بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

شرایط نامزدها از نگاه امام خمینی (ره)

               http://www.snn.ir/pic/13901126024_201235006e.jpg

زنده‌باد خط امام - 10
شرایط نامزدها از نگاه امام خمینی(ره) 
مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانى رأى دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنها احساس مسئولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده باشند ...

گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»؛ امام راحل (قدس سره) در بیانات و پیام های خود مکرراً به ویژگی های نامزد اصلح اشاره کرده اند: مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانى رأى دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنها احساس مسئولیت کنند، طعم تلخ فقر را چشیده باشند، و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنج دیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طینتان عارف و در یک کلمه، مدافع اسلام ناب محمدى - صلى الله علیه و آله و سلم - باشند؛ افرادى را که طرفدار اسلام سرمایه دارى، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بى‏درد، اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان و در یک کلمه، اسلام آمریکایى هستند، طرد نموده و به مردم معرفى کنند؛ از آنجا که مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفین است، در شرایط کنونى نباید کسى انتظار داشته باشد که حتماً نمایندگان باید از گروه و صنف خاصى باشند. (صحیفه امام، ج 21، ص 11)

مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند؛ هیچ فرد یا گروه و دسته‏اى حق تحمیل فرد یا افرادى را به مردم ندارند. جامعه اسلامى ایران که با درایت و رشد سیاسى خود جمهورى اسلامى و ارزش هاى والاى آن و حاکمیت قوانین خدا را پذیرفته‏ و به این بیعت و پیمان بزرگ وفادار مانده‏ است، مسلماً قدرت تشخیص و انتخاب کاندیداى اصلح را دارد.(صحیفه امام، ج 21، ص 10)

در هر حال، مردم با بصیرت و درایت و تحقیق، کاندیداها را شناسایى کرده و به سوابق و روحیات و خصوصیات دینى- سیاسى نامزدهاى انتخاباتى توجه کنند. (صحیفه امام، ج 21، ص 11)

انتهای خبر / خبرگزاری دانشجو / کد خبر : 13901126024
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد