بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

آخرین سحر سال 93 چه کاری انجام دهیم؟

آخرین سحر سال 93 چه کاری انجام دهیم؟

سال 93 با تمام خوشی ها و سختی هایش به اتمام رسید و تا چند ساعت دیگر سالی جدید را آغاز می کنیم.

به حق، مشکلات و کمبودهای زیادی را پشت سر نهادیم. مشکلات و پیروزی های سیاسی و اقتصادی و خانوادگی و شخصی.  و همه در پی رفع آن مشکلات و کمبودها بودیم. اما متاسفانه همگی یک کمبود اساسی را فراموش کردیم و اصلا آن را ندیدم. کمبودی که همه مشکلات و کمبودهای ما نشات گرفته از نبود آن است.

اما چند درصد ما متوجه آن بودیم؟ چند درصد بهش فکر کردیم؟ چند درصد برای حلش کاری کردیم؟

سالهاست در حسرت غیبت امام عصر(عج) روزگار را می گذرانیم و انگار نه انگار که همه هستی ما در غیبت است. و این که یک کاری بکنیم که ولو یک ساعت ظهور را جلو بیاندازیم.

انگار به نبودن اماممان عادت کرده ایم که در این صورت وای بر ما !! ولی انگار باید بپذیریم که به ندیدنش عادت کرده ایم. به این که در کنارش نباشیم عادت کرده ایم! به این که به دنیایی از سوالاتمان پاسخ صحیح داده نشود عادت کرده ایم!

و با صد تاسف به این که فقط برای امام عصر(عج) دعای اللهم کن لولیک را بخوانیم عادت کرده ایم!

براستی کی حقیقت غیبت ایشان را درک می کنیم؟!

آیا هیچگاه به این نکته فکر کرده ایم که شاید هنوز 313 یار هسته مرکزی حکومت ایشان آماده و جمع نشده اند؟!

آیا زمان آن نرسیده که برای تعجیل در ظهور ایشان قدمی برداریم؟ کاری بکنیم؟!

شاید بپرسید چه کاری کنیم؟

بیاییم در این شب زمین را برای آسمانیان آذین ببندیم. و همچون ستارگانی نورانی در آن سحر، در دامن سجاده ها مایه فخر خداوند بر ملائکش شویم. و ملائک را از این که نسبت به خلق انسان گله مند بودند را شرمنده کنیم

کارهای زیادی که می شود انجام داد. اما من یک پیشنهاد دارم.

همانطور که مطلع هستید آغاز سال 94 ساعت 2 و 51 سحر شنبه است. و اکثریت مردم ایران در آن شب بیدار هستند. بیاییم در آن شب زمین را برای آسمانیان نورباران کنیم؟ چگونه؟!

خاتم پیامبران ، مایه فخر زمین و آسمانیان حضرت محمد صلی الله علیه و آله می فرمایند:

إِنَّ الْبُیوتَ الَّتِی یصَلَّى فِیهَا بِاللَّیلِ وَ یتْلَى فِیهَا الْقُرْآنُ تُضِی‏ءُ لِأَهْلِ السَّمَاءِ کمَا تُضِی‏ءُ الْکوَاکبُ الدُّرِّی لِأَهْلِ الْأَرْض.‏(إرشاد القلوب إلى الصواب، ج‏1، 92)

همانا خانه‏ هایى که در آنها نماز شب و قرآن‏ خوانده میشود آسمان را روشن می کنند همان طورى که ستارگان‏ درّى زمین را روشن می نمایند.

بیاییم در این شب زمین را برای آسمانیان آذین ببندیم.  و همچون ستارگانی نورانی در آن سحر، در دامن سجاده ها  مایه فخر خداوند بر ملائکش شویم. و ملائک را از این که نسبت به خلق انسان گله مند بودند را شرمنده کنیم. 

بیاییم همگی در قنوت نماز وتر دست نیاز به سوی آن بی نیاز بلند کنیم و خاصانه و سر درد برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) دعا کنیم. و برای سلامتی حضرتش تمنا کنیم.

چه سحر زیبا و نورانی خواهد شد که میلیون ها انسان در سحر دست به آسمان و با اشک دیدگان برای آمدن مهدی فاطمه(علیهماالسلام) زاری داشته باشیم.

امید داریم که ملائک دعای ما را آمین گویند و حضرت باریتعالی هم دعای ما روسیاهان را به همراه آمین ملائکش به کرم خودش اجابت بفرماید.

نظرات 38 + ارسال نظر
آشنا جمعه 29 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:38

آفرین
موفق باشید
التماس دعا

احسنت به سرعت عملتون.
بابا ما کل سال یه شب های ماه رمضون میریم اونجا.
نمیدونم که چیکار کردم که خاطرات بد جلو چشتون اومد!!!!!!
همچنین موفق و پیروز باشید.
التماس دعای ویژه

آشنا جمعه 29 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 21:16

آسمان غرق خیال است، کجایی آقا؟

آخرین جمعه ی سال است، کجایی آقا؟

یک نفس عاشق اگر بود زمین می فهمید

عاشقی بی تو محال است، کجایی آقا؟

من شنیدم که شما فصل بهاری آقا

به دل خسته ی ما صبر و قراری آقا

در هیاهوی شب عید تو را گم کردیم

غافل از اینکه شما اصل بهاری آقا ...

اللهم عجل لولیک الفرج...

واقعا امروز عجب روزی بود و فردا عجب روزیست اولین روز هفته،اولین روز ماه و اولین روز سال.
تو کجایی آقا در این روزهای ما؟
علیکم سلام پیشاپیش من هم سال نو فاطمی را برایتان آرزوی خیرات و برکات می کنم.
عذرخواهی میکنم حواسم نبود.
سال نو شما هم مبارک.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 03:04

خواهش میکنم!
ایرادی نداره!
ان شالله امسال از شر ما راحت بشید و سالی مملو از خیر و برکت داشته و موفق و سربلند باشید و سرانجام.....
" آمین "

دست شما درد نکنه که عذرخواهی ما رو پذیرفتید.
از شر شما راحت شدند همراه با خیرات و برکاته
سرانجامش کجاست؟؟؟

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 03:05

عیدی بدید دیگه

ما هستیم در خدمت شما،اما شما افتخار نمیدید.یکی از چیزهایی که سفارش شده دادن هدیه اونم کتاب هستش که یکی از با ارزشترین هست.که یک فرهنگ و سبک زندگی هستش.
اگر قابل شما رو داشته باشه.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:31

چند تا دعا بود که یکیش کم شدن شر ما ... یکیش خیرات ... و یکیش موفقیت و....
توضیح کافی بود؟یعنی متوجه شدید منظور بنده رو ؟

ان شالله شهادت

ما که از خدامون هست کتاب بگیریم

حالا چرا اینقدر جدی.
شوخی داشتم میکردم
شر چیه؟!
انشاا.. با هم سرانجامموم به شهادت ختم به خیر بشه.
اینقدر دفترمون کتاب هست به بچه ها هدیه میدیم.شما هم تشریف بیارید بهتون بدم.
یا اگر تمایل ندارید بفرمایید چطور خدمتتون بدم.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:46

جدی نبود
خودم هم متوجه شدم جمله.م یجوری هست اما چیز دیگه ای به ذهنم نرسید!
ببخشید

شر چیه نه کیه؟ منم دیگه خب

غروب دلمون گرفته بود به یاد هفته گذشته

حالا دیگه لازم نیست به خاطر یه جمله اینقدر ناراحت باشیدیه جمله بود دیگه،تموم شد رفت اصلا ارزششو نداره.
خب شر جان خوبیتا باشه از این شرها
چرا آخه؟بخاطر شلمچه؟الان بچه ها از اونجا برام پیام فرستادن
ولی از اون ناراحت تر برای من لحظه ایی بود که حضرت آقا توی پیام نوروزیشون فرمودند بعدازظهر مفسلا صحبت خواهم کرد(آخ مشهد)

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:48

دفترتون کجاست؟

چطور این یکی رو نمیدونید؟
بسیج ورزشکاران(کتاب ها اون اتاقی که خودم هستم).
اتاقهای دیگه اشتباهی نرید!

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:51

راستی مزاحم نمیشم!اگر میخواید تشریف ببرید استراحت کنید....!
ما بیداریم ان شالله
مسئولیتی قبول کردم باید بیدار بمونم و....!!!!

خواهش میکنم.مراحم هستید.
بازم به خودتون فشار دارید میارید که
الان داره از شبکه سه شلمچه نشون میده.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:58

چشم



یچیزی یادم اومد و حس اذیت کردنم روشن خاموش میشه!
میگما اگر بگم من 1 غواص هستم چه میکنید؟(پیرو سخنان حاج حسین...)

چشمتون بی بلا.
چراغتون داره نیمسوز میشه که روشن وخاموش میشه
چی بگم؟! یادم نمیاد.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:59

إ دفتر من تو قفسه کتابهام هست!!!!!!!
شوخی کردم!
میدونستم
ببخشید

اه دفترتون چند برگه!
خواهش میکنم.
اشکالی نداره.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:01

دوستان شما از شلمچه پیام دادن
اهل بیت ما و دوستان از معراج شهدا!

خوش به حال و سعادتشان.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:03

این یکی مسئولیتم هم مهم هست هم شیرین
بیدار کردن برای نماز صبح

واقعا مسولیت مهمی هستش،مواظب باشید خوابتون نبره والا فکر کنم چند نفری نمازشون قضا میشه!
تقریبا یک ساعتی مونده،مواظب خودتون باشید.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:06

پس بمونید فکر کنید.....
گفتن اینجا مثل شب عملیات شده
به یک سری گفتن شما شبیه رزمنده ها هستید و به یک سری دیگه گفتن شما شبیه غواص ها هستید

بله یه چیزهایی یادم اومد.
فکر کنم به آقایون گفت مثل رزمنده های شب عملیات شدید و به چادرهای مشکی خواهرها هم گفت شما هم مثل غواص ها!
درست گفتم؟
حالا منظورتون چی بود؟؟؟

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:09

ممنون از اینکه گفتید شبکه3.....
تلوزیون خاموش بود اومدم و میبینم برنامه رو

راستی دفتر چند تا هست
200برگ ،100 برگ ، کلاسوری ، نقاشی

خواهش میکنم،وظیفه هستش.
شما با هر کدوم از دفترات راحتی.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:11

گوش شیطون کور چشمش کر
ان شالله موفق خواهیم شد و مسئولیتمان را انجام خواهیم داد
وای با این حرفتون ترسوندید بنده رو!!!!!!
ان شالله بیداریم

بالاخره هشدار و انذار بود که وظیفه داشتم بدم.
انشاا... که موفق و پیروز در این مسئولیتتون بشید.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:16

هیچی هدف این بود خوبه خوب اون شب رو به یاد بیارید و با فکر کردن به تقویت حافظتون کمک کنید
گفته بودم حس اذیت کردن......
حلال کنید ما رو تخریب چی

حافظه ام تقویت شد.
مطمئنی حس اذیت کردن فقط داشتی؟!
منظور دیگری نداشتی؟؟؟

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:19


من بیدار خواهم ماند
البته امیدوارم

غرور باعث غفلت،باعث خواب رفتن میشه مواظب باش
انشاا..
(به قول ملا نصرالدین که به بازار برای خریدن خر رفته بود و انشاا.. نگفت)مواظب باش

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:19

بیخیال

بیخیال هستم.
والا.....

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:23

ها؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

وا چرا ناراحت شدی؟چرا داری گریه میکنی!

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:26

والا یعنی والله؟
یا و الا ؟

خب مثلا چی؟منظورم اینه و الا چی میشد؟(جدی و با عصبانیت نپرسیدم ها! فقط یک سوال هست)

هیچی بابا
همون در حد و الا،دیگه جلوتر نمیتونم برم

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:28

غرور نگرفت منو خب! منظورم این بود ان شالله بر شیطان لعنتی پیروز خواهم شد

انشاا...
میخوای با هم بزنیم دهنشو سرویس کنیم؟؟؟

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:29

بابا خودتی

بابا که بابامه

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:31

مسخره می کنید؟؟؟
بذار زنگ بزنم به حاجی

بابا شما هم که هر چی میشه،دعوا رو میبری کلانتری!
شاید بین خودمون بتونیم حلش کنیم.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:33

کم که نمیارید

کم که بیارم بچه بسیجی ها میخورند من رو

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:35

باشه حللللللل مییییییکنییییییم

یا حسین
اینجوری که شما گفتید من ترسیدم؛معلوم نیست چه خوابی برام دیدید
من افتخارم اینه که بسیجی بودم و هستم.الان هم چوب این رفتارمو دارم میخورم و برام لذت بخشه.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:39

نگران نباشید
ما حریف شما نمیشیم
راستی گفته بودم تمام پروازهای حجاج تو عید لغو شده!!!!!!!!!!!!!

آره خبر دارم.خانواده نگرانند.مثل اینکه اون بازه ایی که تعطیلاته پروازه ها لغو شده.فعلا گفتند که قراره برای این بندگان خدا رو براشون ویزا آماده بشه برند،گفتند دعا کنید که ویزا بیاد.خونه دیگه امیدوارند.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:43

مزه.ش همینه دیگه
ما هم اینقد خوردیم و داریم میخوریم!!!!!!
از خودی خوردن زجر آور هست ، خودی ها پودرمون کردن اما توکل بر خدا

الحمدلله

اشکالی نداره.
برای دیگران که کار نکردید که انتظارشو از اونها داشته باشید.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:45

ممنون در بیدار موندن همراهی کردید با بنده
با اجازه ما بریم.....
التماس دعای ویژه( یادتون نره ها )

خواهش میکنم.حداقل تونستیم یه حالی از شیطان بگیریم.اگر با این چیزها گول نخوریم و اون حال ما رو نگیره.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:46

راستی شما چرا با اهل بیت تشریف نمی برید؟ میخواستید تشریف ببرید دیگه

اتفاقا مادرم خیلی دوست داشت که باهاشون برم.
اما نشد...
برنامه ای که ........
که نشد.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 06:01

ان شالله با همسرتون دیگه

آدم کینه ای خداروشکر نیستم و ان شالله نباشم.دعا کنید دلم صاف بشه و بتونم با1سری مسائل و مشکلات کنار بیام و بتونم دلگیربودن ازشما رو هم ازبین ببرم و بگذرم...

یا حق

وارد محدوده قرمز شدید.
انشاا.. که نیستید.بیا یه چیزیم بدهکار شدیم،من دلگیرتون کردم! انشاا.. که از بین بره
حق نگهدارتون باشه.

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 06:26

ببخشید جسارت کردم! چیز بدی که نگفتم!!!!!ولی شما به بزرگواری خودتون ببخشید که من وارد....


بله تقریبا"
عامل تخریب که یادتون هست!!!!!!
خب...
یاعلی

سلام خواهش میکنم.نگفتم که جسارت کردید فقط گفتم وارد محدوده قرمز شدید،همین.
آخه من چه گناهی کردم،که از من دلگیرید
من از شما تعریف کردم که باعث تخریبتون شد؟

آشنا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 11:59

بد أخلاق
بد بد بد
منو دعوا کردید؟
شهادتتون عقب افتاد!
سلام

آخه من کجای اخلاقم بده؟!
من بدم؟؟؟؟
دعواآخه چه دعوایی؟؟؟
اینقدر اوضاع مون وخیم هستش که فکر نکنم به این زودی ها به عاقبت به خیری برسیم.
راستی حرف دیشب شما فکرمو مشغول کرد.
حرفم درست بود در مورد صحبتهای حاج حسین یکتا که خانمها شبیه غواص ها هستند؟
اگه درسته شما شوخی کردید یا جدی گفتید؟
گناهش به گردن خودتونه عواقب حرفتون.

آشنا یکشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 06:08

سلام
متاسفم براتون
ان شالله موفق و پیروز باشید
یاعلی

علیکم سلام
تاسف!
این جوابه که به من دادید؟؟؟
علی یارتون

آشنا دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 00:19

سلام علیکم

علیکم سلام

آشنا دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 00:25

میشه لطف بفرمایید راجع به جمله آخر و تهدیدآمیز دیشبتون توضیح بفرمایید

من که تهدید نکردم!
فقط خواستم تکلیف خودم رو بدونم.
یه سوال فکر نکنم این همه عجیب و غریب باشه که اینطور فکر میکنید.

آشنا دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 00:34

بنده هم فکر نمیکنم گفته باشم عجیب و غریب هست
اولاً فرق میکنه ؟ واقعاً ؟ اون وقت چه فرقی ؟
دوماً خودتون رو جای بنده یا هرشخص دیگری بگذارید که در ادامه یک سوالی که عجیب و غریب هم نیست تهدیدش کنند "گناهش به گردن خودتونه عواقب حرفتون" چه میکنید؟
سوماً گناهش؟کدوم....؟
چهارماً عواقب حرف ؟ کدوم حرف ؟ اونم کدوم حرفی که عواقب داره؟

بنده هم نگفتم که شما گفتید عجیب و غریب.منظورم به سوالم بود که اینقدر عجیب و غریب نیستش که به تهدید تعبیر میفرمایید.
فرقش در اینه که اونوقت من وشما نامحرم هستیم و نباید بجز شرایط ضرورت با هم صحبت بکنیم.و شاید هم اصلا نباید صحبت بکنیم.
بالاخره اگر دچار عمل خلاف شرعی شده باشیم،گناهی متوجه حال ما خواهد شد،اونوقت شامل کسانی میشود که میدانستند و یا خود را به ندانستن زدند.مثل لقمه ناحلال که حتما در زندگی انسان تاثیر میگذارد،اینجا هم حتما در زندگی انسان تاثیر دارد که همان عواقب است.
پس جمله ای که میفرمایید در جوابم،میرسد به عواقب زندگیمون.

آشنا دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 00:59

سپاس از توضیح شما
بنده از شما عذر میخوام، ببخشید....
ان شالله موفق و سربلند باشید
حلال بفرمایید
ان شالله طلب بنده از شما هم در سرای باقی
التماس دعا
خدانگهدار

خواهش میکنم.بنده از شما عذر میخوام که اینطور رک با شما صحبت کردم.
پس حدس بنده درست بود!
فکر نکنم چیزی اونطرف داشته باشم که به عنوان بدهی بدم.(حلال کنید)
محتاجیم به دعا (مادر عالم نگهدارتون باشه)
خداحافظ

آشنا دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:34

زیاد مطمئن به حدستون نباشید!
یاحق

سلام علیکم
پس مطمئنم کنید.
حق نگهدارتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد