بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

کلنا عباسک یا مهدی (عج)

بسم الله الرحمن الرحیم
 
وقتی دست راست حضرت قطع شد؛عباس علیه السلام مشک را بر دوش چپش نهاد و پرچم را به دست چپ گرفت و این رجز را خواند:« والله ان قطعتم یمینی انّی احامی ابداً عن دینی و نحن امام صادق الیقین نجل النبّی الطّاهر الامین»؛ (به خدا سوگند اگر دست راستم را جدا کردید، همواره حامی دینم خواهم بود و حامی امامی که در ایمانش صادق است و فرزند پیامبر امین است.»
 
پس از مدتی یکی از سپاهیان کوفه که در پشت درخت خرما کمین کرده بود، با شمشیر مچ دست چپ او را جدا کرد.
 
عباس علیه السلام مشک را به سینه خود چسباند و این رجز را خواند:« ای نفس! از کافران نهراس و به رحمت خدا شاد باش. اینان ستمگرانه دست چپم را قطع کردند. پروردگارا آنها را به لهیب آتش بسوزان.»
پس مشک را به دندان گرفت. آن گاه تیری بر مشک خورد و آب های آن ریخت.
 
شاید تک تک شما بارها نحوه شهادت حضرت عباس(ع) را در روضه ها شنیده باشید،حضرت عباس(ع)به هر دری میزند تا مشک را حفظ کند اما در واقع عباس به هر دری میزد تا حرف امام زمانش بر زمین نریزد!یعنی آب...
 
عباسی شدن یعنی تمام جان و هستی خود را بدهی اما اجازه ندهی حرف امام زمانت زمین بماند...عباسی شدن یعنی آماده فدا شدن،همین است که امام زمان میفرماید هرجا روضه عمویم عباس برپا باشد من در آنجا حضور دارم...مهدی فاطمه نیز میگوید عباس میخواهم...
صبرم از کاسه دگر لبریز است * اگر این جمعه "نیاید" چه کنم؟
آنقدر من خجل از کار خودم * اگر این جمعه "بیاید" چه کنم؟

نظرات 6 + ارسال نظر
آشنا جمعه 12 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:08

بر مشامم می رسد هر جمعه بوی انتظار
بر دلم ترسم بماند آرزوی وصل یار
تشنه ی دیدار یارم ،معصیت مهلت بده
تا بمیرم در رکابش با کمال افتخار
جمعه یعنی یک غروب وعده دار
وعده ی ترمیم قلب یاس زار
جمعه یعنی مادر چشم انتظار
در هوای دیدن روی نگار
جمعه یعنی یک سماء دلواپسی
می شود مولا به داد ما رسی؟؟؟

اللهم عجل لولیک الفرج

با سمند سرکش شراب عشق تو
ندبه می کنم : (( حبیب من کجاست ؟
ماه من، تمام هستی ام کجاست ؟
آی آسمان بگو به من
که حجت خدا، روح آفتاب محور زمین
تمام عشق فاطمه، مهدی ام کجاست؟!))

آشنا دوشنبه 15 دی‌ماه سال 1393 ساعت 00:03

چه بدانم چه ندانم، شهدا می بینند...
گاه در حال گناهم!شهدا می بینند...
بی تفاوت شدم و عین خیالم هم نیست،
بوی نان میدهد آهم!شهدا می بینند...
از خدا دور شدم،دور خودم میچرخم؛
مدتی گم شده راهم،شهدا می بینند...
مدعی بودم وهستم که شهادت طلبم!!
با همین روی سیاهم!شهدا می بینند...
آن قدر سر به هوا بود دلم،یادم رفت،
می رود هفته و ماهم،شهدا می بینند...

یازهرا(س).......

اصلا خوشم نمیاد این جمله شهدا شرمنده ایم رو بگم.
ولی تمام سعیمو میکنم که با دیدن من شهدا خوشحال بشند.

آشنا دوشنبه 15 دی‌ماه سال 1393 ساعت 19:45

یادتان هست همه عین برادر بودند
تاجر و کارگر ، انگار برابر بودند

یادتان هست چه شوری همه جا بر پا بود
عجم و ترک و لر و کرد و عرب آنجا بود

یادتان هست که میگفت اگر پُر باریم
همه را از نمک ماه محرم داریم

یادتان هست که از حیله دشمن می گفت
یادتان هست که از پیله دشمن می گفت

گفت دلداری دشمن دلتان را نبرد
مثل طوفان زده ها حاصلتان را نبرد

جنگ ؛ جنگ است، فقط رنگ عوض می گردد
نقشه ها در پی هر جنگ عوض می گردد

چنگ آن روز اگر موشکی و سرکش بود
آتش فتنه امروز پر از ترکش بود

جنگ امروز به دنبال اصول دین است
این همان زخم قدیمیست، ببین چرکین است

چشم وا کن أخوی ، خوب ببین یار کجاست
نخل ؛ بسیار ، ولی میثم تمار کجاست

أین عمار کجایند ، جوانان وطن
أین عمار بیایید جوانان وطن

ما محال است که از بیعتمان برگردیم
تا که مثل پسر فاطمه بی سر گردیم

یادتان هست که مدیون شهیدان هستیم
اهل جمهوری اسلامی ایران هستیم...

یا زهرا (س)......

احسنت شعر زیبایی بود.
این عمار!!!

آشنا دوشنبه 15 دی‌ماه سال 1393 ساعت 23:10

تا که باشیم خار چشم دشمنان،
امتی با عرضه در سطح جهان،

کشوری ما ساختیم با یک دلی
تحت فرمان امام سید علی

تا ابد مدیون لطف رحمتیم
شیعه و سنی همه در وحدتیم

ترس دشمن از همین یکرنگی است
وحدت ما همچو مشتی سنگی است

پیرو وحدت شدن آیین ماست
بهترین منطق درون دین ماست

دین اسلام و خدا را عاشقیم
پیرو راه امام صادقیم

یک مسلمان تا ابد با غیرت است
شیعه و سنی مسیرش وحدت است

آنکه سر داده ندای تفرقه
یا به دل دارد هوای تفرقه

دشمن اسلام و مزدور عدو ست
عاقبت پیش همه بی آبرو ست

شیعه و سنی و هر اهل کتاب
پیرو سید علی و انقلاب

امتی واحد،برابر گشته ایم
در ره دین ما برادر گشته ایم

هموطن هستیم و در یک کشوریم
شیعه و سنی فدای رهبریم

خاک پای اهل بیت احمدیم
پیرو دین نبی سرمدیم

بین دنیا از همه "سر" گشته ایم
تا که ما با هم برادر گشته ایم

اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

آشنا جمعه 19 دی‌ماه سال 1393 ساعت 00:00

سلام
إإإإإإإإإإإإإ اومدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رسیدن بخیر
عیدتون مبارک
حالا دیگه ما رو مسخره می کنید دیگه! دعوا کم بود ، حالا.....
دست شما درد نکنه

علیکم سلام
بله دیشب رسیدم
ممنون
عید شما هم مبارک.
حالا....چی؟
خواهش میکنم

آشنا جمعه 19 دی‌ماه سال 1393 ساعت 05:21

حالا مسخره هم میکنید!
یاعلی

بابا شوخی کردم گفتم که! چرا بیشتر دامن میزنید
علی یارتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد