بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

روش بلند کردن بچه ها برای نماز

http://2takafinist.ir/images/news/1446/thumbs/1446.jpg

روش آقای رجایی برای بیدار کردن بچه ها برای نماز صبح با توجه به اینکه در سن نوجوانی معمولا خواب بچه ها قدری سنگین است و به خصوص خواب صبح که شیرین هم هست، این بود که بالای سر بچه ها می ایستادند و با شوخی به صدای بلند می گفتند:" بلند صحبت نکنید، بچه  از خواب بیدار میشه!!!" .

بچه های ما بین 6 تا 10 سال سن داشتند و چون خودشان هم مایل بودند و ذوق داشتند، لذا بلند می شدند. تأکید آقای رجایی این بود که قبل از اینکه آفتاب بزند، آنها بیدار شوند، اگر می دید آنها بیدار نمی شوند، بالای سرشان می نشست و با محبت و شوخی شانه های آنها را مالش می داد و کمی حرف می زد تا با لطافت و ملایمت بیدار شوند و بنشینند. بعد که بلند می شدند شانه های آنها را می گرفت و آنها را تا نزدیک دستشویی همراهی می کرد و قبل از رسیدن به دستشویی با شوخی یک ضربه ی ملایم با کف دست به پشت آنها می زد! با این روش های بسیار عاطفی توأم با مهر و محبت می خواست فرزندانش به نماز عادت کنند و از این امر هم خاطره تلخی نداشته باشند.
                                                                                                              راوی: همسر شهید محمد علی رجایی

نظرات 6 + ارسال نظر
آشنا سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 23:41

سلام
خداقوت
بازم مزاحم شدم
شرمنده.ببخشید
1سوال بپرسم؟

علیکم سلام
شما هم خسته نباشید و خدا قوت بده.
مزاحم
دشمنتون شرمنده باشه.
دوتا سوال بپرسید

آشنا سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 23:56

حقیقت رو باید گفت دیگه!مزاحم هستم!

شما 1نفر رو که موجب ناراحتی شما شده،زبانی راحت میبخشید یا از ته قلب هم راحت میبخشید؟(واقعیت)

بستگی داره من و شما مزاحمت رو چطور نگاه کنیم.
زبانی که معمولا برام پیش اومده میبخشم ولی قلبی رو شاید برام سخت باشه ولی زمان باعث میشه که بگذرم.البته دوحالت داره یا بخاطرش میبخشم یا به خاطر خودم میبخشم که برام لنگر نباشه.

آشنا چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 00:13

شما بزرگوارید و لطف دارید
درست حدس زده بودم!

ببخشید
یاعلی

خواهش میکنم نظر لطف شماست.
چی رو درست حدس زده بودید؟

آشنا چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 00:24

حدس زده بودم زبانی آره اما قلبی....

بیخیال بابا!
حساس نشو، حساس نشو

خداحافظ

به خاطر قلب خودم هم شده میگذرم با اونکه سخته
خیالی نیست بابا
شب خوش

خداحافظ

آشنا چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 00:35

نسبت به من هم قلبی نگذشتی استاد!
و این موجب ناراحتی هست!
کاریش هم نمیتونم بکنم فقط میگم حلال کن أخوی

من که شما رو نمیشناسم همشاگردی تا بگم گذشتم یا نه.
ولی چیزهایی که به ذهنم میاد در طول عمرم و یا حداقل طی 5 سال اخیر،اون چیزهایی که خیلی دیگه باعث ناراحتیم شد رو میدونم گذشتم.لااقل برای دل خودم برای سلامتی خودم برای کینه ای نشدن خودم(دیگه اینا حداقل ترین چیزهاست) از خیلی چیزها گذشتم.
این مطمئن باشید حلال کردم و فراموش کنید این قضیه رو.

آشنا چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:54

امیدوارم....!
ان شالله موفق و سربلند باشید
درپناه خدا
یاحق

سلام امیدوار نباش،مطمئن باش.
شما هم موفق و سربلند باشید.
حق نگهدارت باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد