بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

روز بعثت از نگاه امام خمینی قدس(سره)

27 رجب
بعثت پیامبر علیه السلام
حضرت ختمى مرتبت محمد مصطفى صل الله و آله و سلم در سن چهل سالگى در 27 رجب سال 40 عام الفیل از سوى ذات مقدس الهى به پیامبرى مبعوث شد. مدت پیامبرى حضرت 23 سال به طول انجامید. 13 سال را در مکه سپرى کرد و ده سال باقیمانده را در مدینه گذراند. مرورى بر حوادث 13 ساله مکه نشان مى دهد که پیامبر و یارانش سخت ترین شرایط را در این شهر تحمل کردند، شکنجه و آزار و اذیت قریش ، محاصره اقتصادى در شعب ابو طالب ، جنگهاى متعدد با مشرکان قریش و... از جمله آنهاست .

# روز بعثت رسول اکرم در سراسر دهر (من الازل الى البد) روزى شریفتر از آن نیست ، براى این که حادثه اى بزرگتر از آن حادثه اتفاق نیفتاده .
صحیفه نور جلد 12، ص 168
# بعثت رسول خدا براى این است که راه دفع ظلم را به مردم بفهماند. راه این که مردم بتوانند با قدرت هاى بزرگ مقابله کنند به مردم بفهماند.
صحیفه نور جلد 17، ص 252
# بعثت براى این است که اخلاق مردم را، نفوس مردم را، ارواح مردم را و اجسام مردم را، تمام این ها را از ظلمت ها نجات بدهد.
صحیفه نور جلد 17، ص 252
# روز بعثت روزى است که خداى تبارک و تعالى موجود کاملى که از او کاملتر نیست و نمى شود باشد ماءمور کرد که تکمیل کند موجودات را، انسانها را.
صحیفه نور جلد 12، ص 169
# مبعث که مال بعثت ولى الله اعظم ، ولى مطلق بالاصاله است و مولود که باز عید ولى الله بالتبع است و این دو بزرگوار در عوالم غیب با هم بودند،متحد بودند و شهادت در این عالم یکى مظهر آن غیب مطلق است در بعثت و یک مظهر آن غیب مطلق است در امامت .
صحیفه نور جلد 20، ص 76
# سکونت در وادى غیر ذى زرع و ساختن بیت و فدیه اسماعلیل مقدمه بعثت و رسالتى است که در آن ختم پیام آوران سخن اولین و آخرین بانیان و مؤ سسان کعبه را تکرار مى کند.
صحیفه نور جلد 20، ص 112
# سر بعثت رسول اکرم تزکیه امت است و تعلیم و تربیت امت .
صحیفه نور جلد 8، ص 265
# بعثت انبیاء براى تربیت ماست .
صحیفه نور جلد 2، ص 228

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد