بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

مادر



امام صادق علیه ‏السلام: مردى خدمت پیامبر صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم آمد و عرض کرد: اى رسول خدا، به چه کسى نیکى کنم؟ فرمود: به مادرت. عرض کرد: سپس به چه کسى؟ فرمود: به مادرت. عرض کرد: بعد از او به چه کسى؟ فرمود: به مادرت. عرض کرد: سپس به چه کسى؟ فرمود: به پدرت.

متن حدیث:

لإمامُ الصّادقُ علیه‏ السلام : جاءَ رجُلٌ إلَى النَّبیِّ صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم فقالَ : یا رسولَ اللّه ، مَن أبَرُّ ؟ قالَ : اُمَّکَ ، قالَ : ثُمّ مَن ؟ قالَ : اُمَّکَ ، قالَ : ثُمَّ مَن ؟ قالَ : اُمَّکَ ، قالَ : ثُمّ مَن ؟ قالَ : أباکَ .

<الکافی: ۲ / ۱۵۹ / ۹ منتخب میزان الحکمه : ۶۱۴>


مادر عزیزم ،وقتی چشم به جهان گشودم. قلب کوچکم مهربانی لبخند و نگاهت را که پر از صداقت و بی ریایی بود احساس کرد. دیدم زمانی را که با لبخندم لبخند زیبائی بر چهره خسته ات نشست و دنیایت سبز شدو با گریه ام دلت لرزید و طوفانی گشت. از همان لحظه فهمیدم که تنها در کنار این نگاه پرمهر و محبت است که احساس آرامش و خوشبختی خواهم کرد.
و حال مادر جان کم کم احساس میکنم که بعد از مدتها امروز نتوانستم در کنارت باشم،نتوانستم هدیه ای به تو بدهم،امروز روز سختی برایم هست.برایت دعا میکنم،البته بیشتر به دعای تو احتیاج دارم،حالا که در مدینه منوره و مکه مکرمه حضور داری در این روز با برکت،به دعای تو بیشتر احتیاج دارم و قلبم را که پیش توست هدیه میدهم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد