بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

محاصره اقتصادى ایران توسط آمریکا از دیدگاه امام خمینی قدس(سره)

1 خرداد
آغاز محاصره اقتصادى ایران توسط آمریکا
شیطان بزرگ ، آمریکاى جنایتکار، که به ایران پس از انقلاب به چشم همان ایران دوران ستمشاهى مى نگریست ، در اول خرداد 1359 به دنبال شکست هاى سیاسى و تبلیغاتى خویش براى رهایى گروگان ها، به (تحریم اقتصادى ) توسل جست ، اما از همان آغاز، شکست چنین توطئه اى روشن بود.زیرا که این اقدام نمى توانست ایران را از خواسته هاى به حق خود باز دارد.امام راحل این ترفند دشمن را به فال نیک گرفته آن را هدیه اى الهى براى رسیدن به استقلال اقتصادى کشور دانستند.

# ما از محاصرات اقتصادى نظامى ...ابرقدرتها نمى ترسیم ، فرضا که آنها وارد بشوند در اینجا، ما قدرت در مقابلشان ایستادگى مى کنیم .
صحیفه نور جلد 12،ص 92
# ... ما را نترسانید از اینکه به شما براى خاطر انساندوستى گرسنگى مى دهیم تا بمیرید، نخیر، اینطور، روزى ما با خداست و ما قدرت این را داریم که از این زمین خدا روزیمان را بیرون بیاوریم .
صحیفه نور جلد 11،ص 12
فعالتر مى شویم ، به نفع ماست ...
صحیفه نور جلد 11،ص 158
من اعتقادم این است که اگر ما در محاصره اقتصادى ده سال ، پانزده سال واقع بشویم ، شخصیت خودمان را پیدا مى کنیم ...وقتى این احساس ‍ پیدا شد در یک ملتى که من خودم باید هر چیز مى خواهم تهیه کنم ،دیگران به من نمى دهند، مغزها به راه مى افتد.
صحیفه نور جلد 14،ص 77
# این محاصره اقتصادى را که خیلى از آن مى ترسند من یک هدیه اى مى دانم براى کشور خودمان ...مهم این است که ما بفهمیم دیگران به ما چیزى نمى دهند.
صحیفه نور جلد 14،ص 77-78
# محاصره اقتصادى که شما مى کنید و یک ملت مظلوم را مى خواهید در تنگناى محاصره قرار بدهید، این با چه اصل از اصول دنیا،از قوانین دنیا منطبق است .
صحیفه نور جلد 12،ص 154
# دخالت شماها همه در کشور ما و حصر اقتصادى شماها،در آن اراده ملت ما، آن تصمیم و اراده ملت ما اثر نخواهد کرد و ما مهیاى مرگ هستیم .
صحیفه نور جلد 12،ص 154

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد