بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

شهید مطهری از نگاه امام خمینی قدس(سره)

12 اردیبهشت
شهادت آیة الله ...استاد مطهرى
فیلسوف و متفکر دانشمند، آیة الله استاد مرتضى مطهرى از یاران حضرت امام در دوران مبارزه با رژیم پهلوى و از مسؤ ولان بلند پایه نظام جمهورى اسلامى بود که بعد از عمرى مجاهدت در راه خدا و تلاش خستگى ناپذیر در عرصه هاى فرهنگى ، سیاسى و مذهبى ، در شامگاه 11 اردیبهشت ماه سال 1358 به دست کوردلان گروه فرقان به شهادت نائل آمد و به ملکوت اعلى پیوست .

# ضایعه تاءسف انگیز شهید بزرگوار، متفکر و فیلسوف و فقیه عالى مقام مرحوم آقاى حاج شیخ مرتضى قدس سره را تسلیت و تبریک عرض ‍ مى کنم .
# تسلیت در شهادت شخصى که عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجروى ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد.
# من فرزند بسیار عزیزى را از دست دادم و در سوگ او نشستم که از شخصیتهایى بود که حاصل عمرم محسوب مى شد.
# در اسلام عزیز به شهادت این فرزند برومند و عالم جاودانه ثلمه اى وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست .
# تبریک در شهادت این شخصیت هاى فداکار در زندگى و پس از آن با جلوه خود نور افشانى کرده و مى کنند.
# من در تربیت چنین فرزندانى که با شعاع فروزان خود مردگان را حیات مى بخشند و به ظلمتها نور مى افشانند به اسلام بزرگ مربى انسان ها و به امت اسلامى تبریک مى گویم .
# من گرچه فرزند عزیزى را که پاره تنم بود از دست دادم لکن مفتخرم که چنین فرزندان فداکارى در اسلام وجود داشت و دارد.
# مطهرى که بر طهارت روح و قدرت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود رفت و به ملاء اعلا پیوست لکن بدخواهان بدانند که با رفتن او شخصیت اسلامى و علمى و فلسفى اش نمى رود.
صحیفه نور جلد 6، ص 109- 110
# وى خدمت هاى ارزشمندى به اسلام و علم نمود و موجب تاءسف بسیار است که دست خیانت کار این درخت ثمر بخش را از حوزه هاى علمى و اسلامى گرفت و همگان را از ثمرات ارجمند آن محروم نمود.
# مطهرى فرزندى عزیز براى من و پشتوانه اى محکم براى حوزه هاى دینى و علمى و خدمتگزارى سودمند براى ملت و کشور بود.
# من به دانشجویان و طبقه روشنفکران متعهد توصیه مى کنم که کتاب هاى این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه هاى غیر اسلامى فراموش شود.
صحیفه نور جلد 12، ص 56
# سالروز شهادت شهیدى مطهر است که در عمر کوتاه خود اثرات جاویدى به یادگار گذاشت که پرتوى از وجدان بیدار سرشار از عشق به مکتب بود.
# او با قلمى روان و فکرى توانا در تحلیل مسائل اسلامى و توضیح حقایق فلسفى با زبان مردم و بى قلق و اضطراب به تعلیم جامعه پرداخت .
# آثار قلم و زبان او بى استثنا آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبى سرشار از ایمان و عقیدت نشاءت مى گرفت براى عارف و عامى سودمند و فرحزاست .
صحیفه نور جلد 14،ص 208

نظرات 1 + ارسال نظر
میرزایی جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:10 http://ml.2fa.ir

sgام-خدایی سرعت دعا خیلی زیاده خودت میتونی بخونی
خیلی وقته مطلب نمیزاری چی شده
راستی به این فالها اعتقادی ندارم
یا مهدی

با سلام با عرض پوزش سرعت دست من نیست شما لطفاٌ سرعت گیر بزار .یه خور ده هم مشکل کاری داشتم وقت کم بود.در مورد فال هم با شما موافقم.یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد