بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

دولت از نگاه امام خمینی قدس(سره)

 

8 شهریور
هفته دولت
در گرامیداشت خاطره شهیدان رجایى و باهنر، هفته اول شهریور ماه به عنوان هفته دولت نامگذارى شد تا یادآور خاطرات تلخ و جانگداز آن دوران ، دوران تلاش و سخت کوشى عناصرى دلسوز و ایثارگر در نظام اجرایى انقلاب که همه تلاششان رفع مشکل محرومان و خدمت به مردم بود، باشد.

# خدمتگزار باشید به این ملتى که آن دست هاى خیانتکار را قطع کرد و این امانت را به شما سپرد.شما الان امانت بزرگى از دست این ملت تحویل گرفتید و مقتضاى امانتدارى این است که آن رابه طور شایسته حفظ کنید و به طور شایسته به نسل آینده و دولت هاى آینده تحویل بدهید.
صحیفه نور جلد 18،ص 83
# شما براى اسلام مى خواهید خدمت کنید، نمى خواهید که براى خودتان کارى بکنید.شما مى خواهید براى این ملت محروم در طول تاریخ خدمت بکنید.
صحیفه نور جلد 18،ص 83
# شما باید دائما مسائلى را که خدمت هایى را که کردید و من مى دانم خدمت هاى بسیار زیاد و ارزنده اى بوده است اینها را ذکر کنید براى مردم .
صحیفه نور جلد 19،ص 34
# مردم این دولت و این جمهورى را بپا کردند و آن هم نه همه مردم این مردم پابرهنه ، فشار انقلاب روى دوش این محرومین بوده ...بنابراین دولت شما دولت محرومین است ؛یعنى ، باید براى محرومین کار بکیند.
صحیفه نور جلد 19، ص 35
# باید فکر این معنا بکنید که خدمت کنید به کشور، خدمت بکنید به ملت که بعد از خود شما مثل مرحوم رجایى ، مردم شهادت فعلى و عملى بدهند بر این که شما خوبید تا خداى تبارک در محضرش شما را قبول کند.
صحیفه نور جلد 16، ص 268
# ما هر چه خدمت بکنیم به این ملت ، کم خدمت کرده ایم ، براى این که این ملت بود که همه این گرفتارى ها به دست او رفع شد.دولت شاهنشاهى به دست آنها ساقط شد و ما هر چه داریم از آنهاست .
# ما باید خدمتگزار باشیم ، واقعا خدمتگزار باشیم و هر چه خدمت بکنیم باز کم است .
صحیفه نور جلد 16، ص 36
# امروز حفظ این دولت یک واجب شرعى است .
صحیفه نور جلد 16 ،ص 185

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد