بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی
بصیرت

بصیرت

معارفی،سیاسی

انقلاب فرهنگی از نگاه امام خمینی قدس(سره)

2 اردیبهشت
اعلام انقلاب فرهنگى
عدم همراهى فکرى دانشگاهها با حوادث انقلاب اسلامى و وجود عناصر وابسته به رژیم پهلوى در دانشگاهها و نیز حرکات خصمانه گروههاى نفاق در تبدیل کلاس هاى درس ، به ستادهاى عملیاتى خود براى تعرض مسلحانه به جمهورى اسلامى ، لزوم انقلاب فرهنگى در عرصه دانشگاهها را ایجاب مى کرد. از اینرو پس از اولتیماتوم سه روزه شوراى انقلاب به گروهکها مردم در 2 اردیبهشت 59 دانشگاه ها را تصرف کردند و امام هم از این عمل حمایت نمودند و دانشگاه ها تا27 آذر 61 تعطیل شد.

# خروج از فرهنگ بدآموز غربى و نفوذ و جایگزین شدن فرهنگ آموزنده اسلامى - ملى و انقلاب فرهنگى در تمام زمینه ها در سطح کشور آن چنان محتاج تلاش و کوشش است که براى تحقق آن سالیان دراز باید زحمت کشید و با نفوذ ریشه دار غرب مبارزه کرد.
صحیفه نور جلد 19، ص 80
# ملت عزیز ایران و سایر کشورهاى مستضعف جهان اگر بخواهند از دام هاى شیطنت آمیز قدرتهاى بزرگ تا آخر نجات پیدا کنند چاره اى جز اصلاح فرهنگ و استقلال آن ندارند.
# و این میسر نیست جز با دست اساتید و معلمان متعهدى که در دبستان ها تا دانشگاه ها را یافتند و با تعلیم و کوشش در رشته هاى مختلف علوم و تربیت صحیح و تهذیب مراکز تربیت و تعلیم از عناصر منحرف و کج اندیش ، نوباوگان را که از ذخایر کشور و مایه امید ملتند همدوش با تعلیم در همه رشته ها به حسب تعالیم اسلامى تربیت و تهذیب نمایند.
# و علوم اسلامى را که مربى اخلاق و مهذب نفوس است که به دست کارشناسان اسلامى داده تا نوباوگان و جوانان عزیز را بدین مکتب جامع روانبخش آشنا و از تعالیم علمى و عملى آن برخوردار سازند.
صحیفه نور جلد 15، ص 268 -267
# ما باید با تمام وجود به استقلال فرهنگى برسیم که استقلال فرهنگى پایه و اساس کشورى آزاد و مستقل است .
# استادان عزیز باید خود این اعتقاد را بیابند که تنها فرهنگ ایران اسلامى است که نجاتبخش کشور و ملت مان مى باشد.
# به فرهنگ غنى ایران اسلامى تکیه کنید و مطمئن باشید که پیرزى از آن شماست .
صحیفه نور جلد 17، ص 35

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد