بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

روز قدس از نگاه امام خمینی قدس(سره)

           

             

             آخرین جمعه رمضان
             روز جهانى قدس 

 

رهبر کبیر انقلاب اسلامى حضرت امام خمینى در 25 مرداد 1358،آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانى قدس نامیدند. روز قدس در نگاه آن فریاد نماد مبارزه آزادگان علیه بیدادگران در همه زمان ها و رهایى قدس از چنگال صهیونسیم جهانى آرمان همه موحدان است .

# همه باید متحد شوند و متحدا در مقابل این جمعیت متجاوز بایستند و عمل کنند و دست غاصب او را قطع کنند.
# این تکلیف همه مسلمین است که قدس را آزاد کنند و شر این جرثومه فساد را از سر بلاد اسلامى قطع کنند.
صحیفه نور جلد 4، ص 31
# روز قدس یک روز جهانى است روزى نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است ، روز مقابله ملت هایى است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست .
صحیفه نور جلد 8،ص 232
# روز قدس روزى است که باید به این روشنفکرانى که در زیر پرده با آمریکا و عمال آمریکا روابط دارند، هشدار داد، هشدار به اینکه اگر از فضولى دست برندارید، سرکوب خواهید شد.
صحیفه نور جلد 8،ص 232
# روز قدس روزى است که باید به همه ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما به واسطه عمال خبیث شما واقع نخواهد شد.
صحیفه نور جلد 8، ص 233
# من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم صلى الله علیه و آله مى دانم و روزى است که باید ما تمام قواى خودمان را مجهز کنیم و مسلمین از آن انزوایى که آنها را کشانده بودند خارج شوند و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند.
صحیفه نور جلد 8، ص 233
# اگر در روز قدس همه بیرون بیایند از خانه ، فریاد کنند مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل و... همین قول مرگ بر... بر آنها مرگ مى آورد.
صحیفه نور جلد 12،ص 276
# روز قدس که همجوار شب قدر است لازم است که در بین مسلمانان احیاء شود و مبداء بیدارى و هوشیارى آنان باشد و از غفلت هایى که در طول تاریخ خصوصا سده هاى اخیر شده است بیرون آیند.
صحیفه نور جلد 15، ص 73
# روز قدس فقط روز فلسطین نیست ، روز اسلام است ، روز حکومت اسلامى است .
صحیفه نور جلد 8،ص 233

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد