بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

تمجید پیامبر از روحیه انقلابی عمار یاسر

این مطلب رو هرکس می تواند برداشت آزاد خودش را داشته باشدولی من اینجور فکر میکنم. با پایان رفتن مهلت اسم نویسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1392 برای انتخاب رئیس جمهور آینده بعضی ها جمله رئیس جمهوری که بهش رای دادید که توزرد بود دیگه دنبال چی هستید؟یاد این داستان زمان رسول(ص)افتادم که برای شما بازگو میکنم به امید عمار شدن.


بعداز جنگ احد که مسلمانان شکستی در آن جنگ خورده بودند ؛ عمار و یکی از دوستانش با تعدادی از یهودیان مدینه مواجه شدند. یهودیان مدینه همانجا یکی از حملات جنگ نرم خودشان را آغاز کردند، با تمسخر به عمار و رفیقش گفتند : پس وعده نصرت الهی و پیروزی که پیغمبر به شما داده بود ، چی شد ؟ خدا و ملائکه اش کجا بودند که از پیامبر شما که اینقدر مجروح شده دفاع کنند ؟ این همه کشته دادید ؛... حمزه تان و قهرمانانتان به شهادت رسیدند.... رفیق عمار برگشت گفت : لعنت خدا بر شما ، من با شما حرف نمیزنم، شما ایمان آدم را سست میکنید و گذاشت رفت. اما عمار ایستاد و با آنها سخن گفت ، فرمود : تقصیر ما بود که شکست خوردیم ، به وعده های پیغمبر ربطی ندارد، پیامبر به ما وعده داد که اگر حرف های من را گوش کنید، پیروز میشوید، ما گوش نکردیم ، و شکست خوردیم. اگر گوش کرده بودیم شکست نمیخوردیم. عمار یاسر خدمت رسول خدا (ص) رسید و حضرت که خبر را شنیده بودند، از عمار گزارش خواستند، پس از گزارش عمار ، رسول خدا (ص) فرمود : رفیق تو که با آنها بحث نکرد آدم خوبی است. اما تو از دین خدا دفاع کردی و تو از مجاهدین فی سبیل الله، که خدا آنان را بر دیگران برتری داده هستی. یعنی توکه انقلابی عمل کردی عضو گروه انقلابیون هستی. عمار اینگونه است ، عمار در مقابل دیگران ، در مقابل آنهایی که با دین دشمنی میکردند، آرام نمیگرفت.

نظرات 1 + ارسال نظر
صامدون شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:26 http://basirat.hamiblog.ir/

سلام
این عمار ...
با مطلب :
فضیلت شب اول رجب در کلام آیت الله مجتبی تهرانی + اعمال ماه رجب
درخدمتم .

سلام مطلبتون رو نگاه کردم و استفاده بردم.ممنون از اینکه به ما سر میزنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد