بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

وقتی جریان انحرافی از اردوی جهادی می‌ترسد

                  http://www.snn.ir/pic/13901124094_2011152121e.jpg

وقتی جریان انحرافی از اردوی جهادی می ترسد 
یکی از مسئولان استانداری چهارمحال و بختیاری در پاسخ به درخواست دانشجویان مبنی بر انجام امور فرهنگی در روستاهای محروم در اردوهای جهادی، برگزاری این اردوها را نوعی تبلیغ علیه جریان انحرافی خوانده و برگزاری آنها را امری غیر ضروری دانسته است.

به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ برگزاری اردوهای جهادی در کشور یکی از بهترین برنامه هایی است که برای رفع محرومیت در سراسر کشور در حال انجام است.
اهمیت این امر تا حدی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها بر لزوم این امر تأکید کرده اند و حضور جهادگران را در مناطق محروم مصداق آیه قرآن نامیده اند.
مسلماً انجام پروژه ها در مناطق محروم توسط جهادگران، صرفه جویی های مالی زیادی را به دنبال دارد؛ چرا که این جهادگران برای حضور خود در مناطق هیچگونه دستمزدی را طلب نمی کنند و اعزام نیروی متخصص رایگان در این مناطق یکی از نقاط مثبت اردوهای جهادی است که سهم مناطق از برخورداری امکانات رایگان را بالا می برد و موجب نزدیکی امت اسلامی به عدالت علوی خواهد شد.
سالانه تعداد زیادی از دانشجویان جهادگر بسیجی در قالب اردوهای جهادی به این مناطق اعزام می شوند که سهم بزرگی را در برگزاری این اردوها بر عهده دارند که مسلماً این دانشجویان نیازمند پشتیبانی از سمت مسئولان برای برگزاری این اردو ها هستند.
از طرف دیگر متصدی برگزاری این اردوها در هر استان، استاندار می باشد که طبق قوانین، وظیفه تأمین هزینه های برگزاری این اردو ها و پشتیبانی از آنها با استاندار است؛ اما آنچه که شاهد آن هستیم این است که هیچ کدام از اردوهای جهادی دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکنون موفق نشده اند که حتی یک ریال برای برگزاری این اردو ها از استاندار بودجه ای دریافت کنند و تا کنون تعدادی از این اردوها به خاطر نبود بودجه لازم، تعطیل شده است.
بسیاری از پروژه های عمرانی برای رفع این محرومیت به استاندار پیشنهاد شده است که یا با مخالفت مواجه شده اند یا در جواب آنها گفته شده است: «از این روستاها در استان زیاد است و نمی شود کاری کرد...»
در زمینه فرهنگی نیز کارشکنی های بسیاری صورت گرفته است؛ مثلا یکی از مسئولان در استانداری چهارمحال و بختیاری در پاسخ به درخواست دانشجویان مبنی بر انجام امور فرهنگی در روستا، عنوان کرده است: «حتماً شما می خواهید از طریق اردوهای جهادی در روستاها علیه جریان انحرافی تبلیغ کنید؛ پس اصلا لازم نیست به اردو های جهادی بروید...»
برخی از گروه های جهادی حاضر شده اند که به صورت گمنام با هزینه استانداری و به نام این ارگان، در این مناطق فعالیت کنند و گزارشکارهای خود را هم به نام استانداری ارائه دهند؛ اما هشداری که می توان به این گروههای جهادی داد این است که مراقب سوء استفاده جریان های انحرافی از این گزارش کارها باشند؛ چرا که احتمال استفاده تبلیغاتی از این گزارشکارها بسیار است.
از این قبیل مشکلات برای اردوهای جهادی زیاد است؛ اما آنچه که مسلم است اینکه این حرکت ها هرگز متوقف نخواهد شد، چرا که رهبر عزیز و گرانقدر دنیای اسلام پرچم دار این حرکت است و جهادگران از ایشان الگو می گیرند.

انتهای خبر / خبرگزاری دانشجو / کد خبر : 13901124094
نظرات 1 + ارسال نظر
ابوذر شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:18 http://www.purasadi.blogfa.com

باسلام ، امیدوارم که دوستان جهادی با این نوع برخوردها دلسرد نشوند و انگیزه آنها نسبت به این کار مقدس چندبرابر شود و باید به آنها و سایر دشمنان خارجی و داخلی بیاموزیم که تا خون در رگ هایمان هست ، غیرت جوانان جهادی اجازه دخل وتصرف هیچگونه خودفروخته ای را نمی دهد. و پیام من نیز به دوستانمان در استان چهار محال بختیاری این است که بر عزم راسخ خود استوار بایستند و گامی به عقب ننهند، تا دشمنان انقلاب پیشروی نمایند..

با تشکر از روحیه جهادی شما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد