بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

در محضر رب


" نماز "

چند دقیقه به اذان مونده ، با خودم می گم وقتی کسی منو مهمونی دعوت میکنه از قبل می گم لباس چی بپوشم ؟ زود تر حاضر میشم که یه وقت دیرم نشه . یا پیش دوستم شرمنده نشم که دیر رسیدم . پس موقعی که خدا منو مهمونی دعوت میکنه نباید محبوب و خالق خودمو منتظر بزارم .
زود بلند شدم رفتم وضو بگیرم و برای مهمونی خدا آماده شم ، آب و باز کردم و گفتم : بسم الله الرحمن الرحیم 
دستامو شستمو و شروع کردم به وضو گرفتن . بعد از اینکه وضوم تموم شد انگار همه ی خستگیای امروزم که روی روح و جسمم تاثیر گذاشته بود و جا خوش کرده بود از بین رفت .
حالا با کلی شوق و ذوق رفتم سجادمو پهن کردمو تو دلم با خدای خودم راز و نیاز کردم و گفتم :

 نگفتی گر بیفتی گیرمت دست ؟ 
 از این افتاده تر که امروزم ای دوست ! 

همین طور تو دلم با خدای خودم نجوا می کردم که صدای اذان تو خونه طنین انداز میشه و جان و روحمو نوازش میده. 
الله اکبر : خدا بزرگ است 
اشک تو چشام حلقه میزنه با خودم میگم خوش به حال این موذنی که مردم رو به مهمونی خدا دعوت میکنه ، آخه شنیدم که پیامبر اکرم ( ص ) فرمودند : نیمی از ثواب نماز گزار سهم موذنیه که مردم با شنیدن صداش به نماز می ایستند . 
اذان تموم شد حالا من بی صبرانه منتظر صحبت با خدای خود هستم . 
الله اکبر 
بسم الله الرحمن الرحیم ....
... 
نمازم تموم شد ولی انگار دلمو پیش خدا جا گذاشتم دلم میخواد باز اون صحبت کنم . 
با خودم فکر می کنم چرا ما برای کار های دیگه ارزش قائلیم ولی برای معبود و خالق خودمون که مارو برای صحبت با خودش دعوت میکنه بی توجهی می کنیم .
چرا به نماز می گیم کار دارم ؟
 اما به کار نمی گیم نماز دارم ؟ 
چرا نسبت به نماز اینقد بی تفاوتیم؟  
مگه سخن امام على ( ع ) رو در رابطه با اهمیت نماز در خطبه 199 نهج البلاغه نشنیدیم که می فرمایند : 
ای مردم مراقب نمازاتون باشید و خودتون رو با نماز به خدا نزدیک کنید . 
مگه نمی شنوید که وقتی از جهنمیا میپرسند برای چی به اینجا اومدید ؟ می گن : ما نماز نمی خوندیم.  
به درستی که نماز گناهامون رو مثه برگای پاییزی فرو میریزه و قل و زنجیر گناها رو از گردنمون باز می کنه .
برای اهمیت نماز همین کافیه که بزرگان زیادی درباره اون کتاب های زیادی نوشتند نظیر : ( سر الصلاه - آداب الصلاه و ... ) 
چه قد خوبه نماز های پنج گانمون رو اوله وقت بخونیم. 
پیامبر خوبمون حضرت محمد ( ص ) نماز رو به چشمه ی آبی تشبیه کردن که کنار خونه کسی جاریه و اون هر روز خودشو پنج بار تو اون شست و شو میده ، پس هیچ وقت آلودگی تو بدن اون نمی مونه .
شنیدم شخص گرفتاری پیش یکی از اولیا خدا میره و ازش کمک می خواد که من نه کار دارم ، نه خونه دارم و نه همسر من باید چی کار کنم ؟ 
آن عالم بزرگوار می فرمایند : 
اگه مال دنیا می خوای نمازت رو اول وقت بخون 
اگه خونه می خوای نمازت رو اول وقت بخون 
اگه همسر خوب می خوای نمازت رو اول وقت بخون 
یه دفه یه شعری به ذهنم رسید : 

خوشا آنان که الله یارشان بی 
به حمد و قل هو الله کارشان بی 
خوشا آنان که دایم در نماز اند 
 بهشت جاودان بازارشان بی 

بیایم به نماز هامون اهمیت بیشتری بدیم و اونا رو اول وقت بخونیم .  
پیامبر اکرم ( ص ) می فرمایند : نماز در اوله وقت خوشحالی خدا و در آخره وقت بخشش خدا رو داره .
حالا سجادمو جمع می کنم و دستامو به سمت آسمون بلند کرده و به خاطر همه ی محبت های خدا ،‌خدا رو شکر می کنم و شروع به خوندن دعای فرج می کنم .
ﺍَﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﻛُﻦْ ﻟِﻮَﻟِﻴِّﻚَ ...
چه لحظات زیبایی ، لحظه های استجابت دعا ، آخه الآن داره بارون میاد . امام علی ( ع ) می فرمایند : هنگام باریدن باران دعا مستجاب می شه . 
اشکانم جاری می شه و آرزو می کنم ظهور آقا امام زمان ( عج ) هرچه زودتر اتفاق بیفته و جهان رو مملو از احسان خودش بکنه.
نظرات 2 + ارسال نظر
نیلوفر سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 17:30 http://maloosak.69.mu

عید را بهانه کنیم تا به همه کسانی که دوستشان داریم سلامی بکنیم...
عید سعید فطر رو پیشاپیش به شما دوست عزیز تبریک میگم... باعث افتخاره به سایت منم سر بزنین
65188

سلام تشکر
حتما

پروانگی پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 03:52

چقدر حضرت(امام زمان عجل الله تعالی فرجه) مهربان است
به کسانی که اسمش را می برند و صدایش می زنند و از او استغاثه می کنند از پدر و مادر هم به آنها مهربان تر است.

*حضرت آیت الله بهجت
رحمت الله علیه

بله
پدری مهربان و دلسوز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد