بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

امیر المؤمنین و نماز

          

در احوال سرور پارسایان حضرت علی چنین آمده است که:«کان علی اذا قام الی الصلاة فقال وجّهت وجهی للّذی فطر السموات و الارض تغیّر لونه حتّی یعرف ذلک فی وجهه»، آنگاه که به نماز می ایستاد این آیه را تلاوت می کرد: صورت خود را به سوی معبودی می گردانم که آسمانها و زمین را آفرید،

رنگ چهره اش تغییر می کرد، و این تغییر کاملاً از چهره اش هویدا بود[1]. در روایتی چنین می خوانیم: هرگاه مولای متّقیان به نماز می ایستد، چهره اش متغیّر می شد، و بدن نازنیش به لرزه می افتد، به حضرت عرض می کردند: این چه حالتی است ای امیرالمؤمنین؟

حضرت می فرمودند:«جاء وقت امانة الله التی عرضها علی السّموات و الارض فأیین ان یحملنها و اشفقن منها و حملها الانسان فلا ادری احسن اداء ما حملت ام لا[2]»، یعنی هنگام امانت خداوند است، امانتی که به آسمانها و زمین عرضه شد و آنان نپذیرفتند و در وحشت فرو رفتند، ولی انسان آن را پذیرفت و معلوم نیست که نیکو اداء خواهد کرد یا خیر.
[1] . فلاح السائل / 101، بحارالانوار،/ ج 84/ 366، میزان الحکمة/ ج 5/ 381.
[2] . بحارالانوار/ ج 84/ 248، اسرار الصلوة ملکی تبریزی/ 11

نظرات 2 + ارسال نظر
صامدون دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:30 http://basirat.hamiblog.ir/

سلام
ممنون از مطلب ارزشمندتون .
با مطالب :
مخفی کردن «رکن یمانی» در دیوار کعبه
ناجی ملت آمد!+فیلم
درخدمتم .

سلام ممنون از اینکه سر زدید.شهادت آن امام هادی علیه السلام را خدمت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ارواحنا له الفداء و پیروان اهل بیت علیهم السلام تسلیت عرض مینماییم .
وهابیون سالهاست این قسمت از کعبه را ترمیم میکنند ولی با امدن13رجب دوباره ترک برمیدارد و هنوز نفهمیدند.میگن آدمی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده رو نمیشه پس حقا که مورد لعن قرار بگیرند.

قطعه 44 دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:50 http://kahaf.blog.ir/

http://bayanbox.ir/id/4590178226502672340?info

سلام ممنون از لینک صوتی که دادید.
امشب از هر کجای این دنیای بزرگ که در بزنی، صاحبخانه برای استقبال می آید.با طبقی از آرزوهایی که می خواهی...امشب ..لیلة الرغائب ...مراقب آرزوهایت باش...
ای منتظر غمگین مشو،قدری تحمل بیشتر،گردی به پا شد در افق گویا سواری میرسد.

التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد