244
# جوان قلبش لطیف است ، ملکوتى است .
صحیفه نور جلد 22، ص 6
# مبارزه عملى براى جوانان ، زنده کردن روح جستجو و کشف واقعیتها و حقیقتهاست .
صحیفه نور جلد 2،ص 243
# تا جوانى در دست تو است کوشش کن در عمل و در تهذیب قلب و در شکستن اقفال و رفع حجب . باده عشق
# بر جوانها لازم است که کیفیت معاشرت مؤ انست خود را ملتفت باشند و از معاشر بد اجتناب کنند اگر چه دل آنها محکم به ایمان باشد.
چهل حدیث
# امید من به شما توده جوان است به شما توده معلم است .
# من امید این را دارم که مقدرات مملکت ما بعد از این بدست شما عزیزان بیفتد و مملکت ما را شما عزیزان حفظ کنید.
# من امید آن را دارم که شماها با علم و عمل تهذیب نفس ، با علم و عمل صالح بر مشکلات خودتان غلبه کنید.
صحیفه نور جلد 4،ص 179
# باید هر جوانى یک نیرو باشد براى دفاع از اسلام و همه مردم و هر کس در هر شغلى که هست مهیا باشد براى جلوگیرى از کفر و الحاد و هجوم بیگانگان .
صحیفه نور جلد 19،ص 139
# جوانان عزیزم که چشم امید من به شماست ، با یک دست قرآن را و با دست دیگر سلاح را برگیرید و چنان از حیثیت و شرافت خود دفاع کنید که قدرت تفکر توطئه علیه خود را از آن سلب نمایید.
# چنان با دوستانتان رحیم باشید که از ایثار هر چه دارید نسبت به آنان کوتاهى ننمایید.
# آگاه باشید که جهان امروز دنیاى مستضعفین است و دیر یا زود پیروزى از آنان است و آنان وارثین زمین و حکومت کنندگان خدایند.
صحیفه نور جلد 12، ص 19
# نکته دیگرى که از باب نهایت ارادت و علاقه ام به جوانان عرض ‍ مى کنم این است که در مسیر ارزشها و معنویات از وجود روحانیت و علماء متعهد اسلام استفاده کنید و هیچ گاه و تحت هیچ شرایطى خود را بى نیاز از هدایت و همکارى آنان ندانید.
صحیفه نور جلد 2،ص 242

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد