بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

میلاد امام حسین(ع) از نگاه امام خمینی قدس(سره)

3 شعبان
میلاد امام حسین علیه السلام
حضرت امام حسین علیه السلام در سوم شعبان ، سال هجرى در مدینه به دنیا آمد، پدر بزرگوارش امیرالمؤ منین علیه السلام و مادرش فاطمه زهرا سلام الله علیهامى باشد. از دوران 58 ساله عمر با عزت خویش ، 37 سال را همراه پدر گذراند، 9 سال را در امامت برادرش امام حسن صرف کرد و 12 سال را امامت فرمود.

# سید الشهداء سلام الله علیه ، مذهب را بیمه کرد. با عمل خودش ‍ اسلام را بیمه کرد.
صحیفه نور جلد 10، ص 216
# شخصیت عظیمى که از عصاره وحى الهى تغذیه و در خاندان سید رسل محمد مصطفى و سید اولیا على مرتضى تربیت و در دامن صدقه طاهره بزگر شده بود، قیام کرد و با فداکارى بى نظیر و نهضت الهى خود، واقعه بزرگى را به وجود آورد که کاخ ستمکاران را فرو ریخت و مکتب اسلام را نجات بخشید.
صحیفه نور جلد 12، ص 181
# چون قیام بود اساس سلطنت آن خبیث را(( هم شکستند، در صورت ایشان کشته شدند لکن اساس سلطنت را شکستند. اساس ‍ سلطنتى که مى خواست اسلام را به صورت سلطنت طاغوتى درآورد.
صحیفه نور جلد 7، ص 36
# سید الشهداء، سلام الله علیه ، که همه عمرش را و همه زندگیش ‍ رابراى رفع منکر و جلوگیرى از حکومت ظلم جلوگیرى از مفاسدى که حکومت ها در دنیا ایجاد کردند، تمام عمرش را صرف این کرد و تمام زندگیش را صرف این کرد که این حکومت جور بسته بشود و از بین برود؛ معروف در کار باشد، منکرات از بین بروند.
صحیفه نور جلد 20، ص 190
# این خون سیدالشهداء است که خون هاى همه ملت هاى اسلامى را به جوش مى آورد.
صحیفه نور جلد 15، ص 204
# نام مبارک حضرت سیدالشهداء را زنده نگه دارید که با زنده بودن او اسلام زنده نگه داشته مى شود.
صحیفه نور جلد 18، ص 22
# ملت ما از طفل ماهه تا پیرمرد هشتاد ساله را در راه خدا فدا کرد و این اقتدا به بزرگمرد تاریخ ، حضرت سیدالشهداء سلام الله علیه است .
صحیفه نور جلد 17، ص 58

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد