بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

پرواز تا کربلا1

http://bayanbox.ir/view/5578438959001516986/Demo-Parvaz-Ta-Karbala-2.jpg

که میثاق ما جز به عشق ولیّ نیست

که فریاد ما جز علییا علی نیست....

نظرات 10 + ارسال نظر
آشنا جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 00:54

میگویند: کربلا قسمت نیست،دعوت است!!
خدایا…. من معنی قسمت و دعوت را نمیدانم!
اما تو….معنی طاقت رامیدانی…مگر نه؟
دل من لک زده تا کنج حرم بنویسند
مرغکی ناله کنان میل پریدن دارد
رخ یوسف اگرم هر چه که زیباست ولی
چهره نه، نام شما دست بریدن دارد
من شفا یافته ی لطف شما هستم وبس
شکر " باذکر حسین " قلب، تپیدن دارد
همه زوار تو بی دلشده بر می گردند
دل بی دلشدگان وه چه خریدن دارد
هر کجا می نگرم عکس حرم میبینم
این ره خانه عشق است، دویدن دارد
دم محشر که حسین بن علی وارد شد
حال و روز دل عشاق، چه دیدن دارد.

این روزها این اشعار از یکطرف هوایی میکند از یکطرف آرام میکند از یکطرف می سوزاند و ............

آشنا جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 01:02

اگر با این اشعار ناراحتتون میکنم دیگه ندم
خودم هم غصه دارم. کربلا رفتم اما نه اربعین! برای شما سخت تر هست چون تجربه کردید!
به هر حال دوست ندارم موجب رنجش و ناراحتی بیشتر شما بشم

نه راحت باشید در بعضی جاها آرامش هم میگیرم.
دست شما درد نکنه تشکر

آشنا جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 01:12

فیلم شعر خوانی 1 دختر8 ساله در برنامه مشاعره تلوزیون رو دیدید؟
مثل اینکه خیلی سرو صدا کرده
من از تلوزیون دیدم. عالی بود
تو سایت فرهنگ نیوز هم هست. پایین صفحه قسمت رسانه ها

آره تعریفشو شنیدم.تبلیغاتش توی سایت بود.
تشکر

آشنا جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:09

سلام
صبح بخیر
ما مسلمان ایرانی هستیم یا ایرانی مسلمان؟(اول مسلمانیم بعد ایرانی یابلعکس)

سلام وقت شما هم بخیر ببخشید دیگه با تاخیر جواب دادم.
نگاه کنید اول از همه هدف از طرح سوال باید معلوم باشد.ما در کشوری زندگی می کنیم با فرهنگ و تمدن که این فرهنگ و تمدن در راستای یکتاپرستی ما بود و موقعی که اسلام به کشور ما معرفی شد ما آن را پذیرفتیم.برخلاف تمدنهای دیگر که با آن مقابله و یا به سختی قبول کردند.اسلام،اسلام است و باید فرامین آن را عمل نمود.اسلام برابری،تبعیض نژادی و....خیلی چیزهای دیگر را معرفی نمود و پیامبر در اولین مرحله فرمود اسلام بیاورید و بعد ایمان بیاورید.همه این ها برای چه بود؟یک دلیلش برابری.برای اینکه یک ملتی یک قومی نگوید من برتر هستم.پس همه مسلمانیم.حتی پیامبر در جایی فرمودند اگر دانش در ثریا باشدمردانی از پارس بدان دست پیدا میکنند و حتی سلمان را مرد پارس خطاب میکردند.پس اینجوری می توان نتیجه گرفت که ایرانی مسلمان هستیم.
بفرمایید خواهش میکنم.
یعنی اینقدر فکر میکنید غرور دارم!
خب یادگیری دوطرفه هستش.ما هم باید یه چیزهایی رو یاد بگیریم دیگه.پس چرا باید ناراحت بشم.قسم بخورم که ناراحت نشدم خوبه؟

آشنا جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:08

نه.میدونم که خیلی بزرگوارید
قسم؟؟؟؟؟نه
حرفتون حجت هست
سپاس

خواهش میکنم.
گفتیم جدی،شوخی بگیم شما چی میگید

آشنا جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:15

میشه جمله.تون رو تفسیر بفرمایید؟نامفهوم بود

کدوم جمله؟

آشنا جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:21

جمله آخر پیام آخر
جدی،شوخی و...

یه جمله دو پهلو گفتم.اگه میگفتید آره که میگفتم به خدای خدایان روم هادریانوس(بین دوستان این شوخی رو میکنیم)قسم.
اگه میگفتید نه که میگفتم شوخی کردم.
با اجازه ما رفتیم تا آخرهفته دیگر.

آشنا جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:50

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یا علی

آشنا جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:54

و اما زمان رفتن نزدیک است!!!!!!!
ان شالله در پناه خدا موفق و سربلند باشید
یاعلی

این است که در اسلام به طور کلی هجرت کردن، یعنی خانه‏ و لانه و زندگی را رها کردن، وطن را رها کردن و به جایی رفتن که در آنجا ایمان نجات پیدا کند، یک مسئله اساسی است و حکمش هم برای همیشه باقی‏ است، منسوخ نشده و اختصاص به مهاجرین صدر اول ندارد.
هجرت باید هجرت‏ فی سبیل الله باشد. یعنی هجرت مسافرت ظاهری با سلوک الی الله هر دو توأم باشد. هم مهاجر باشد و هم عارف سالک. هر دو را اسلام با هم‏ می‏ خواهد.
این آیه، هر دو را با یکدیگر ذکر می ‏کند: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله» یعنی در آن واحد دو هجرت بکند: هجرت جسمی و هجرت‏ روحی. جسمش از شهری به شهر دیگری منتقل بشود و روحش از مرحله انانیت‏ و منیت به مرحله اخلاص ترقی کند و بالا برود.
اینچنین مهاجری را قرآن‏ می‏ گوید: «فقد وقع اجره علی الله». یک تعبیر خیلی عالی است: اجر این‏ را دیگر از خدا بخواهید، عهده ‏دار اجر این، خداست. این تعبیر که‏ عهده ‏دار اجر این خداست، یعنی مطلب بالاتر از این حرف هاست که بتوانید تصور کنید اجر چنین مهاجری چه‏ خواهد بود.
همچنین شما هم در پناه خدا موفق و سربلند باشید
علی یارتون

آشنا جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:57

بله؟؟؟؟؟!!!!!!!

تشکر چشم حتما احتیاط میکنم.
متشکرم از پیگیریتون.
خواهش میکنم بالاخره پیگیر بودید دیگه حالا یا به خاطر مسافر خودتون یا هواشناسی یا اخبار رو شنیدید در جریان بودید از جاده های کشور.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد